Firmware 4.3.3.2 - 11-03-2021

SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Op 11 maart is er een nieuwe update uitgekomen voor de Omni B & C, hierbij de releasenotes:
SUI FW 4.3.3.2
11.03.2021

Batterijen
  • Er zijn nieuwe firmware-updates beschikbaar voor de volgende batterijen. De firmware-updates worden indien nodig automatisch geïnstalleerd na bevestiging.
    - 500Wh V4.56
    - 618Wh V1.A.5
    - 814Wh V1.57, V3.57 or V5.3
    - 983Wh V2.57, V6.3 or V0.A.5
  • Voor batterijen met firmware "0.A.5" of "1.A.5", Zijn optimalisaties doorgevoerd met betrekking tot een accuratere weergave van de laadstatus.
  • Voor batterijen met firmwareversie "1.57", "2.57", "3.57", "4.56", "5.3" of "6.3" zijn de veiligheidsfuncties geoptimaliseerd.
  • Als er wordt vastgesteld dat de hoofdvoeding van de batterij niet kan worden uitgeschakeld zal om veiligheidsredenen de ondersteuning uitgeschakeld worden.
Connectiviteit
  • Voor Stromer ST1 (2019 of nieuwer), die zijn uitgerust met een OMNI Interface C, is de "SmartLock" -functie beschikbaar.
  • De gevoelig/bereik van de SmartLock-functie is uitgebreid. Hierdoor kan het bereik waarin de Stromer automatisch wordt ontgrendeld /vergrendeld nauwkeuriger worden ingesteld.
Diverse optimalisaties
  • De ondersteuningsdynamiek van de individuele ondersteuningsniveaus 1 t / m 3 zijn gelijkmatiger verdeeld.
    - Mode 1 is nog steeds erg zuinig en is bedoeld als een ECO-modus.
    - Mode 2 is geoptimaliseerd (standaardinstelling) zodat het ondersteuningsniveau halverwege tussen modi 1 en 3 is gepositioneerd. De 2e modus kan worden aangepast aan persoonlijke voorkeur via de Stromer OMNI-app.
    - Mode 3 biedt nu iets sterkere ondersteuning met behoud van dezelfde sensorgevoeligheid
  • Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
  • Het is nu mogelijk om in Menu / Bike / OMNI (alleen met OMNI Interface C) een QR-code weer te gegeven. Hierdoor is het in de toekomst mogelijk om de Stromer aan een account te koppelen zonder tussenkomt van een dealer. (een update van de app is nodig, deze komt binnenkort uit).
Wat zijn jullie ervaringen?
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Bij mij was de update vandaag nog niet binnen, dus toen ik bij de dealer was voor mijn gebogen beschermkap (bij de controller), heb ik gevraagd of ze de update door konden zetten.

Wat een verademing! De ondersteuning in stand 3 is een stuk beter geworden. De omschrijving klopt niet helemaal in de releasenotes: ik heb niet het idee dat de ondersteuning eerder start, maar dat die er minder snel mee ophoudt. Bij wind tegen kon ik voorheen niet consequent boven de 46 km/u blijven rijden, en was 47 km/u de enige kruissnelheid die ik voor langere tijd kon vasthouden bij goede omstandigheden (behalve bij wind mee wellicht, dan was 48 km/u wel te doen). In de 5 km naar huis heb ik consequent 48 km/u gereden, en ben ik meerdere keren tegen de begrenzing (49 km/u) aangetrapt.

Volgende week ga ik eens kijken wat voor impact dit heeft op het verbruik bij mijn woonwerkrit.

Wel bizar dat dit schijnbaar te regelen valt via een update, waaruit toch wel blijkt dat Stromer een structureel hogere snelheid als 'selling point' ziet (want enkel ST3 en ST5), en dat dit pas gebeurt (ogenschijnlijk) als Klever terrein probeert te winnen en niet zo moeilijk doet over die maximale snelheid. Bij beide merken kunnen ze niet nominaal harder dan 45 km/u (GPS), dus beetje jammer dat er zo strak op gestuurd wordt. Voor het bereik snap ik het wel, maar daar is stand 2 voor, stand 3 moet gewoon volle bak zijn.

De smartlock vind ik nog steeds niet echt goed werken na de update, mijn telefoon was 20 cm van de Omni verwijderd en toch lockte die op de kleinste afstand, dus ik heb hem nu op 2 blokjes gezet.
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Inderdaad wat een verademing!
Mijn ST5 blijft maar gaan in stand je S.
In lage of hoge versnelling, het maakt niet uit.
De ondersteuning wordt eerder opgepakt en gaat langer door.
Ben erg blij met deze update :bp:
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Heb hem nog steeds niet :bu:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gewoon morgen door je dealer laten pushen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Stromeur schreef: 21 mar 2021, 13:52 Gewoon morgen door je dealer laten pushen.
Waarom pushen de dealers deze updates niet standaard? Ik heb er vanmiddag een mailtje over gestuurd (komt vast goed want ben zeer tevreden met Egberts) maar is zoiets nog nodig?
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Omdat Stromer de FW updates automatisch pusht, daar komt geen handmatige actie per afzonderlijke Stromer door de dealer aan te pas.

Soms komt een update niet aan, b.v. omdat je bike dagen of weken uit staat of geen bereik heeft.
Dan vraag je je dealer om handmatig te pushen.

In dit geval, bij een update van 11 maart, verbaast het me sowieso niet dat nog niet iedereen de update binnen heeft. Stromer verstuurt ze in batches, voor het geval er toch een fout in zit (en anders alle Stromers wereldwijd tegelijkertijd stil komen te staan).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Om dat wist ik niet. Kan gebeuren. Is het zo dat ik dan doorgaans niks merk van deze updates of krijg je hier een duidelijk bericht van?
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In je display verschijnt automatisch een melding als er een update klaar staat om te installeren. Je kunt dan kiezen tussen ja en nee. Je kan de update drie keer weigeren (nee), daarna wordt-ie geforceerd geïnstalleerd.

Ik weiger een update altijd als ik niet thuis ben met mijn Stromer. Gewoon voor het geval dat (en omdat ik beta-tester voor nieuwe FW ben geweest). Thuis laat ik 'm meteen installeren.

Bij een ST1 moet je voor het binnen halen van een update wel een werkende Bluetooth verbinding hebben tussen de OMNI BT display en de OMNI BT app.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Egberts mailde vanmorgen dat de update gepushed was en het is me dan ook inmiddels gelukt. Hotspot van de iPhone moest even aan dat wel volgens mij. Straks op naar m’n werk maar eens kijken of er een daadwerkelijk voelbaar verschil is. Net even door het menu van de Omni geweest maar het automatisch slot is niet meer aanwezig volgens mij. Keek even snel hoor dus misschien zit ik er naast ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Plaats reactie