TMM offset ST3

Plaats reactie
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Bij de laatste onderhoudsbeurt is het achterwiel eruit geweest omdat de krans niet goed vast zat. Bij de 1e rit naar mijn werk ging de ST3 als de brandweer. Accupercentage daalde ook als de brandweer. Aangekomen met 3% (52km)

OP de terugweg windje tegen. Al snel duidelijk dat thuis niet te halen was zonder maatregelen. Sensorsensitiviteit terug naar 50%, later terug naar stand 2 en laatste stuk stand 1. Met 0% aangekomen (nog wel ondersteuning, zit wat reserve in dus).

Nu de sensor gekalibreerd. TMM voltage nu 1.137 (lijkt mij goed). Bij resetten van de offset varieert de offset van 1.1 tot 1.35 (paar keer geprobeerd om het effect te bekijken). Is dat een significant verschil? Wat betekent een offset van 1.1?

Ik heb wel wat schrik voor de volgende reis. 104km range anxiety was niet echt fijn.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Wat zegt je FM?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

mboelis schreef: 14 mei 2020, 00:24 Wat zegt je FM?
Niets, nl nog niet gevraagd. Ik vond weinig tot geen informatie op internet over kalibratie van de sensor en de instelling van de offset. Tot op heden ervaren dat er meer kennis op het forum aanwezig is dan bij mijn FM. Dat is ook niet zo gek, velen weten meer dan 1.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

de juiste waarde van de offset weet ik niet. Ik lees hier altijd hogere waarden dan mijn ST3. Die heeft altijd rond de 0,85 geschommeld sinds aflevering en doet het goed.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De TMM waarde voor de ST3/ST5 moet tussen de tussen 0.5 en 1.5V liggen. Dat is binnen spec. Ideaal is ergens rond de 1. Met de waardes van jullie beider Stromers is dus niks mis.

@OP: gewoon het boekje volgen. Laat het servicemenu voor wat het is; dat is voor dealers als er problemen optreden die niet met het volgen van de handleiding kunnen worden opgelost.

Als je een momentsleutel hebt: controleren of het achterwiel op het juiste moment is aangedraaid (25Nm). Hierna de trapsensor kalibreren op de in de handleiding voorgeschreven wijze en bekijken of het probleem daarmee is opgelost. Zo niet, terug naar de dealer ermee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie