Nieuwste Firmware: SUI FW 4.3.0.4, 4.3.1.0 en 4.3.1.2

Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 568
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Ik kreeg hem 2 of 3 dagen geleden ook in beeld.
Vooral grappig hoe hij de software upload naar de oplader. Dat zie je niet elke dag, een oplader updaten...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij mijn test-ST2 kreeg ik na de FW update naar 4.3.1.2 meteen de (voor de ST2 bedoelde) MCU update aangeboden. Is allemaal vlekkeloos verlopen.

Daarna alweer enkele keren testgereden, maar geen verschillen gevoeld aan het rijgedrag of de snelheid. En storingen had ik daarvoor ook al niet met deze Stromer, dus er viel ook weinig op te lossen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 14 dec 2020, 17:47 - het servicemenu is ook nu nog altijd zonder pincode toegankelijk
Dit heb ik onlangs eens nagevraagd bij de FM: het kan kloppen dat er bij de ene remhendel om een pincode wordt gevraagd, en bij de andere niet. Dit zou niks meer zijn dan een extra 'drempeltje' om eindgebruikers uit het Servicemenu te houden.

Ik heb ook gevraagd of het Servicemenu achter die dealer-pincode allerlei nieuwe, spannende opties heeft (want dan wil ik dat natuurlijk állemaal weten), maar dat is volgens de FM niet het geval.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
skybiker
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jun 2018, 13:51
Locatie: regio Leuven

hier ook update aangekregen. Mooi geïnstalleerd. Blijkbaar ineens nog een tweede update - die van de lader/batterij. Alles mooi gedaan zoals gevraagd, nl lader aangesloten. Maar na ongeveer 15u is de update nog niet klaar en blijf ik voortdurend volgende boodschap zien (cfr foto).
Heeft iemand dit ook en wat kan ik er aan doen?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door skybiker op 16 dec 2020, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

skybiker schreef: 16 dec 2020, 10:16 Alles mooi gedaan zoals gevraagd, nl lader aangesloten.
Welke SP en welke lader heb je ?

Ik kreeg die vraag niet, dus ik vermoed dat dit te maken had met het percentage batterij ... hoeveel percentage batterij had je nog wanneer hij aan de update begon ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Vanmorgen een storing op mijn ST1. Toen ik mijn SP pakte zag ik een rood lampje branden op de lader (C246). Maar de accu was wel 100 % opgeladen. Vrijwel direct na het wegfietsen merkte ik dat de ondersteuning niet goed werkte. Ik had het gevoel dat ik reed met een motorrem erop. Vervolgens hercalibratie uitgevoerd, geen verbetering. Fiets geheel uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld, geen verbetering. Accu verwijderd en teruggeplaatst, geen verbetering.

Kan dit te maken hebben met firmware update? Volgens de app op iPhone is de firmware versie 4.2.4.4.
Of andere suggesties?

Gr. Rene
skybiker
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jun 2018, 13:51
Locatie: regio Leuven

Golvas schreef: 16 dec 2020, 11:12
skybiker schreef: 16 dec 2020, 10:16 Alles mooi gedaan zoals gevraagd, nl lader aangesloten.
Welke SP en welke lader heb je ?

Ik kreeg die vraag niet, dus ik vermoed dat dit te maken had met het percentage batterij ... hoeveel percentage batterij had je nog wanneer hij aan de update begon ?
Ik rijd met ST2 2018, lader CR245
Batterij was 100% geladen en bij uitzetten vd fiets kreeg ik de boodschap voor de (lader)update. Braaf geïnstalleerd en nu voortdurend die boodschap.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik rij eveneens met een ST2-2018 (983Wh), heb een CR245 en een CR190 maar kreeg dus die vraag niet ... batterij was voor 91% geladen, na het voltooien van beide updates was dat 85%.

Heb je de lader al afgekoppeld ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Renalt130 schreef: 16 dec 2020, 11:40 Vanmorgen een storing op mijn ST1. Toen ik mijn SP pakte zag ik een rood lampje branden op de lader (C246). Maar de accu was wel 100 % opgeladen. Vrijwel direct na het wegfietsen merkte ik dat de ondersteuning niet goed werkte. Ik had het gevoel dat ik reed met een motorrem erop. Vervolgens hercalibratie uitgevoerd, geen verbetering. Fiets geheel uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld, geen verbetering. Accu verwijderd en teruggeplaatst, geen verbetering.

Kan dit te maken hebben met firmware update? Volgens de app op iPhone is de firmware versie 4.2.4.4.
Of andere suggesties?

Gr. Rene
:bc Ik sta open voor tips om deze storing te verhelpen. Kan ik verder nog iets uitproberen, hoe kan ik verder onderzoeken waardoor de storing wordt veroorzaakt?

Had vanmorgen in ieder geval een mooie smoes om niet door de regen naar mijn werk te fietsen.

Gr. Rene
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Renalt130 schreef: 17 dec 2020, 08:30 Vanmorgen een storing op mijn ST1. Toen ik mijn SP pakte zag ik een rood lampje branden op de lader (C246). Maar de accu was wel 100 % opgeladen. Vrijwel direct na het wegfietsen merkte ik dat de ondersteuning niet goed werkte. Ik had het gevoel dat ik reed met een motorrem erop. Vervolgens hercalibratie uitgevoerd, geen verbetering. Fiets geheel uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld, geen verbetering. Accu verwijderd en teruggeplaatst, geen verbetering.

Kan dit te maken hebben met firmware update? Volgens de app op iPhone is de firmware versie 4.2.4.4.
Of andere suggesties?

Gr. Rene
Heel stom, maar zou het kunnen dat je je recuperatie aangezet hebt door een paar keer op min te klikken per ongeluk. Dan geraak je niet vooruit en lijkt het alsof je met de rem fietst. Ik heb ook al een aantal keer rood lampje gehad na opladen, maar bleek nooit een probleem te zijn.

PS: ik heb ook gemerkt sinds de vorige update bij de ST3 dat als je nu op eject klikt, de fiets ook meteen in 1 seconde uitschakelt (itt het trage uitschakelen als je op 'uitschakelen' drukt). Vroeger bleven de omni en lichten aan als je op eject drukte tot je de accu eruit trok en die dus ook meteen zonder stroom kwam te zitten. Zal waarschijnlijk ter beveiliging zijn.
ST3 black 983wh
Plaats reactie