Firmware 4.3.3.2 - 11-03-2021

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 24 mar 2021, 11:19 Maar als de smile op je gezicht groeit als het verbruik stijgt is dat geen probleem meer denk ik.
Dat verbruik was - tot aan de lancering van de 1200Wh accu - wel degelijk een probleem, omdat je met maximale ondersteuning amper 30km ver kon komen op een Klever. Ik denk dat dit de hoofdreden was waarom klever al die tijd geen doorslaand succes boekte.

Met de komst van Klever's 1200Wh accu (plus twee SP's in het hogere segment met riem en PINION) worden de kaarten opnieuw geschud. En dat weet Stromer ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PBR
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2020, 20:52

Jerremaister schreef: 24 mar 2021, 11:53
Jins schreef: 24 mar 2021, 11:19 Nu Stromer de ondersteuning van Klever heeft gekregen krijgen jullie ook het verbruik ervan, gedaan om Klever een "dorstige" SP te noemen. Maar als de smile op je gezicht groeit als het verbruik stijgt is dat geen probleem meer denk ik. Geniet ervan.
Punt...

Daarstraks met een test Klever X-speed (2018) naar het werk gefietst - 34 km enkel - laatste 3 km in stand 2 en stand 1 moeten rijden (gedwongen door het systeem) om er te geraken met de 850WH batterij.

Echter niet hard moeten trappen om aangenaam rond de 45 km/h te cruisen.
ik merk na de update vooral meer constante ondersteuning. ik heb alsnog op mijn ww rit van 35km enkel een overschot van circa 25% bij normaal weer. het is mij in 8000 km pas 1 keer geluk om de accu echt leeg te rijden op de 35km .dus hier 1 grote blij. :)
Gebruikersavatar
nidopi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2020, 08:57
Merk SP: Stromer ST5 LTD

Vanochtend naar het werk gefietst (65km enkele reis) De eerste 30 km op stand 2 daarna naar stand 3 overgeschakeld daar de actieradius aangaf nog 49km te kunnen fietsen op stand 3. De snelheid ging met het omschakelen naar stand 3 ook omhoog tot rond de 40km (GPS snelheid) 42KM Stromersnelheid maar al snel werd ik geconfronteerd met een sterk dalende actieradius na 20 KM op stand 3 toch maar teruggeschakeld naar stand 2 om uiteindelijk met 1 KM reserve op locatie te arriveren. Al met al toch een gemiddelde snelheid kunnen halen van 36,5 km over 65km.
De batterij is inmiddels opgeladen en nu maar hopen dat de update binnen komt om een vergelijk te kunnen maken tussen de ochtendrit en de avond rit. Ik ben benieuwd.
2020: Stromer ST5 Limited Edition XL; Abus Bordo Granit X Plus 6500; Ortlieb-backroller-pepper; Spurcycle bel; Garmin Varia RTL 515; Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A; Spatbord verlenger 175, 100mm; Stromer Winterbanden. :ay :bj :ck:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 24 mar 2021, 12:34
Jins schreef: 24 mar 2021, 11:19 Maar als de smile op je gezicht groeit als het verbruik stijgt is dat geen probleem meer denk ik.
Dat verbruik was - tot aan de lancering van de 1200Wh accu - wel degelijk een probleem, omdat je met maximale ondersteuning amper 30km ver kon komen op een Klever. Ik denk dat dit de hoofdreden was waarom klever al die tijd geen doorslaand succes boekte.

Met de komst van Klever's 1200Wh accu (plus twee SP's in het hogere segment met riem en PINION) worden de kaarten opnieuw geschud. En dat weet Stromer ook.
Het is niet het "verbruik" maar de beschikbare Wh die het probleem zijn. Als je accu niet vol geraakt heeft dat niets met verbruik of efficiëntie te maken. De Klever laders zijn geschikt voor accu's van 36 tot 48V (afh van de instellingen) en worden ingesteld voor de 44V accu van Klever. Die laadspanning, de cut-off current en laadstroom zijn allen in te stellen en zijn heel verschillend tussen de laders onderling. De klever die vandaag maar 30km haalt met een goede accu kan morgen 45km halen. Meten = weten. Simpel in te stellen met 3 instelpotentiometers op de printplaat van de lader.
Bijlagen
lader.JPG
lader.JPG (108.47 KiB) 2992 keer bekeken
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

nidopi schreef: 24 mar 2021, 15:22 Vanochtend naar het werk gefietst (65km enkele reis)
Respect ! Mijn retourtje is al minder :ay
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Erg blij met deze update maar ... uurtje terug de st1 opgestart en hij gaat nu niet meer automatisch in de slaapstand. Verlichting blijft dus aan staan zeg meer. Vreemd. Ook niet wenselijk voor mij ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Bij mij is het placebo effect inmiddels uitgewerkt. Ik blijf wel stabieler op 47 km/u hangen, maar de truc om constant op 48 km/u te rijden snap ik niet echt. Soms lukt het wel met een lagere versnelling (ik rij normaal in 12), of als ik minder kracht zet. Ik ben echter gewend hard te trappen, maar dat leidt dus niet perse tot een hogere max. constante snelheid.

Het verbruik is overigens hetzelfde, en mijn gemiddeldes schommelen nog tussen 39-41 km/u voor mijn woonwerkritten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Inherent aan rijden met een TMM sensor is inderdaad dat je naar een zwaarder verzet moet schakelen als de ondersteuning in een licht verzet wat te weinig is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Stromeur schreef: 28 mar 2021, 14:40 Inherent aan rijden met een TMM sensor is inderdaad dat je naar een zwaarder verzet moet schakelen als de ondersteuning in een licht verzet wat te weinig is.
Dat is dus het rare, in een lagere versnelling (lichter verzet) kon ik wel die 48 km/u vasthouden. Overigens fiets ik bijna nooit meer in 11, ondanks de ondersteuning wellicht iets krachtiger wordt, omdat ik dan het idee heb dat mijn cadans te laag is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snap ik. Ik gebruikte kransje 11 ook bijna niet.

Op de test-PINON C1.12 die ik hier momenteel heb staan pak ik meestal de 9e versnelling, heel soms de 10e. 11 en 12 blijven onaangeroerd (versnellingsnummers, staat los van kransjes op een reguliere cassette).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie