Nieuwe accu onder garantie

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Is het voor de verzekeraar een must dat die nieuwe batterij van bij een Stromer verkooppunt komt of mag ze ook elders (goedkoper) aangekocht worden ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Geen idee, goed om uit te zoeken. Ik ga er gelijk achteraan.
Witte ST3 van maart 2019
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Henry schreef: 26 apr 2021, 14:08 Je hebt bij E210102 en E210109 niet alleen last van een defecte accu, maar ook van een defecte controler. Geen idee welk van de twee het eerst defect is geraakt, feit is dat beide onderdelen vervangen gaan worden (heb ik ruim 1 week geleden nog meegemaakt).
Mijn fiets is terug na 2 dagen. Verdict: nieuwe accu (mijn derde). Deze laatste was 6 maand oud en door corona heel weinig gereden, dus ik denk nog geen 100 cycli.

De controller is uitgemeten maar gaf all systems nominal aan, waardoor deze niet vervangen werd. FM zei dat die niet ging aanvaard worden door stromer indien ze die toch zouden vervangen onder garantie. Mij niet gelaten natuurlijk, ik ben geen vragende partij om vroegtijdig zaken te vervangen.

Mijn oude accu is er controle naar zwitserland. Maar wat mijn FM topservice maakt is dat ik, in tegenstelling tot anderen hier op het forum, intussen al een nieuwe accu krijg, zonder te moeten wachten op die tijdsrovende 'verzenden' - 'analyseren' - 'groen licht vanuit stromer' - 'verzending nieuwe accu' keten. Ik krijg onmiddellijk een nieuwe accu en deze die uiteindelijk mijn accu zal vervangen belandt weer op het schap van de FM voor een volgende klant.

Hopelijk kan ik nu een eind voort. Binnen 2 weken loopt mijn garantie af, dus net even verlengde garantie afgesloten.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bram Roose schreef: 29 apr 2021, 16:21 Maar wat mijn FM topservice maakt is dat ik, in tegenstelling tot anderen hier op het forum, intussen al een nieuwe accu krijg, zonder te moeten wachten op die tijdsrovende 'verzenden' - 'analyseren' - 'groen licht vanuit stromer' - 'verzending nieuwe accu' keten. Ik krijg onmiddellijk een nieuwe accu en deze die uiteindelijk mijn accu zal vervangen belandt weer op het schap van de FM voor een volgende klant.
Ja dat is hele goeie service. Zo hoort het ook vind ik, maar vanzelfsprekend is het zeker nog niet bij veel dealers.
Bram Roose schreef: 29 apr 2021, 16:21 Hopelijk kan ik nu een eind voort. Binnen 2 weken loopt mijn garantie af, dus net even verlengde garantie afgesloten.
Je hebt daarnaast op alle onderdelen die onder garantie worden vervangen opnieuw de volle twee jaar garantie. Dus ook op deze nieuwe accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Intussen 10 dagen verder met nieuwe batterij en terug bij af.
E210102 en E210109...
De nieuwe batterij doet het weer niet meer. Toen hij het wel deed verbruikte hij wel belachelijk veel moet ik zeggen. Ik was 70 % kwijt over 25km tegen wind en in terugkeren 50% wind mee. Normaal is dat 55% en 40% of iets in die grootorde. Ik weet niet of dat er los van staat, maar ik geef het maar mee.

Nu afwachten wat het is en hopelijk voor eens en altijd verholpen door de FM. Ik heb momenteel vervangstromer. De kanariegele St1 dus ik kan uit de voeten.
ST3 black 983wh
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Fiets is terug. 4de batterij zit er nu in.

Controller is deze keer ook vervangen, hoewel de waarden normaal bleken. Dit kan volgens stromer gebeuren in heel uitzonderlijke situaties waarbij de controller als normaal wordt uitgelezen, maar opeens een piekstroom geeft waardoor de zekeringen in de bms van de batterij doorbranden en de batterij dus voor onze intents and purposes voor de vuilbak is...
Dit keer heeft de FM de toestemming gekregen van Stromer om controller ook te vervangen. Hopelijk ben ik nu weer probleemvrij.
ST3 black 983wh
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Op zich wel een logisch verhaal. Maar wel erg vervelend om daar achter te komen door/na 4 accu wissels. Ben wel benieuwd of Stromer deze zekering makkelijk kan vervangen, want waarschijnlijk is de accu nog gewoon goed. Waarschijnlijk is het zo'n kleine zekering welke is mee-gesoldeerd op de BMS. Je zou er bijna zelf een tussen klussen ergens; zodat dat ook werd gedaan in het topic van de M99 Pro monteren. Deze moet dan natuurlijk wel eerder kapot gaan dan die van de BMS.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jan-Willem Wisselink schreef: 13 mei 2021, 10:34 Je zou er bijna zelf een tussen klussen ergens; zodat dat ook werd gedaan in het topic van de M99 Pro monteren. Deze moet dan natuurlijk wel eerder kapot gaan dan die van de BMS.
Maar ook weer niet te snel ;)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik heb net mijn 4de accu uit de fiets gehaald om te laten.
Ik stel deze keer vast dat de accu helemaal niet nieuw is; Deze heeft redelijk ernstige gebruikssporen:
20210517_081750.jpg
20210517_081750.jpg (2.03 MiB) 1442 keer bekeken
20210517_081721.jpg
20210517_081721.jpg (3.65 MiB) 1442 keer bekeken
20210517_081718.jpg
20210517_081718.jpg (4.05 MiB) 1442 keer bekeken
Onder meer ook het gebroken zegel van de garantie (ik denk niet dat hij is open gedaan, maar stromer kan moeilijk doen als ik die accu ooit moet inleveren onder garantie).
De vorige keren kreeg ik telkens netjes een spiksplinternieuwe, nu niet dus, maar FM zei wel dat er een nieuwe in zat.

Nu is mijn vraag: heb ik eigenlijk wel recht op een nieuwe? Of heb ik enkel recht op het opgelost geraken van mijn probleem binnen garantie? Dit laatste is nu wel gebeurd, maar ik had natuurlijk toch liever een nieuwe batterij gehad met maximale levensduur, want volgende keer dat ik die moet vervangen zal het hoogstwaarschijnlijk op mijn eigen kosten zijn.
Anderzijds wil ik nu ook mijn goede relatie met mijn FM behouden, maar de batterij is echt wel 'gebruikt' dit keer...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

4. Omvang van de garantie.
Stromer verplicht zich op basis van deze garantie tijdens de betreffende garantietermijnen tot de volgende diensten:

- Naar keuze van Stromer reparatie of vervanging door gelijkwaardige delen/componenten, waarbij de vervanging wat betreft model en/of kleur van het te vervangen exemplaar af kan wijken;
- Dienstverlening die niet onder de garantie valt en in het vakgebied van de erkende Stromer-dealer ligt, zoals het schoonmaken van vuil aangeleverde Stromer-bikes, worden met het gebruikelijke uurtarief in rekening gebracht. Materiaal en transport worden ter hoogte van de daadwerkelijke kosten in rekening gebracht;
- Op een binnen de garantieperiode uitgevoerde reparatie op basis van een materiaal- resp. fabricagefout geeft Stromer op deze dienst (reparatie/vervanging) opnieuw 2 jaar garantie, onafhankelijk van andere garantieperioden;
- Als een Stromer-bike op basis van een materiaal- of fabricagefout volledig door een nieuwe moet worden vervangen, dan gelden dezelfde garantiebepalingen als in het geval van een nieuw gekochte Stromer-bike.

https://www.stromerbike.com/nl/service/garantie
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie