Kosten onderhoud bij dealer Van der Veken (BE) hoog?

rubenv
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2019, 08:58

Cruiserben schreef: 13 feb 2021, 13:09 De reden waarom ik mijn Strömer zelf heb aangekocht.
Geen inhoudingen op het loon wegens leasing, en (alles) zelf onder controle.
Met mijn werkgever overeen gekomen om een fietsvergoeding te krijgen.
Na 2,5 jaar trappen heb ik dan de aankoopprijs van de SP terug aan fietsvergoeding. Een nul operatie, en vanaf dan zou ik er pas voordeel uit kunnen halen. Onderhoud en opladen nog steeds niet meegerekend.
Onderhoudskosten regel ik met de eco cheques, en dus hoef ik me ook hier, als dit zich moest voordoen, niet echt "pijn" voor te doen. Het onderhoud aan mijn ST1-X kostte de laatste keer 29,00 euro. Maar ik lever deze wel helemaal proper binnen. Ze dachten dat het nog altijd een nieuwe was, en pas uit de doos komt om het zo te zeggen.

Nu is het ook helemaal niet mijn bedoeling om met dit vervoermiddel (WW afstanden) winst te maken. Ik vind het al leuk om ermee te rijden, en je bent altijd op dezelfde tijd op je werk (geen file of onverwacht oponthoud). No stress 8-) .
Maar ik heb wel erg graag dat mijn materiaal tip top in orde is. Zowel de auto als de fiets!
ik lease wel via mijn werk. Betaal in totaal ongeveer 5000€ incl het bedrag om over te kopen na 3jaar. Normale aankoopbedrag was 8000€. Dan heb ik nog een bon van 300€ gehad om op te doen bij de dealer waar ik de stromer gekocht heb. Hier zit dan nog verzekering en pechverhelping in. Ook de nummerplaat. Ik heb ook alles zelf onder controle, doe alles wat ik kan zelf omdat ik ook al jaren veel met mtb's bezig ben. Dus zou zot zijn om niet te leasen
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Ik heb helaas niet de kans om te leasen. Maar als je werkgever het aanbiedt: doen! Peace of mind en stukken goedkoper. Kans bestaat dat je ook nog eens kmvergoeding krijgt bovenop de voordelen van het leasen. Helemaal no-brainer dan. Heb ook eens de discussie gevoerd met iemand die een bedrijfswagen had en nog durfde klagen. Tot ik hem even uitgelegd had wat mijn modale auto mij kostte per maand...
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

JDNY schreef: 22 feb 2021, 08:26 Ik heb helaas niet de kans om te leasen.
Die was er bij mij ook niet. Ik werk in een KMO (klein bedrijfje met 13 werknemers).
Om daar als enige te leasen en mijn werkgever al de rompslomp te besparen dus zelf aangekocht.
Die man heeft met zijn eigen bedrijf wel nuttigere dingen te regelen dan een fiets.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Cruiserben schreef: 05 apr 2021, 17:25 mijn werkgever al de rompslomp te besparen dus zelf aangekocht.
Door die rompslomp zelf onder handen te nemen had je wel netto +40% kunnen besparen op dezelfde fiets.
De werkgever moet enkel zijn akkoord geven d.m.v. zijn handtekening.
Alle andere formaliteiten kon je ook zelf behartigen.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Fietsen Van der Veken (Retie en Turnhout) maakt ondertussen deel uit van de Bike Republic groep van Jef Colruyt : https://www.bikerepublic.be/blog/nieuws ... e-republic
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie