Nee ik had de lader mee ;-)
Ik krijg nu nog 60 % vergoed van de adviesprijs van de accu € 2000,00. Dan zou ik zelf nog € € 800,00 moeten betalen. M’n dealer denkt goed met me mee waardoor ik nog een leuke inkoop korting geniet.
Dus dankzij de extra garantieregeling na 2,5 jaar voor een redelijk bedrag weer een nieuwe 983 Wh accu met 2 jaar fabrieksgarantie.
Accu stuk? Battery error 0x210100
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Pleit dus voor de verlengde garantie. Nu nog hopen dat de achterwiellagers ook (gedeeltelijk) vergoed worden bij malheur
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik hoop dan toch vooral dat ze de motor vergoeden die aan die lagers vast zit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
- Locatie: Kesteren
- Merk SP: Stromer ST3 Sport
- Km-stand: 24000
De batterij is nu echt stuk. Na opladen buiten de fiets verschijnt System Error 0x210004 + System Error 0x210005. Geen ondersteuning en verlichting. Batterij geeft N/A aan.
Ik hoop dat m’n nieuwe accu aankomende week binnen komt.
Ik hoop dat m’n nieuwe accu aankomende week binnen komt.
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Wellicht dat dat het defect al is, althans: als jouw fiets helemaal uit stond en de lader was niet aangekoppeld.mhuibers schreef: ↑16 jan 2020, 15:13 De fiets heeft gedurende de kerstvakantie 2 weken stil gestaan in de garage (minimaal 8 graden) en eigenlijk heb ik er niet aan gedacht de accu eruit te halen. Hij is weggezet met zo'n 45 % capaciteit. Toen ik de fiets aanzette was dit nog 2 % dus het lijkt mij niet dat dit de oorzaak van een eventueel defect kan zijn.
Een gezonde Li-Ion batterij mag in 2 weken tijd nooit van 45% naar 2% capaciteit teruglopen. Met koele temperaturen zou dat Max 2-3% terugloop mogen zijn. Let wel: als fiets uit staat en lader niet aangesloten is.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Expert
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
- Locatie: Kesteren
- Merk SP: Stromer ST3 Sport
- Km-stand: 24000
De lader was niet aangesloten. Maar de fiets stond in lock mode, niet uitgeschakeld. Dan blijft ie stroom verbruiken. Maar goed, 2 % is nog geen diep ontlading.
Ik baal er ontzettend van. Het gekke is dat OMNI aangeeft dat de accu ‘Zeer goed’ is.
Ik baal er ontzettend van. Het gekke is dat OMNI aangeeft dat de accu ‘Zeer goed’ is.
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Dus in lock-mode in 14 dagen van 45% naar 2%.
Even rekenen: (45-2)/14= 43/14 = 3,07% ontlading per dag.
Dit klinkt mij eerlijk gezegd niet vreemd in de oren.
Pas als je de Stromer helemaal UIT zet, verbruikt die geen stroom.
Dat de batterij nu niet meer op te laden is, dat is natuurlijk wel vreemd. De oorzaak kan aan veel dingen liggen, maar van de buitenkant kun je niet zeggen waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Mooie regeling heb je weten te treffen.
Even rekenen: (45-2)/14= 43/14 = 3,07% ontlading per dag.
Dit klinkt mij eerlijk gezegd niet vreemd in de oren.
Pas als je de Stromer helemaal UIT zet, verbruikt die geen stroom.
Dat de batterij nu niet meer op te laden is, dat is natuurlijk wel vreemd. De oorzaak kan aan veel dingen liggen, maar van de buitenkant kun je niet zeggen waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Mooie regeling heb je weten te treffen.
Witte ST3 van maart 2019