Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

[Berichten over deze band afgesplitst van Het Speed Pedelec Bandentopic. Stromeur.]

En de top contact winter2 premium? Ik ben liever voorbereid op nat wegdek, en ze zijn 55-559.

http://www.continental-tires.com/bicycl ... r2-premium
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb mijn dealer gevraagd, en dat is inderdaad de band die zij adviseren voor meer grip op nat wegdek. Tussenopties - zoals een regenband of all-season band die je wel voor auto's hebt - lijken nog niet op de markt te zijn voor speed pedelecs. Ik denk dat je het er gewoon eens mee moet gaan proberen, het profiel oogt in ieder geval wel echt zeer oké voor goeie grip. Het zal je waarschijnlijk wel wat meer rolweerstand opleveren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Sylvia.

de oorspronkelijke versie van deze Continental Top CONTACT Winter II Premium is de 50-559 (26x1.90).
Deze heeft zich, zoals je zelf al opmerkte, al bewezen.

De 55-559 (26x2.20) is pas enkele maanden leverbaar bij Continental. De band was er dus wel; maar niet in deze brede maatvoering. Ik heb ze al 2 maanden geleden besteld en geen enkele GROOThandel kent ze nog in hun systeem. Tikje frustrerend. De dealer doet zijn best om deze voor Nederland onbekende banden binnen te halen.
In ieder geval zullen deze brede wintersloffen voor de winter op m'n St1x zitten; ik zal m'n bevindingen op het forum posten.

Grtz,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb deze band bekeken op Eurobike, en ik vind 'm er echt fenomenaal uitzien. Dat zegt natuurlijk nog niks over de grip en ik heb ook te weinig verstand van de werking van specifieke profielen onder bepaalde omstandigheden, maar ik denk ook dat de Top CONTACT Winter II Premium echt de band to beat wordt deze winter, zeker als het je lukt om de brede variant te krijgen.

Reuze benieuwd naar je ervaringen! Vooral ook hoe het met de rolweerstand staat, want natuurlijk ga je daarop inleveren ten behoeve van de veiligheid, en dat vind ik een hele verstandige keus, maar hoe het precies gaat rollen en rijden, dat wil ik wel graag weten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zie dat Bike24 de 2.20 brede variant van de Top Contact II Winter Premium op voorraad heeft:

https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... ,2,103,104

Dit is een Duitse shop, misschien dat ze er daarom eerder aan kunnen komen dan Nederlandse winkels die via een NL importeur bestellen (?). Continental is immers ook Duits.

Maar hoe dan ook: ik bestel regelmatig bij deze winkel en heb nog nooit gedoe met ze gehad. De voorraadinformatie in de webshop klopt altijd, respons van de klantenservice op e-mails is prima en de prijzen zijn netjes, mits je bereid bent de E 5,95 verzendkosten naar NL te betalen, wat ik een zeer schappelijk bedrag vind. Of je bestelt meteen voor meer dan 250 euro, dan is verzenden gratis. Mijn Kask helm komt hier ook vandaan.

Zorg wel dat je het land rechts bovenin op Nederland zet als je gaat shoppen. Soms verschillen de prijzen een paar euro per land en de site staat default op Duitsland.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Mmmm ziet er goed uit. Wellicht is een wissel zomer naar winterbanden voor de stromer ook wel aan te bevelen. Vandaag al een glijertje gemaakt tijdens een rem actie. Bleef gelukkig overeind.

T.a.v de tekst over zwabberen in de regen : mijn banden staan op max spanning. Harder kon niet. Dan komt de lucht er direct weer uit.. geen zwabber gemerkt nog..

Groet Anne Wim.

Ps...wel een scholier gezien vandaag die me tegemoed kwam en zich bijna te pletter reed bij t oversteken. Koptelefoon op. ..telefoon in de hand. ..pffffg stichting correlatie graag
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Awv schreef: 11 sep 2017, 22:39 Mmmm ziet er goed uit. Wellicht is een wissel zomer naar winterbanden voor de stromer ook wel aan te bevelen. Vandaag al een glijertje gemaakt tijdens een rem actie. Bleef gelukkig overeind.
Gelukkig maar dat je niet onderuit gegaan bent! Het is hier echt vreselijk weer momenteel, en er vliegt van alles aan groen uit de bomen dus het is spekglad op de weg.

Ik wacht even af of er hier een ST2 S komt te staan met Continental Top Contact II banden, want die wil ik eerst testen. Als dat niet doorgaat, dan komen er zeker Continental winterbanden op mijn ST1 X. In tegenstelling tot de auto (waarbij ik winterbanden in NL pure onzin vind, doe mij maar 4-seizoenen banden, want die doen het beter in de regen en dat hebben we vele malen vaker) is twee bandjes op de Stromer verwisselen echt geen moeite, niet in tijd en niet in opslag.




Over die scholieren met hun smartphones: ik zeg niks, want dan komen er alleen maar hele lelijke dingen uit, zeker omdat IK met mijn gele kenteken op de Stromer aansprakelijk ben als ZIJ met hun &%##@)()*&^-gedrag een aanrijding met mij veroorzaken..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Stromeur schreef: 11 sep 2017, 22:53 Over die scholieren met hun smartphones: ik zeg niks, want dan komen er alleen maar hele lelijke dingen uit, zeker omdat IK met mijn gele kenteken op de Stromer aansprakelijk ben als ZIJ met hun &%##@)()*&^-gedrag een aanrijding met mij veroorzaken..
Daarom zit ik er aan te denken om weer een ouderwetse airzound op mijn fiets te plaatsen. Werkte vroeger op de ligfiets ook prima..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, daar komt een indrukwekkende bak met herrie uit. Als niks helpt, dan dit ding wel. Ik vermoed dat de toeter op de Stromers van 2018 van vergelijkbaar kaliber is (decibels).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Zo....de winterbanden zitten er onder. (Continental Top Contact Winter II Premium 55-559 / 26 x 2.2)
En zoals we gewend zijn in Nederland gaat dan vrolijk de zon schijnen ?!
Prima profiel, de alom bekende reflectiebanden en vele vele gietdraadjes.
Met die gietdraadjes ben ik alleen maar blij. Het betekent alleen maar dat de bandenmal werd gevuld vanuit talloze aanvoeropeningen met als doel een homogene temperatuursverdeling te krijgen waardoor er geen koudere/warmere zones tijdens de fabricage ontstaan. Als rubber stolt in zo'n overgangsgebied is dat inherent een zwakke plek want de structuur is dan IN de band afwijkend.
De vele draadjes slijten snel af maar op dit moment maken ze nog een hoorbaar rij-geruis.

En nu een weekje rijden ! Ik heb ze op 3 1/2 bar staan.

Grtz, Reinout
(heb ook een fotootje van de Schwalbe Big Ben's erbij gedaan. Ze hebben er nu 7500 km opzitten en goed te zien is de behoorlijk gesleten achterband en de nog prima acceptabele voorband)
Bijlagen
20170915_120238.jpg
20170915_120238.jpg (1.06 MiB) 11987 keer bekeken
20170915_120329.jpg
20170915_120329.jpg (860.84 KiB) 11987 keer bekeken
20170915_123216.jpg
20170915_123216.jpg (1.05 MiB) 11987 keer bekeken
Plaats reactie