Kosten onderhoud bij dealer Van der Veken (BE) hoog?
Bedankt Golvas, dat zijn toch al 2 personen die rond de 60 euro zitten voor dit soort onderhoud, dat bevestigt dan toch mijn slechte gevoel over die 109 euro.
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
de tarieven bij mijn dealer. Ik vind ze hoog. Anderzijds, 8 km vanaf mijn huis, ze helpen mij goed en hebben een vervangende Stromer bij onderhoud.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Mijn Amsterdamse dealer biedt drie onderhoudspakketten aan op Stromers die bij hen zijn aangeschaft, van 95, 150 en 400 euro per jaar incl. arbeidsloon, excl. onderdelen.
Die pakketten bestaan allemaal uit gratis eerste servicebeurt tussen 1000-1500km en één uitgebreide onderhoudsbeurt per jaar. Verschil tussen de drie pakketten zit 'm verder in de voorrijkosten en de snelheid waarmee je kunt worden ingepland. Het zijn 'randstandprijzen' dat wel, maar ik sta daar verder niet van te kijken.
Die pakketten bestaan allemaal uit gratis eerste servicebeurt tussen 1000-1500km en één uitgebreide onderhoudsbeurt per jaar. Verschil tussen de drie pakketten zit 'm verder in de voorrijkosten en de snelheid waarmee je kunt worden ingepland. Het zijn 'randstandprijzen' dat wel, maar ik sta daar verder niet van te kijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De aanhalingstekens die ik plaatste hebben een functie, maar in de Randstad is veel gewoon duurder dan daarbuiten (zeker in Amsterdam).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De prijzenpolitiek van de dealers vind ik een kluwen. De dealer op 5km van mijn deur heeft vaste prijzen voor controle ,enz... deze zijn vergelijkbaar met de autogarages van VW,Ford en Citroën die er recht tegenoverliggen....ook de showroom is vergelijkbaar....Vriendelijkheid en afstandelijkheid evenzeer... Ik rijd met plezier 26km verder bij mijn dealer die ook fouten maakt maar toch steeds zijn best doet om de boel te maken tot ieders tevredenheid. Als besluit deed ik mijn fiets binnen voor een nakijken voor de garantie verviel.... Ik betaalde nog geen 50 euro( het juiste bedrag staat hier wel ergens ...)Dus voor wat het waard is ....denk lang na voor je een keuze van dealer maakt, vraag aan andere mensen naar hun ervaring en lees het forum en stuur een pb om specifieke info....niemand wordt graag te kijk gezet terecht of niet;
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Dat antwoord komt me bekend voor ... beetje offtopic, maar bij het herlezen van je bijdrage moest ik meteen aan het volgende denken :StromertjeStromer schreef: ↑22 jan 2021, 08:05 In de winkel zei ik hen dat ik vind dat ze wel goed doorgeteld hadden met 109 euro om een fiets te controleren. Waarop het antwoord was: "ja meneer, het is ook een dure fiets"
Je hebt een 20 TDI motor met ** kW ... deze motor vind je terug in de wagen van het volk, in het Tsjechische neefje en hij ligt ook in het Duitse neefje met de 4 ringen (over de Spaanse furie werd hier niet gesproken) ... 3 x dezelfde inhoud van het oliecarter (exact 5 liter met filterwissel), 3 x hetzelfde oliemerk met dezelfde specificatie, 3 x hetzelfde oliefilterpatroon en bij de drie merken dus ook identiek dezelfde checklist voor deze onderhoudsbeurt.
Wat blijkt nu : deze onderhoudsbeurt kost is goedkoopste bij de Tsjech, bij de volkse variant is het wat prijziger en aan de balie van de 4 ringen dealer verdwijnt er het meeste van je rekening ... de uitleg die de klant van de dienstdoende receptionist kreeg was : "wie zich eentje met 4 ringen kan permitteren, die kan ook probleemloos wat meer neertellen om het onderhoud daarvan betalen".
StromertjeStromer schreef: ↑22 jan 2021, 11:22 Er ging ook al wel een belletje rinkelen toen ik plots +40 euro administratiekost op de factuur zag staan bij de aankoop van de fiets. Geen idee waarom ik 40 euro extra moest betalen om een fiets van hen te mogen kopen.
Ik heb ook niet meteen een idee waarom dat aangerekend werd.
Sinds 1 februari 2019 doen ze de douaneaangifte elektronisch ... voordien moest er een zelfklevend vignet 705 opgehaald worden bij een douanekantoor, de kostprijs van dit vignet was € 0,03.
Ik veronderstel dat de nummerplaat bij de verkoper toekomt, dat hij die kosten voorschiet (bpost levert ze anders niet af) en deze kosten recupereert van de natuurlijke- of rechtspersoon op wie de SP wordt ingeschreven ? ... mogelijk ben jij dat, maar als hij op een leasemaatschappij wordt ingeschreven moet jij ook niet voor die kosten opdraaien.
Pittig, maar je bent tevreden en je krijgt ook goede service ... ik weet niet hoe het in NL zit of hoe jullie het aanvoelen, maar ik heb zo'n vermoeden dat de explosieve groei van de lease in BE de prijzen voor een onderhoudsbeurt wel eens de hoogte kunnen injagen.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat denk ik ook.
In NL is SP lease nog niet zo booming als in België, maar als dat wel gebeurt dan gaan we een zelfde ontwikkeling zien in de onderhoudskosten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023