Firmware 4.2.3.5 / 4.2.3.8

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Volgens mij heb ik deze update op mn ST1 zitten. Wat bij het connecten met je mobiel belangrijk is dat je op de mobiel je hotspot aanzet. Wanneer ik dit niet doe komen de updates niet op mn fiets. Suc6 Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Claesj
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2020, 21:25
Locatie: Sint-truiden
Merk SP: Stromer ST1 2020
Km-stand: 5000

Peerke1960 schreef: 05 jul 2020, 22:39 Volgens mij heb ik deze update op mn ST1 zitten. Wat bij het connecten met je mobiel belangrijk is dat je op de mobiel je hotspot aanzet. Wanneer ik dit niet doe komen de updates niet op mn fiets. Suc6 Peter
Heb je een iPhone?
Of kan er iemand zeggen hoe het update proces precies dient te gebeuren want heb niet de indruk dat t bij mijn ST1 2020 werkt ...
STROMER ST1 2020
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik zet op mijn iphone de persoonlijke hotspot aan. (En uiteraard de bluetooth) Hoe dat technisch in elkaar zit in relatie met het binnenhalen van de data weet ik niet. Zal wel iets met bandbreedte of zo te maken hebben. Vervolgens gewoon een kwartiertje wachten en meldingen negeren dat er geen verbinding is.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Release notes Stromer firmware

Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste firmwareversies voor de Stromer OMNI Interface. De momenteel geïnstalleerde firmwareversies kunt u via het menu laten weergeven:

MENU/SYSTEEM/OVER SUI FW = Firmware van het touchscreen

Firmware-updates worden automatisch naar uw Stromer verzonden. Schakel uw Stromer in zodat deze firmware-updates kan ontvangen. De Stromer heeft minimaal tien minuten goede mobiele ontvangst nodig. Wanneer er een update klaar staat voor installatie, dan wordt dit weergegeven door een indicator in de statusbalk.
Zodra u uw Stromer in- of uitschakelt, kunt u kiezen of u de update meteen (JA) of later (NEE) wilt installeren.

OMNI Interface C Kleurendisplay + OMNI Interface B (ST1 vanaf bouwjaar juli 2019)

SUI FW 4.2.3.8

24 juni 2020

Beveiliging
Het invoerpaneel voor de pincode is aangepast om de invoer van de pincode te verbeteren.
Bij onbedoelde/ onjuiste PIN-invoer kan de invoer worden gereset door op de "Main Button" te drukken.

Oplader
Wanneer de oplader is aangesloten op de Stromer, wordt de status van het laadproces nu weergegeven op het display.

Batterij
Voor de 814Wh & 983Wh-batterij is er een nieuwe firmwareversie 56 beschikbaar. Indien nodig wordt deze automatisch op de accu geïnstalleerd.
Lost een probleem op waarbij het laadniveau vastloopt tijdens het rijden na het opladen.
Wanneer de "Eject" knop wordt ingedrukt, wordt de verlichting en motorondersteuning 10 seconden uitgeschakeld. Dit is een veiligheidsmaatregel om de elektronische componenten te beschermen als de batterij te vroeg wordt losgekoppeld/verwijderd (voordat de Stromer wordt uitgeschakeld). Het wordt nog steeds aanbevolen om eerst de Stromer uit te schakelen voordat u de batterij verwijdert.
Verschillende optimalisaties

Om alle Stromer in Canada aan de wet te laten voldoen (32Km/ h en 500W), er is een nieuwe configuratie voor deze fietsen.
Enkele kleine bugs zijn opgelost.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topics over Firmware 4.2.3.5 en 4.2.3.8 samengevoegd.

Firmware 4.2.3.5 is op een enkele Stromers als beta-software geïnstalleerd, maar is nooit officieel uitgebracht.
De meest recente FW voor de OMNI Interface C en B is 4.2.3.8.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

MIsschien een domme vraag, maar hoelang moet je fietsen om de update te ontvangen.

Mijn fiets staat in de kelder en rij steeds een rondje van rond een uur, maar heb de update nog niet mogen ontvangen op mijn ST3 AE. Zijn er meer die update nog niet hebben gekregen of is het iets voor de dealer?

Ik heb ook al geprobeerd via tethering telefoon (via service menu), omdat dat misschien een hogere internetsnelheid geeft voor downloaden maar dat mocht niet baten.

Mvg,

Ronald
ST3 AE
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als de update niet (snel genoeg) binnenkomt, dan kan de FM deze via het Stromer Portal naar jouw SP pushen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Goesting
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2020, 10:20
Locatie: Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST1 (2020)
Km-stand: 950

Is er iemand al in geslaagd om deze nieuwe versie via de OMNI BT app op de ST1 te laden?

Ik vind het zo'n tijdverspilling om steeds na te kijken of er een update beschikbaar is voor mijn fiets (staat sinds levering op 4.2.2.2). Daarvoor moet ik met Bluetooth verbinden, wat met de laatste update van de app net slechter lijkt te verlopen, en dan enkele minuten wachten op een update melding (die er maar niet komt).
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Sinds een week of twee lijkt de verhouding tussen mijn 2020 ST1 en de OMNI BT app wat gebrouilleerd. Ze weigeren iedere vorm van contact en communicatie met elkaar. Ik heb al enkele pogingen gedaan om ze toch weer met elkaar in contact te brengen, maar ze zijn halsstarrig.

Binnenkort even naar de FM voor wat relatietherapie tussen de fiets en de app......

Long story short: “dus ook geen update kunnen ontvangen!”

Op zich geen punt, hij doet ‘t verder prima......
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Afgelopen week mijn fiets en accu geupdate.
Volgens mij zag ik voor de fiets 4.2.4.4 en de accu weet ik zo niet meer uit mijn hoofd.

Allemaal met de omni b en de app.
Zoals eerder gemeld geeft de app nu ook een soort handleiding voor updaten over de tethering aanzetten en zo.
Plaats reactie