RECUP

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MRIG
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2017, 21:17

Gisteren beëindigde ik mijn fietsrit met een melding "RECUP" met daaronder een paar pijltjes (<<<<) waarvan de laatste vet gevuld was. Wie kan mij vertellen wat dat betekende?

Ik heb de OMNI afgesloten met de aan/uit-knop en weer opgestart. Daarna werkte alles weer naar behoren. RECUP zal wel een afkorting zijn van het Engelse woord aansterken. Het was een normale fietstocht. De accu had nog 41% vermogen. Het was geen error maar een melding die me niets zei. Iemand enig idee?
stromer ST1X 20" wit | 814Wh | bodyfloat Kinekt seat post 2.0 31.6 MM | handvatten Ergon GP2 L
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Dat is dat je energie terug kunt winnen. Ik heb het gisteren uitgeprobeerd. Je activeert het door de min toets lang in te drukken. Druk je nog een keer op min dan komen er steeds meer <<<<< pijltjes te staan.

Dit kun je tijdens afdalingen gebruiken. Het is wel alsof er een olifant op je bagagedrager gaat zitten. Ik weet even niet meer hoe je daar weer uit komt. Mijn wijsheid heb ik uit de handleiding.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Je hebt mogelijk ongemerkt de - knop lang ingeduwd(duim opgelegd of zo)
Recup is een functie van de fiets om bij lange afdalingen dynamo te spelen. Het tegenovergestelde van de boost knop.
Je komt gewoon uit recup door de + knop een paar seconden in te duwen .
Staat trouwens in de handleiding.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
MRIG
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2017, 21:17

oké, dank voor jullie reacties, had het dus kunnen weten vanuit de handleiding, niet aan gedacht en nu jullie het schrijven herinner ik me die optie weer, dacht eerlijk gezegd dat die niet op de ST1x zat
stromer ST1X 20" wit | 814Wh | bodyfloat Kinekt seat post 2.0 31.6 MM | handvatten Ergon GP2 L
Lomito

De RECUP-functie is vooral handig bij langere afdalingen zoals de Grebbeberg bij Rhenen, Boersberg bij Doorwerth of de Vaalserberg... met de juiste instelling (1-5 pijltjes) rij je met constante snelheid naar beneden zonder de rem aan te raken.
st2gebruiker
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2017, 09:53

RECUP interessant functie. alleen niet als deze blijft hangen en niet meer uit te zetten is zoals op mijn st2. iemand anders dit al eens meegemaakt?
Plaats reactie