Gezien de vele vragen/discussies over actieradius zie ik de relevantie wel.
Er zullen best gaten in details te schieten zijn voor wie dat per se wil. Heb ik elders ook voorbij zien komen, b.v. een 'grafiek' (zo zou ik het niet eens willen noemen, het zijn icoontjes) over luchtweerstand die niet lineair mag zijn. Maar op hoofdlijnen - antwoord op de vraag: welke factoren hebben invloed op de actieradius en hoe? - klopt het gewoon.
Voor een n00b en voor iedereen die geen behoefte heeft om twee decimalen achter de komma te kijken is dit bruikbare informatie. Ik schat dat dat zo'n 95% van de SP-rijders is.
Wat is mijn actieradius? Het complete verhaal
Alle informatie is bruikbaar natuurlijk.Stromeur schreef: ↑22 jun 2021, 22:06 Gezien de vele vragen/discussies over actieradius zie ik de relevantie wel.
Er zullen best gaten in details te schieten zijn voor wie dat per se wil. Heb ik elders ook voorbij zien komen, b.v. een 'grafiek' (zo zou ik het niet eens willen noemen, het zijn icoontjes) over luchtweerstand die niet lineair mag zijn. Maar op hoofdlijnen - antwoord op de vraag: welke factoren hebben invloed op de actieradius en hoe? - klopt het gewoon.
Voor een n00b en voor iedereen die geen behoefte heeft om twee decimalen achter de komma te kijken is dit bruikbare informatie. Ik schat dat dat zo'n 95% van de SP-rijders is.
Maar dit gaat juist wel over de 2 cijfers achter de komma voor mijn gevoel. Mocht je alles strict uitvoeren dan haal je misshcien op een dagelijkse rit van 30km bv. maar 1 a 2% winst.
Ze zeggen bv. met recuperatie 20% verbetering. Ja leuk, als je boven aan de cauberg woont en je werkt beneden. Dan kan je idd, relatief veel winst halen. Maar eind van de dag moet je weer omhoog en dan is het weg he.
Dus ja inkoppertjes maar wel met half verhaal.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Eens.
De belangrijkste factor waar je onderweg iets aan hebt staat er niet in: de snelheid waarmee je rijdt. Mocht je met range anxiety zitten dan is de meest effectieve manier om verder te komen wat langzamer gaan rijden.
De belangrijkste factor waar je onderweg iets aan hebt staat er niet in: de snelheid waarmee je rijdt. Mocht je met range anxiety zitten dan is de meest effectieve manier om verder te komen wat langzamer gaan rijden.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]