Notificatie om batterij uit stopcontact te halen bij 80%
Ik leg de batterij altijd in de keuken, lekker op de vloerverwarming...
Overigens zijn er wellicht ook andere slimme stekkers die door IOS worden ondersteund. De klik-aan klik-uit en de Action versies helaas niet (die had ik wel; de duurdere Hue moest ik vandaag aanschaffen).
Overigens zijn er wellicht ook andere slimme stekkers die door IOS worden ondersteund. De klik-aan klik-uit en de Action versies helaas niet (die had ik wel; de duurdere Hue moest ik vandaag aanschaffen).
ST1 X 2019
- TheWhiteRider
- Pro
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
- Locatie: Limburg, BE
Misschien een "domme" opmerking, maar als jullie een stopcontact timer of een relais gebruiken dan onderbreken jullie de spanning naar de lader tijdens het opladen.
Dit terwijl Stromer aanraadt om eerst de batterij van de lader te ontkoppelen en dan pas de lader uit het stopcontact te trekken.
Of maakt het helemaal niets uit wat je eerst doet???
Dit terwijl Stromer aanraadt om eerst de batterij van de lader te ontkoppelen en dan pas de lader uit het stopcontact te trekken.
Of maakt het helemaal niets uit wat je eerst doet???
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Bike naam "Whitey"
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
In de meeste gevallen maakt het niet uit. Maar bij laadproblemen (lader start niet) is dit wel het eerste dat je moet doen om te bekijken of het probleem dan weg is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik ben er niet zo bang voor.
Ik ben automotive trainer en heb momenteel veel te maken met elektrische en hybride voertuigen. Ook daar geldt dat eerst de stekker in het huis stopcontact moet en als laatste er weer uit gaat. De reden daarvoor is veiligheid: De pennen op de 220 stekker zijn ongeisoleerd en zouden in een heel bijzonder geval de voertuigbatterij met de eigenaar kunnen verbinden.
Voor de Stromer lader kan ik geen andere reden bedenken dan die in bovenstaand verhaal, alhoewel 48V niet zo gevaarlijk is als 300V...
Ik ben automotive trainer en heb momenteel veel te maken met elektrische en hybride voertuigen. Ook daar geldt dat eerst de stekker in het huis stopcontact moet en als laatste er weer uit gaat. De reden daarvoor is veiligheid: De pennen op de 220 stekker zijn ongeisoleerd en zouden in een heel bijzonder geval de voertuigbatterij met de eigenaar kunnen verbinden.
Voor de Stromer lader kan ik geen andere reden bedenken dan die in bovenstaand verhaal, alhoewel 48V niet zo gevaarlijk is als 300V...
ST1 X 2019
Overigens start ik het laadproces wel volgens de procedure; alleen het einde wordt geregeld door de slimme stekker.
ST1 X 2019
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
met de mechanische tijdklok heb ik 2 weken geleden de eerste keer meegemaakt dat de akku niet was geladen. Of dat aan mijn slordigheid lag of omdat de ST3 uit stond weet ik niet. Alles werkt nu weer goed
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv