Firmware 4.3.3.2 - 11-03-2021

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik heb een hidden feature ontdekt. Ik merk dat de accu sneller oplaadt na installatie van 4.3.3.3. Voor deze update laadde het blauwtje van mijn ST3 op met 22% /uur. Na installatie 29% / uur. Ik laad altijd met een tijdklok tot 80% en vond het vreemd dat de accu regelmatig tussen 90-100% werd geladen. Dus maar eens exact een uur de tijdklok ingesteld. Meten = weten.
Vanmorgen heb ik 4.3.3.2 op de ST1 van mijn vrouw geïnstalleerd. En jawel, ook die laadt de accu op met 29% na 1 uur laden met de tijdklok. Gisteren nog 22%.

Ik vind dit een grote verbetering. Onderweg opladen kan daardoor korter of je laadt meer Watts tijdens een pauze dan voorheen. Je zult het maar nodig hebben 😛
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Zelfde ervaring met de St1x. Laadt ‘m altijd op tot 85% met een wifi-timer.
Moest m’n laadtijd met zo’n 15% reduceren.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Nieuwe update binnen gekregen zonder dat ik het merkte, FM heeft hem geinstalleerd denk ik. Ik merkte het doordat de ondersteuning deze ochtend fenomenaal was!
Ik reed heel de weg tegenwind, mijn balkje continu in het rood (normaal kan ik die nooit in het rood houden) en mijn snelheid constant tussen 43 en 45. Normaal is het onmogelijk boven de 42km.u te gaan bij sterke tegenwind.

Ik ben heel erg tevreden over deze update. Eens een significant verschil. En het beste is, mijn verbruik is niet in dezelfde mate mee gestegen als de nieuw vrijgekomen power. Maar dat kan komen omdat ik een nieuwe batterij heb.
ST3 black 983wh
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Het klopt idd dat de ondersteuning een stuk sterker is. Op zich prettig, ware het niet dat ik niet meer op mijn werk aankwam (51km). Onderweg terug naar ondersteuningsstand 2, terug naar 1 en uiteindelijk een stukje zonder.

Voor nu firmware via FM terug gezet. Ik begreep dat Stromer nog eens nadacht over de aanpassing. Anyway, ik kom weer aan. Was wel weer even aanpoten. Dacht zowaar dat ik een goede fietser was geworden. Was toch de firmwareupdate die de krachtpatser was
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Firmware 4.3.3.3 ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Patrick63 schreef: 28 mei 2021, 20:06 Firmware 4.3.3.3 ?
Wat bedoel je daarmee ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromer74
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:54
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 10.000

Ik heb afgelopen week ook de nieuwe firmware op m’n st3 gekregen.

De fiets heeft een stuk meer power met vrij gemakkelijk 47km/H op de teller. Dat is helaas ook in de range terug te zien. Daarom fiets ik nu vooral op stand 2 met koppel op 50% om m’n woon-werkverkeer te doen.

Wat ook erg fijn is is de kortere laadtijd. Van ongeveer 20% per uur naar 30% :P
Stromer ST3 XL
983 Wh
40 km woon-werkverkeer enkel
mrstrom

Stromer74 schreef: 13 jun 2021, 12:36 Ik heb afgelopen week ook de nieuwe firmware op m’n st3 gekregen.

De fiets heeft een stuk meer power met vrij gemakkelijk 47km/H op de teller. Dat is helaas ook in de range terug te zien. Daarom fiets ik nu vooral op stand 2 met koppel op 50% om m’n woon-werkverkeer te doen.

Wat ook erg fijn is is de kortere laadtijd. Van ongeveer 20% per uur naar 30% :P
Ik heb die versie al een tijdje, maar niks gemerkt van extra power. Laadtijd let ik nooit op, dus geen idee. maar dat zou wel mooi zijn, vond het erg lang duren voor zo'n kleine accu.

Vind je op standje 2 rijden niet zonde? 40km enkel is toch prima te doen op een blauwe accu, of heb je de andere?
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Ik rij op een ST1 bouwjaar 2020. Volgens de app op mijn iPhone 12 is Firmware 4.3.1.0 geinstalleerd. Kan me niet herinneren dat ik een push bericht heb gekregen om te updaten. Zojuist gebeld met mijn FM (12gobiking). Die zeggen dat ik langs mag komen, maar dat er wellicht wel arbeidskosten in rekening gebracht kunnen worden voor updaten. Daar heb ik eigen niet zo'n zin in.

Kan iemand mij helpen c.q. stap voor stap uitleggen hoe ik kan updaten naar 4.3.3.3 zonder tussenkomst van de FM? Als je in de buurt woont wil ik ook best ff bij je langsrijden als dat makkelijker is. Ik woon in Bergschenhoek (ZH) niet ver van Zoetermeer.

Gr. Rene
Stromer74
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:54
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 10.000

mrstrom schreef: 14 jun 2021, 09:36
Stromer74 schreef: 13 jun 2021, 12:36 Ik heb afgelopen week ook de nieuwe firmware op m’n st3 gekregen.

De fiets heeft een stuk meer power met vrij gemakkelijk 47km/H op de teller. Dat is helaas ook in de range terug te zien. Daarom fiets ik nu vooral op stand 2 met koppel op 50% om m’n woon-werkverkeer te doen.

Wat ook erg fijn is is de kortere laadtijd. Van ongeveer 20% per uur naar 30% :P
Ik heb die versie al een tijdje, maar niks gemerkt van extra power. Laadtijd let ik nooit op, dus geen idee. maar dat zou wel mooi zijn, vond het erg lang duren voor zo'n kleine accu.

Vind je op standje 2 rijden niet zonde? 40km enkel is toch prima te doen op een blauwe accu, of heb je de andere?
Ik heb inderdaad de blauwe, en 40 enkel lukt ook op een acculading. Het is alleen dat ik een beetje zenuwachtig wordt als de accu onder de 20% komt. Nergens voor nodig, ik weet het :roll:

Ik rijd nu meest op de 3 met stukken op de 2. Ik heb de fiets ook een beetje om te bewegen en zo fit te blijven.

Toen ik em vorig jaar kocht had ik ik niet het idee dat ik de fiets “te goed” zou vinden :d3:
Stromer ST3 XL
983 Wh
40 km woon-werkverkeer enkel
Plaats reactie