Schwalbe Big Ben topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je zou steil achterover slaan van mijn CV denk ik :mrgreen: (De meeste werkgevers trouwens ook, die snappen niet wat ze met me aan moeten.) Ik hou wel van een beetje actie/verandering op zijn tijd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik moet bekennen dat ik niet echt handig met fietsen ben, maar zo'n stromer zit eigenlijk veel makkelijker in elkaar. Bij een gewone fiets is het qua achterwiel onthouden waar al die moertjes en die ronde metalen dingetjes zaten, in welke volgorde alles in elkaar steekt, maar bij een stromer schuif je de as eruit en klaar ben je! Ik heb de fiets ook aan zo'n simpele katrol hangen, doe dat wel 10cm boven de vloer want het achterwiel is zwaar als ie los komt. Maar bij het terugzetten gaat niks scheef zitten, de as past er maar op 1 manier weer in...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, die steek-as is echt super handig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

marco-hlv schreef: 29 sep 2017, 13:45
Maar is het echt "makkelijk" te doen een achterband verwisselen? Ik heb dat ooit bij de gewone fiets van mijn vrouw al verknald (FM vond het knap om er zo'n puinhoop van te maken) dat ik moest beloven nooit meer een achterband te doen. :ai
Dit zo te lezen zou ik zeggen niet doen. En voor een lekke achterband hoeft het wiel er echt niet uit hoor. Er is ruimte genoeg en als je weet waar het lek zit is het nog makkelijker.

Of je doet het eerst samen met iemand met ervaring. Leuk zo’n workshop toch.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik heb Schwalbe banden en daar al 10000 km mee gereden zonder een lekke band. Ga nu wel winterbanden er op zetten! Ik heb geen urban banden nodig, zijn klaarblijkelijk heel schone paden en wegen op mijn woon-werk tochten!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Afgelopen vrijdag door een plas van glas gereden (zag en hoorde het pas toen ik er midden in zat) met de originele BigBens. Vanochtend kon ik gewoon weer naar mijn werk fietsen zonder verlies van bandenspanning. Geen lekkage dus ... 0,0 na 3500 kilometer.
Charly
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2017, 10:50

Pech komt in drieën… Ik heb op 2 weken 3 lekke banden gehad met nog geen 2000 km op de teller. De eerste lek was een piep klein gaatje, de tweede een nagel en de derde een nietje…. Gelukkig was ik elke keer bijna thuis.

Dit week-end, heb ik dan maar mijn Big Bens vervangen door Schwalbe Marathon Plus banden. Blijkbaar zijn die bestendiger
.
Het positieve van dit verhaal is dat ik nu mijn banden (bijna) met mijn ogen toe kan vervangen. :cool2:
Zjappe
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2017, 11:13

Na bijna 30000 km met de "Big Ben's" kan ik eigenlijk over deze banden niets slecht zeggen.
Ik denk dat veel nieuwe "Stromer" rijders zich zelf best wat tijd gunnen aan hun nieuwe snelle machine. De Big Ben heeft best genoeg grip in diep bochten werk en bij nat weer pas je best je rijstijl aan. Ik ben op 28000 km slechts 2x plat gereden. 1x vooraan en 1x achteraan. Sindsdien heb ik anti-lek binnenbanden gestoken. Ik heb geen ervaring met de Continental's maar sinds mijn aankoop van de ST1 eind 2013 kan ik niets slecht zeggen van de Schwalbe's. Ook qua slijtage best goede banden. Dit is slechts mijn 2de set banden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zjappe schreef: 24 nov 2017, 11:21 Na bijna 30000 km met de "Big Ben's" kan ik eigenlijk over deze banden niets slecht zeggen.
Ik denk dat veel nieuwe "Stromer" rijders zich zelf best wat tijd gunnen aan hun nieuwe snelle machine.
Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Op hoeveel bar hebben jullie de Ben's staan? Had ze sinds aankoop op 2,5 gezet en dat reed best aangenaam, ik checkte ze gisteren en ze waren amper afgezakt en dacht ik zet ze eens op 3...

Man man heb ik me dat 80km beklaagd vandaag :mrgreen: , ik denk dat ik ze straks terug op 2,5 zet wat voelbaar veel comfortabeler was.
Plaats reactie