Tikkend geluid uit balhoofd

Plaats reactie
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

Hoi,

Sinds kort hoor ik een tikkend geluid(je) zoals “klonk” in mijn balhoofd telkens ik over een dwarsrichel of een putje rij. Als ik met beide handen op het stuur sla al rijdend heb ik dit ook. Het stuur draait wel nog zonderenige weerstand linksom en rechtsom.
Zelf ben ik geen techneut, daarom mijn vraag : ik heb nog 2500km te gaan voor de volgende onderhoudsbeurt. Mag ik verder blijven rijden tot dan of ga ik beter sneller langs bij de FM om dit te laten nakijken ?
In principe zou ik sowieso richting FM trekken, maar daar is het in deze corona-tijden en piek-stromer verkoop lang wachten op je beurt !
Vandaar even de vraag wat te doen.
Alvast bedankt voor jullie input!

Groeten,
Danny
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Het balhoofd zal nagesteld moeten worden. 2500 km is nog best veel, dus ik zou het eerder doen.

De twee inbusboutjes van de stuurpen los zetten. De inbus bovenop het balhoofd wat strakker zetten. Het stuur moet soepel blijven draaien, maar er mag geen speling meer zijn.

Checken of stuur nog recht staat, 2 inbusboutjes van stuurpen weer aandraaien op het juiste moment.

Makkelijk zelf te doen, heeft niets specifiek van Stromer en kan dus ook door iedere andere FM gedaan worden.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

Marco,

Momentsleutel besteld en dan kunnen we dat zelf fixen.
Bedankt voor je input!

Mvrgr,
Danny
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
Plaats reactie