Remvoering van remblok gebroken bij noodstop

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Gisteren maakt ik een noodstop bij volle snelheid. Die ging goed. Vandaag voelde de remhendel van de voorrem sponzig aan. Na enkele keren knijpen hoorde ik een rauw geluid. Thuis heb ik de remblokken eruit gehaald. Van een blok is ruim driekwart van de voering verdwenen. Over en uit dus ondanks dat deze eerste blokken nog lang niet versleten zijn na 18000 km. Ik heb nieuwe gemonteerd. Toch handig om een set op voorraad te hebben.
image.jpg
image.jpg (1.34 MiB) 962 keer bekeken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Een reserve setje is altijd handig.
Wel eens iets soortgelijks gehad in Oostenrijk de berg af. (op de MTB)
Toen maar even de blokjes van achter voorop gezet en iets rustiger naar beneden. (zonder achterrem)
Beneden weer opgelost.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 13 jan 2021, 21:04 Gisteren maakt ik een noodstop bij volle snelheid. Die ging goed.
Nette voertuigbeheersing. Als je je rempad zo aan gort hebt, heb je echt stevig moeten remmen. Mooi dat je niet onderuit bent gegaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

mboelis schreef: 13 jan 2021, 21:04 Gisteren maakt ik een noodstop bij volle snelheid. Die ging goed. Vandaag voelde de remhendel van de voorrem sponzig aan. Na enkele keren knijpen hoorde ik een rauw geluid. Thuis heb ik de remblokken eruit gehaald. Van een blok is ruim driekwart van de voering verdwenen. Over en uit dus ondanks dat deze eerste blokken nog lang niet versleten zijn na 18000 km. Ik heb nieuwe gemonteerd. Toch handig om een set op voorraad te hebben.
image.jpg
Losgedrukt door roestvorming van de stalen plaat waar de voering op gelijmd/gebakken zit.
Gebeurt veel bij kranen en vrachtwaggels waarvan de chauffeur/machinist "het nieuwe rijden" perfect beheersen hierdoor rem je veeuuul minder met de remmen, wel met motorrem, retarder en Telmarem dus gaat je voering te lang mee....... zal mijn blokken er ook maar preventief uitpikken....zijn eigenlijk nog als nieuwe na +/-16K
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie