Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

....ik ook....

Maar dat inzicht kan alleen maar met de tijd komen door veel te gebruiken.
De Big Ben's waren na 7500 km nog bruikbaar (achterband aardig glad; voorband nog prima) en door de banden voor//achter te wisselen had ik daar nog best de 10000 km mee kunnen halen.

Maar deze winter-Conti's (tot op heden eigenlijk vooral slecht-weer-Conti's) zijn natuurlijk van een zachtere rubbercompound en je wilt in slecht weer toch best wel wat profiel overhouden. Heb dus geen idee hoever ik er mee ga komen en zal de bevindingen op dit forum zetten.
Vooralsnog peddel ik 500 km/week weg en met de aanschaf van Shimano PD-T8000XT combipedalen en Northwave Raptor Arctic winterschoenen ben ik nog nooit zo voorbereid op het sippe seizoen als vroeger. Tot op heden trok ik bij slecht/koud weer gewoon een stel bergschoenen aan maar dat was bruikbaar tot een dik uur.....en dan begon dat toch echt door te lekken.

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 30 sep 2017, 05:48 Vooralsnog peddel ik 500 km/week weg en met de aanschaf van Shimano PD-T8000XT combipedalen en Northwave Raptor Arctic winterschoenen ben ik nog nooit zo voorbereid op het sippe seizoen als vroeger. Tot op heden trok ik bij slecht/koud weer gewoon een stel bergschoenen aan maar dat was bruikbaar tot een dik uur.....en dan begon dat toch echt door te lekken.
Vervolg over de combi-pedalen en schoeisel afgesplitst naar een nieuw topic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Vandaag de conti winterbanden uitgeprobeerd. Rijdt prima. #tevreden.
Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Lomito

Vandaag heb ik de fiets ook even de winkel in geduwd voor winterbanden, gelijk ook laten oppoetsen... :shock: :roll:
Geen tijd gehad voor een stevige testrit, bovendien was het vandaag aangenaam droog en dus geen noodzaak voor winterbandjes. De rolweerstand is echter merkbaar een stuk hoger, dus dat zit wel goed. 8-)

Als dan van het voorjaar de zomerbandjes terug geplaatst worden dan krijg je van die taferelen als deze:

https://www.youtube.com/watch?v=IFatvYjIIqU
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

humorfilmpje. Nou hoop ik echt dat mijn Stromer niet zo te keer gaat hoor.....laat maar lekker voortStromeren. En da's een volledig horizontale beweging.

Tja, die winter-Conti's hebben inderdaad een hogere rolweerstand. geheel te verwachten met zo'n profiel. Ik was er gisterenochtend wel weer blij mee hoor. Weer regen en serieuze zijwind.
Buienradar geeft op dit moment (bijna 03.30 in de ochtend) een paar minibuitjes; daarvoor hijs ik me niet eens in een regenbroek.

Groetsels, Reinout
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Ik zoek een plek waar ik deze banden kan kopen. Ik kan niet echt een goede vergelijkingswebsite vinden, waar ik de prijzen voor deze banden kan vergelijken.

Ik zoek specifiek de Continental TopContact Winter 2 Premium voor mijn Stromer ST2
ST2 2015 - 14.000km
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik google vak gewoon op het type. Je komt dan bij de geijkte NL winkels uit maar vaak zijn duitse shops nog goedkoper incl verzenden. Amazon.de is een favoriet van me, maar daar zijn de bandenmaten weer enorm onduidelijk soms. Als je gaat googelen kom je via de shopping ingang wel op de NL winkels, in duitsland kun je via idealo.de vergelijken.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik heb ze bij bikester. Nl gekocht
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Awv schreef: 06 okt 2017, 14:52 Ik heb ze bij bikester. Nl gekocht
Ik ook.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Lomito

Ik heb inmiddels enkele honderden kilometers weggeduwd op de winter-Conti's, hier in de buurt zijn de wegen één grote slurrie van klei en rottende bladeren maar geen krimp. Wel vind ik dat de band meer "zoekt" dan de gewone Conti's. Dat zal wel te maken hebben met de vorm van de band. De gewone Conti heeft in het midden een vlak loopprofiel met aan weerszijden gebogen en sterker geprofileerde vlakken terwijl de winter-Conti tonnetje rond is, dus een kleinere contactoppervlakte onder "ideale" omstandigheden.
Plaats reactie