Fietskar achter de Stromer

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Blaadieblaa schreef: 28 mei 2020, 09:36 Ik zal zeker geen kinderen vervoeren in de kar.
:ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Na veel catalogi te hebben bekeken en ik aarzelde tussen Thule en Burley; Ik heb voor Burley gekozen.
Ik aarzel nog steeds tussen de Nomad en de Tail Wagon. Het is niet helemaal hetzelfde en misschien koop je ze op de lange termijn. (De Tail wagon staat dieren en aankopen toe, de Nomad koopt alleen). Iedereen hier bezit en heeft een mening over deze 2 trailers?
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
ocra

Ik heb vooral verstand van Thule en weinig van de Burley en dan vooral de kinder versies.
Maar de eerste vraag die ik zal stellen is ben je van plan om een dier te nemen?
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Ik heb een kat die ik in een doos stop als ik naar de dierenarts ga en ik kan deze doos in de Tail Wagon stoppen (omdat ik commissies en aankopen kan doen), maar natuurlijk zou de Nomad vaker wel dan niet logischer zijn.
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Henk_62

Heeft er hier al iemand een bob yak trailer verbonden met een Stromer st1 2019 (of met een ander model)?

Indien ja, met een eigen creatie of met de Thru axle van het robert axle project (https://robertaxleproject.com/product/1 ... b-trailer/)? Is de achteras van de nieuwe ST1 ook gewoon 12mm dik?

Hopelijk zijn er hier wat mensen met ervaring 8-)
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Een bevriende advocaat vroeg zich af of een stromer nog qualificeerd als speed pedelec als je de batterij eruit haalt en er zo mee rijdt. Hij wist het zelf niet zeker maar dacht dat dit zo zou zijn en ging het uitzoeken.


Als ie dan een gewone fiets wordt, zou je wel een fietskar kunnen trekken met kindjes in (en de batterij). Voor mij zou dat praktisch zijn, ik moet maar 500m naar creche en school vooraleer ik naar het werk vertrek en zou bij mijn laatste stop de kar kunnen achterlaten). Nu doe ik dat met mijn plooifiets en keer ik terug om te wisselen.

Iemand die hierover misschien uitsluitsel kan geven?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kan er geen uitsluitsel over geven, maar ik gok dat het niet zo werkt. Als ik De motor uit mijn auto haal en vervolgens iemand zonder rijbewijs in die auto van de heuvel af laat rijden dan gok ik dat dat niet legaal is... Het is immers nog steeds een voertuig op kenteken.

Los daarvan: in de handleiding van je Stromer staat dat je niet zonder accu moet gaan rijden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Koegger
Pro
Pro
France
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2019, 15:06
Locatie: Genève et alentours

Een jaar later en ik merk dat wij geregeld onze dochter vervoeren in de fietskar met de stromer.

Zoals verteld wij wonen op 10km van de Zwitserse grens waar het gewoon wél mag en de omgeving is zo heuvelachtig dat familie-uitjes met de fiets anders veel te zwaar zijn.
Mijn vrouw rijdt dan met de stromer en fietskar en ik volg dan met de koersfiets.

In Zwitserland geldt ook de regel dat de snelheid met kar en kind maximum 25km/u mag zijn. Wij merken dat we meestal tussen de 28 en 32 km/u rondcruisen om uit te komen op een gemiddelde snelheid van 22 km/u. Niet dat wij ook maar iets focussen op snelheid maar dat voelt comfortabel en veilig aan.
st1x 17” ocean, 983kwh batterij, juli 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BramVDBe schreef: 09 jul 2020, 07:37 Een bevriende advocaat vroeg zich af of een stromer nog qualificeerd als speed pedelec als je de batterij eruit haalt en er zo mee rijdt. Hij wist het zelf niet zeker maar dacht dat dit zo zou zijn en ging het uitzoeken.
Wat je doet door de accu uit de Stromer te halen, is hem tijdelijk/sort of onbruikbaar maken voor gebruik als SP, maar daarmee is het nog steeds een SP, totdat je de kentekenregistratie beëindigt. Bovendien is-ie met uitgenomen accu niet "echt" onklaar en kentekenregistratie beëindigen mag dus feitelijk niet eens.

Een SP is niet ineens geen SP meer als je hem niet als zodanig gebruikt. Accu uitnemen valt daarmee in dezelfde categorie als gewoon langzamer rijden: het blijft juridisch een SP.

Verder: wat FreddyH zegt qua handleiding.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Koegger schreef: 09 jul 2020, 08:48 In Zwitserland geldt ook de regel dat de snelheid met kar en kind maximum 25km/u mag zijn.
Ik hoop dat er in de Benelux ooit vergelijkbare regelgeving komt. Dat in combinatie met een stevig pakket veiligheidseisen aan de aanhanger en de koppeling, en evt. helmplicht voor de kindjes in de kar zou perfect zijn.

En dan met die combi legaal op het fietspad mogen rijden met max 25km/u.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie