ST3 systeemfout

Plaats reactie
Pirre
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2021, 10:04
Locatie: Stabroek Belgie
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 600

Mijn st3 is 3 weken oud en heeft momenteel 600km, hij heeft reeds 3x een systeemfout gegeven.
Tijdens een remmanoeuvre en daarna een korte bocht naar links/rechts geeft hij een systeemfout weer. Als ook een bevroren OMNI, alleen een soft reset helpt(10 sec). Daarna kan het plezier terug beginnen :D

In de error lijst(service menu)komt geen foutmelding voor. Fiets is ook al bij de FM binnen geweest hiervoor en hebben ze de MCU al vervangen maar heb opnieuw deze foutmelding gekregen. Dit weekend gaat de fiets opnieuw naar de FM.

Iemand bekend met deze foutmelding?
Pirre
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2021, 10:04
Locatie: Stabroek Belgie
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 600

Zojuist de st3 binnengebracht bij de fm. In het servicemenu was er geen foutmelding te vinden. Maar de fm kan meer uitlezen en daar kwam een foutmelding van 1 van de hall sensoren uit.
De fiets heeft 3 dagen en een kleine 200km perfect gereden.
De cmu is al vervangen, de mecanicien ging het allemaal nakijken en mss wordt de motor vervangen. Dinsdag de fiets afhalen en post ik hier de uitslag.
Pirre
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2021, 10:04
Locatie: Stabroek Belgie
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 600

Vanmiddag de fiets gaan halen.
Er is telefonisch contact geweest met stromer over dit euvel. Volgens stromer was de mcu die ze vervangen hebben vorige keer niet de juiste. Nieuwe mcu gestoken(terug) en volledig uitgemeten. De mecanicien heeft er een 60 tal kms op gereden en de fout is niet meer voorgekomen.

Moest het toch nog eens voorvallen dan moet ik een foto nemen van de omni en gaat de fm aandringen bij stromer om de motor te vervangen.
Het probleem is dat de systeemfout zelden voorvalt. Nu op 800km 3keer. Even resetten en terug rijden.

Wordt vervolgd....
Pirre
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2021, 10:04
Locatie: Stabroek Belgie
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 600

Update:
De fm had er 16km mee test gereden en ok bevonden. De volgende dag rij ik ermee naar men werk en na 20km de ene systeemfout na de andere. Veel sneller achter elkaar dan ervoor.
Toch nog op men werk geraakt door de st3 telkens te resetten.
Op men werk telefonisch contact gehad met de fm en de st3 werd online uitgelezen. Er waren verschillende foutcodes vd motor.
Ik mocht de stromer in de namiddag binnenbrengen en ze gingen nu wel de motor(volledig achterwiel) vervangen.

Nu een 500km verder rijdt de st3 zoals het hoort, geen fouten of erorrs meer.
Plaats reactie