Omni app installatie probleem.

Plaats reactie
manitou
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:35

Dag allemaal en bedankt voor mijn toevoeging op het forum.
Als eigenaar van een gloednieuwe ST2 sport wil ik uiteraard ook de Omni app installeren.
Jammer genoeg lukt dit niet. Normaal heb ik geen problemen met apps ,smartphones,tablets of computers maar op een of andere manier is er hier een probleem met beide platforms.
Zowel op mijn smartphone met de recente Android 7.1.1 versie als op mijn iPad Air met de laatste IOS versie krijg ik het niet geïnstalleerd.
De Android versie breekt direct af na het openen van de app en de IOS versie hangt vast op een scherm met de tekst “ uw stromer heeft een update”. Verschillende keren de apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd echter zonder enige vooruitgang of resultaat.
Heeft iemand nog installatie problemen en vooral met de Android versie? Uw eventuele sugesties, tips of wat dan ook dat me kan helpen zijn zeer welkom.
Dank voor uw tijd en om mee te denken,
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Manitou. Allereerst natuurlijk welkom op het forum en van harte gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!

Ik heb Android 7.0 (laatste voor mijn telefoon) en de OMNI App er zojuist afgehaald en opnieuw binnen gehaald. Hier verloopt dat probleemloos. Ik zal mijn iPad even aan de lader hangen en ook die voor je proberen. Hoor je zo van me.

Wat raar dat de OMNI app een melding geeft over een update van je Stromer. Geen idee of de vernieuwde OMNI misschien niet helemaal lekker werkt als je Stromer wat oudere firmware heeft (very wild guess). Als ik jou was zou ik dit even rechtstreeks aan Stromer zelf voorleggen. Het telefoonnummer en mailadres staan op de website:

https://www.stromerbike.com/nl_NL/unter ... ntakt.html

Er werken ook mensen die Nederlands spreken en op mails wordt altijd snel gereageerd is mijn ervaring. Op de site staat dat ze ma t/m vrij open zijn, maar ik heb hier iemand wel eens horen zeggen dat ze ook op zaterdag werken.

Je kunt het probleem eventueel morgen ook aan je dealer voorleggen. Die heeft als het goed is een rechtstreekse hotline met Stromer voor ondersteuning. Volgens mij hoef je voor dit probleem echt niet fysiek langs je dealer, Stromer moet dit op afstand wel kunnen oplossen. Het lijkt mij een opstartprobleempje dat eenvoudig te fixen is. Komt wel goed!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
manitou
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:35

Bedankt Stromeur voor de snelle feedback. Ondertussen heb ik de IOS app in werking. De tablet even uitgeschakeld en opnieuw opgestart. Enkel de lokatie van de bike wordt nog niet getoond. Mogelijk gaat daar enige tijd over?
Met de Android versie wil het maar niet lukken.
De app Installeren lukt maar bij de bevestiging van mijn user gegevens sluit de app onmiddelijk af. Daarna telkens iedere keer als de app wordt opgestart sluit ie direct af.Mijn dealer heeft ondertussen een mail verstuurd naar Stromer om mijn probleem aan te kaarten. Ik hoop dat er een oplossing komt want de Android is de app van mijn telefoon,en dus de belangrijkste.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

manitou schreef: 15 dec 2017, 21:42 Enkel de lokatie van de bike wordt nog niet getoond. Mogelijk gaat daar enige tijd over?
Je Stromer haalt de lokatie binnen via GPS. Soms duurt het even voordat-ie je lokatie oppikt, zeker als je Stromer binnen staat. Mijn ST2 S heeft de eerste paar dagen na levering ook binnen gestaan en de app bleef maar een lokatie ergens in Duitsland aangeven. Na de eerste buitenrit was het klaar en sindsdien toont de OMNI keurig waar de Stromer is.
manitou schreef: 15 dec 2017, 21:42 Met de Android versie wil het maar niet lukken.
De app Installeren lukt maar bij de bevestiging van mijn user gegevens sluit de app onmiddelijk af. Daarna telkens iedere keer als de app wordt opgestart sluit ie direct af.Mijn dealer heeft ondertussen een mail verstuurd naar Stromer om mijn probleem aan te kaarten. Ik hoop dat er een oplossing komt want de Android is de app van mijn telefoon,en dus de belangrijkste.
Tuurlijk, dat moet gewoon werken. Ik heb er vooralsnog vertrouwen in dat Stromer dit voor je gaat oplossen. De meest recente versie van de OMNI App is pas nét een paar dagen oud, dus dan mag je verwachten dat-ie op alle recente platformen goed werkt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
manitou
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:35

En sinds vanmorgen werkt de app via mijn Android telefoon :cool2:
Bericht ontvangen vanuit Zwitserland dat het probleem in hun systeem zat.
Happy !
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooizo!! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Wat ik wel nu vervelend vind is dat de app op een huidige standaard van een telefoonscherm verhouding is afgestemd.
In de statistieken kan ik op mijn ipad en telefoon slecht scrollen in de statistieken. Die vallen onder van het scherm af.
Of is dit een probleem wat alleen bij mij speelt?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Jos
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 aug 2017, 23:16
Locatie: Gennep

ST1 X sinds 22-06-2017 * S 22" * Oranje * 983Wh * 2x pw Gennep-Eindhoven vv (52 km enkel) * 10,9Wh/km@34,2km/h@4117km
Plaats reactie