ST5 gaat niet meer aan

Plaats reactie
stromerwernhout
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 okt 2019, 00:55

Gisterenavond met wat haast de opgeladen accu er in gezet (Misschien iets te wild) Daarna bleef alles donker. Laatste update al een paar keer uitgesteld omdat het op een ongelegen moment was. Display blijft donker en accu gaat er dus ook niet uit. Iemand een tip?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vooralsnog denk (en hoop) ik niet dat je ST5 overleden is. Ik denk dat de accu geen goed contact maakt en dat je Stromer daarom niet aan gaat.

Lader opnieuw aansluiten en aan/uitknop onderop de OMNI display enkele seconden ingedrukt houden totdat je een klik hoort. Dan via de eject knop de accudeur openen.

Lukt dat niet, dan zijn er nog wel wat opties voor je dealer om de accudeur open te krijgen.

Hierna de losse accu aan de lader hangen totdat hij vol is en rustig terug in je Stromer plaatsen. Start de Stromer dan nog niet op: dealer laten controleren of er een los contact zit aan het chassideeltje onderin het accuvak.

De installatie van de FW update kun je drie keer uitstellen, daarna wordt de nieuwe FW geforceerd geinstalleerd zodra je je Stromer uit of aan zet. Uitstellen zou geen kwaad moeten kunnen dus ik denk niet dat dit hier het probleem is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stromerwernhout
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 okt 2019, 00:55

Bedankt voor je reactie. Ik wou vandaag gaan doen wat je zei, echter hij deed het gewoon. Update is binnen gehaald. Zit nu nog met een ander probleem. Mijn shimano servo blijft spanningloos. Contole lampjes branden ook niet, met oplader er aan gebeurt er ook niets. Zit er misschien ergens een zekeringetje? Sorry voor de overlast.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kun je wel via je pc contact maken met het systeem? Of lukt dat ook niet?

Lijkt me er sowieso eentje voor de dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De titel maakt het item ernstiger dan het is(aanpassen?).
Hinder is er niet minder om. Sterkte.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens. Aangepast.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stromerwernhout
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 okt 2019, 00:55

Misschien kan ik er nog iemand mee van dienst zijn.
Ik had pas weer het probleem dat de bike niet reageerde na het plaatsen van een opgeladen accu. Waarschijnlijk slecht contact, maar de klep open krijgen lukte niet. De procedure fiets aan de lader en touchscreen een aantal seconden bedienen werkte ook niet. Via een handig chatvenster op de website van mn dealer deze procedure nog eens doorgenomen met de monteur aldaar. Als de fiets aan de lader gaat, verschijnt er na een tijd een laadconnector in het scherm. De 2 pennen van deze connector zijn rood. Dat is dus precies de plaats waar je een aantal seconden je vinger moet plaatsen, ergens anders op het scherm gebeurt er niets. Dan vraagt omni of het batterij vak open moet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha! Dat is zeker een bruikbare tip, die we hier nog niet eerder hebben gelezen.

Dank voor het delen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie