Nieuwe accu onder garantie

Frankz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:13
Locatie: POORTUGAAL
Merk SP: ST1X 2018
Km-stand: 30000

Beste allemaal, ik ga richting mijn derde accu.

Stromer st1x van oktober 2018. Afgelopen januari onder garantie gele accu vervangen. Rond de 15k gefietst.

Afgelopen vrijdag bij fm langs omdat de power vanaf 50% naar minimaal gaat. Blijkt foutmelding tav temperatuur accu. Wordt weer een nieuwe....
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

allesstroomt schreef: 20 nov 2020, 14:17 Dat klinkt als een slechte batch? Fiets aangekocht april 2019. Jullie rond dezelfde periode?
November 2018, eerste batch ST3's
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Helmert
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:38
Locatie: Kampen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 75000

In de laatste weken van 2020 dook mijn accu onder de 75%. Dit was bij ongeveer 25.000km maar binnen de 2 jaar (ST3 is van april 2019) dus een garantieaanvraag ingediend. Daarvoor moest de accu opgestuurd worden en gisteren kreeg ik een mail van mijn FM dat de garantieaanvraag is toegekend en dat ze deze week de nieuwe accu verwachten! Kan ik er weer mooi 2 jaar tegenaan!
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Helmert schreef: 19 jan 2021, 09:49 gisteren kreeg ik een mail van mijn FM dat de garantieaanvraag is toegekend en dat ze deze week de nieuwe accu verwachten! Kan ik er weer mooi 2 jaar tegenaan!
Nope, als je zo doorfietst oneindig lang :cool2: :bf: want elke keer nieuwe garantieperiode van 2 jaar
ST3 black 983wh
Helmert
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:38
Locatie: Kampen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 75000

moeten ze niet ineens de kwaliteit van de accu's gaan verbeteren!! ;)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

6 maand verder en ik heb weer prijs...
Zit op mijn werk en merkte opeens op dat accu niet oplaadt (rood lampje flikkert). Ik probeer ook eens op te laden in de fiets, lukt ook niet en kreeg systeemfouten E210102 en E210109.
Ik doorzocht dit forum en dit betekende in alle gevallen: onherstelbaar kapotte accu.
Nu valt mij dit toch wel dik tegen. Een accu kost 2000 euro en zou jaren moeten mee gaan. Gelukkig heb ik de accu nog maar 6 maand dus dit wordt weer één uit garantie, maar de rest van mijn fiets is binnen een halve maand uit garantie. Zal die dus wel verlengen.
Ik heb de accu slechts één keer opgereden tot 0% en dan onmiddellijk opgeladen, alle andere keren niet onder de 40% gegaan, telkens deelladingen uitgevoerd in ideale omstandigheden...

Het grote probleem voor mij is dat ik mijn auto verkocht heb en nu wel in de miserie zit natuurlijk... De vorige nieuwe accu heb ik de dag zelf nog gekregen, hoop dat dit ook zo zal zijn, want ik las hier al verhalen van maanden wachten op een nieuwe accu. Dat zou enorm veel problemen geven qua mobiliteit voor mij...
Verder heb ik ook gemerkt dat dat stickertje van 'do not remove or warranty is void' heel broos is op deze accu, en echt wel al (bijna) doorgescheurd is, dit was al half door toen ik 'm nieuw kreeg, en nu helemaal door de accu in en uit de fiets te halen... Hopelijk krijg ik daar geen problemen door.

FM vandaag gesloten, morgen eens horen wat de wachttijd is voor een nieuwe accu... de 3de dan...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je hebt bij E210102 en E210109 niet alleen last van een defecte accu, maar ook van een defecte controler. Geen idee welk van de twee het eerst defect is geraakt, feit is dat beide onderdelen vervangen gaan worden (heb ik ruim 1 week geleden nog meegemaakt).

Ik heb de accu naar Stromer laten opsturen (en heb gelukkig een leenaccu meegekregen), omdat in sommige gevallen de accu nog tot leven kon worden gewekt door Stromer Zwitserland (middels een software update?). Ik verwacht deze week uitsluitsel te ontvangen.

Omdat ik drie jaar extra garantie had afgesloten bij Cargarant, viel het vervangen van de controler onder de garantie. Cargarant hanteert voor de accu een afschrijving. Mijn accu zat in het derde levensjaar en volgens de tabel bedraagt de afschrijving dan 40%. Een snelle rekensom leert dat als mijn accu niet meer tot leven kan worden gewekt, me dit €800,- gaat kosten.
Witte ST3 van maart 2019
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Henry schreef: 26 apr 2021, 14:08 Je hebt bij E210102 en E210109 niet alleen last van een defecte accu, maar ook van een defecte controler. Geen idee welk van de twee het eerst defect is geraakt, feit is dat beide onderdelen vervangen gaan worden (heb ik ruim 1 week geleden nog meegemaakt).
Gelukkig nog 2 weken garantie op de controller en nog 1,5 jaar op batterij... net op tijd kapot gegaan dus. Ik heb nog 60% accu, probleemloos naar het werk gereden, maar net getest en ik geraak niet meer thuis. Lichten gaan niet aan, ik krijg geen ondersteuning en als ik rijdt geeft de snelheidsmeter 0.0 aan.

Verdorie, was vanochtend nog aan het denken hoe bedrijfszeker deze fiets is ivm mijn vorige speedbike... jinxed it...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 26 apr 2021, 14:08 Omdat ik drie jaar extra garantie had afgesloten bij Cargarant
Cargarant ? :bn:
Henry schreef: 26 apr 2021, 14:08 Een snelle rekensom leert dat als mijn accu niet meer tot leven kan worden gewekt, me dit €800,- gaat kosten.
Hier kost die batterij al aardig wat minder, met uiteraard rechtstreekse impact op jouw persoonlijk aandeel.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het gaat om de E-BikeGarantie By CarGarantie, afgesloten voor een periode van drie jaar voor een meer dan schappelijk eenmalig bedrag. De onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zijn van de garantie uitgesloten, maar bijvoorbeeld de controler, de motor en de lampen vallen er wel onder.

Dat het blauwtje goedkoper is geworden is goed om te weten maar niet bij mijn dealer, want een blauwtje kost daar nog steeds €1.990,-
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie