Firmware 4.2.3.5 / 4.2.3.8

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

je hoeft toch niet perse in het service menu voor een update :ck:
Service menu is strikt genomen niet voor de eindgebruiker.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. Het Service Menu staat onder -normale omstandigheden- los van het ontvangen van FW updates.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Peerke1960 schreef: 08 sep 2020, 22:24 je hoeft toch niet perse in het service menu voor een update :ck:
Service menu is strikt genomen niet voor de eindgebruiker.
Dat zou je inderdaad veronderstellen. Echter, is het mij uitsluitend via het servicemenu gelukt om “thetering” in te schakelen op de fiets. Buiten het servicemenu om heb ik daar geen opties voor ontdekt. Mogelijk dat het vanaf versie 4.2.4.4 wel werkt, maar dat moet ik nog ervaren.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Zelfde vraag: Die stomme BT app is eigenlijk een waardeloze app. Werkt slecht. Verbinding valt te pas en te onpas weg. Ook de app zelf crashed regelmatig in android 10. Eigenlijk niet over te spreken. Wordt tijd dat ook de toekomstige St1's gewoon een simkaartje krijgen. Waarom ze ooit voor een verschillende verbinding hebben gekozen voor de St1 is mij een volledig raadsel. Zo duur is een sim verbinding niet.
Gewoon een dikke tegenvaller dus.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor de slechte BT verbinding is een FW update in de maak. Die kan elk moment worden gereleased en sommige dealers hebben 'm al in beta-test.

Verder is de keus voor de OMNI BT deels een kunstgreep van Stromer om de prijsverschillen tussen de modellen te rechtvaardigen. Net als dat elk Stromer model tegenwoordig zijn eigen band heeft, terwijl het kostenverschil aan de inkoopkant waarschijnlijk niet mega groot is. (De verschillen in prestaties zijn dat wel.)

Maar dat is niet het hele verhaal, want elke euro die Stromer op een model kán bezuinigen is er eentje: Stromer bestaat nu dik 10 jaar, waarvan ze 9 jaar verlies hebben gedraaid. Vorig jaar was Stromers eerste jaar in de zwarte cijfers en heel indrukwekkend was de winst niet: 2 miljoen op een omzet van 55 miljoen. Dat is een marge van 3,6%, ofwel 140 euro winst gemiddeld per Stromer. En die twee miljoen "winst" kon linea recta terug naar de investeerders van de afgelopen 9 jaar, vertelde de Global Sales Manager van Stromer ons afgelopen weekend in Genk.

Tel maar op: geen SIM-abonnement, goedkopere banden, goedkopere remmen, verlichting, velgen, derrie en ketting, cranks, pedalen, handgrepen, OEM stuur en stuurpennen, geen XL-frame... yadayadayada. Wij halen er steeds één onderdeeltje uit, roepen dat het bijna niks scheelt aan de inkoopkant en vinden dat wij er ook recht op hebben op ons goedkopere Stromer model. Maar alles bij elkaar scheelt het dus wél.

Stromer hoopt dit jaar wereldwijd 14.000 SP's weg te zetten. Stel je bezuinigt voor 100 euro aan onderdelen op de ST1 t.o.v. de ST3 (en daar zit je snel aan, helemaal als je de extra kosten van een XL frame meerekent, wat bij alle modellen een verliespost is), dan scheelt dat al bijna 1,5 miljoen op jaarbasis.

De boodschap is simpel en eigenlijk bij elke fabrikant hetzelfde: we mogen als consument alles willen en we kunnen het ook allemaal krijgen, maar dan moet je gewoon een duurder model kopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Uiteraard werkt het zo en daar is op zich helemaal niets mis mee. Uit de documentatie kan je prima opmaken dat de functionaliteit van de OmniBT app beperkt is. Probleem schuilt vooral in de wankele werking van de connectie tussen Omni - App - Stromer. Maar nogmaals, dit heb heb je nauwelijks nodig, dus de ergernis is goed te overzien. Verder een heerlijke fiets.

Mocht er nog een verbetering aankomen, dan is dat mooi meegenomen...
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

StroMarco schreef: 09 sep 2020, 20:54 Mocht er nog een verbetering aankomen, dan is dat mooi meegenomen...
Die komt eraan. En dat moet ook, want wát er op je Stromer zit hoort gewoon goed te werken. De ST1 is er nu een jaar, dus die wiebelige BT-connectie had al lang en breed opgelost moeten zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Stromeur schreef: 09 sep 2020, 20:27 De boodschap is simpel en eigenlijk bij elke fabrikant hetzelfde: we mogen als consument alles willen en we kunnen het ook allemaal krijgen, maar dan moet je gewoon een duurder model kopen.
Of je moet zaken optioneel tegen meerprijs aanbieden. Een ander stuur op de ST3 --> een nieuwe kopen + montage. Ik ben best bereid een meerprijs te betalen met de gewenste uitvoering. Hoe meer keuze des te ingewikkelder het productie proces natuurlijk.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die fabrieksopties is Stromer stevig aan het uitbreiden.

ST3 stuurpennen, geveerde voorvork, Kinekt Seatpost kun je nu allemaal als fabrieksoptie kiezen. Vanaf volgend jaar kan dus ook de OMNI C af fabriek in de ST1 worden gezet.

Stukken beter dan eerdere jaren. Ik heb hier nog steeds de originele voorvork van mijn ST2 S op zolder liggen.

Ander stuur is gelukkig tientjeswerk en als je handig bent zet je die er zelf op. Maar een beetje Stromer dealer doet dit sowieso gewoon gratis als je daar een nieuwe Stromer aanschaft en daarbij meteen deze optie kiest. (Ze moeten de bike toch al afmonteren vanuit de doos.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Goesting
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2020, 10:20
Locatie: Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST1 (2020)
Km-stand: 950

StroMarco schreef: 26 aug 2020, 22:02 Gelukt!

Vandaag weer 'ns een poging gewaagd. Zowaar alles gelukt. Ik zal proberen de stappen zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Mocht je aanvullingen of correcties hebben, vul ze graag aan.

*procedure weggeknipt*

Mogelijk dat deze stappen je helpen om dit te organiseren met je ST1. Voel je vrij om aan te vullen of te verbeteren.
Na dit eerder geprobeerd te hebben liep ik vast op het Service Menu, omdat deze een Service PIN wilde hebben.

Ondertussen bij de FM gepasseerd voor accessoires, en de beste man heeft de update meteen vrijgegeven via het Stromer Portal. Eenmaal terug thuis ben ik dus terug aan de slag gegaan met een update poging, en deze keer met succes! :cool2:

Hier is de aangepaste procedure die ik gevolgd heb, waarmee ik in 1 sprong van versie 4.2.2.2 naar 4.2.4.4 ben gegaan. Ook de 983Wh-batterij kreeg zo een update van 0.9.6 naar 0.A.5.

Stromer ST1 2019 - 2020 in combinatie met Android

Verwijderen fiets in app
- Open de OMNI BT app
- Tik op de naam van de fiets linksboven, waarna je in een menu "Stromer selecteren" komt.
- Druk hier lang op de naam van je fiets, tot je de keuze krijgt om op Verwijderen te duwen. Doe dit om de koppeling met de fiets te verwijderen.

Verbinding maken
- Zet je Stromer aan
- Kies de optie Bluetooth vanuit het menu
- Zorg dat de optie Bluetooth in ingeschakeld
- Verwijder de oude koppeling met je telefoon
- Start de app op je telefoon
- Kies in het menu van de app voor de optie "Stromer"
- Kies de optie "Voeg een nieuwe Stromer toe"
- Bevestig nu in de app het koppelverzoek voor Bluetooth
- Selecteer nu jouw STROMER ST1
- Bevestig vervolgens STROMER SELECTEREN

Je krijgt nu het scherm met de afbeelding van een Stromer ST en de gegevens worden uitgewisseld. Nu is er contact tussen Stromer en de OMNI BT app.

Hierna komt de OMNI BT app meteen* met de melding dat er een update beschikbaar is voor de fiets. Volg de instructies verder in de app, waaronder het inschakelen van Bluetooth-tethering.

Als je het goed doet, komt op het scherm van de fiets de vraag om de update te downloaden. Na het bevestigen wacht je minstens 5 minuten tot de vraag komt of de fiets de update mag installeren.

* Indien de updatemelding er niet meteen komt na het koppelen met de Stromer, dan wil dit vermoedelijk zeggen dat de update nog niet vrijgegeven is voor jouw fiets via het Stromer Portal. Hier bleef ik vroeger rondjes draaien omdat ik niet wist dat de melding hier tevoorschijn moest komen.
Plaats reactie