Update FW 4.2.2.1

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Sinds mijn accu een software-Update heeft gekregen valt het me op dat de accustatus niet meer correct wordt bijgewerkt/weergegeven, zowel op de OMNI als in de App als de Stromer aan de oplader hangt. Herkenbaar?
Witte ST3 van maart 2019
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Gisteren thuis gekomen met 21% batterij. Onmiddellijk aan de lader gehangen. Gaf 0% aan. Kabel losgekoppeld en terug aangesloten. Nadien werd de accustatus wel goed weergegeven.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ondertussen zitten we aan FW 4.2.2.2 : https://www.stromerbike.com/nl/service/software ... ik kreeg hem woensdagnamiddag aangeboden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Hier ook op woensdag ...maar gebeurde in 2 delen...? De opmerking wat betreft de bat. Heb ik ook . Hopelijk weg bij de volgende oplaadbeurt.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Saskia
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 aug 2019, 13:10
Locatie: Groningen

Henry schreef: 08 feb 2020, 07:12 Sinds mijn accu een software-Update heeft gekregen valt het me op dat de accustatus niet meer correct wordt bijgewerkt/weergegeven, zowel op de OMNI als in de App als de Stromer aan de oplader hangt. Herkenbaar?
Hier enigszins zelfde probleem gehad; bij voor-vorige update blokkeerde de accu en wilde die ook niet meer makkelijk uit de fiets met de eject knop.
Foutcode 210002. Van FM tijdelijke vervangende accu ontvangen. Die kon echter ook niet geladen worden.
Vervolgens zou na update het probleem verholpen moeten zijn maar bleek dat de accu alleen nog maar los opgeladen kon worden; met stekker aan de fiets lukte niet.
FM heeft toen de controllerplaat vervangen en software update doorgevoerd. Het probleem lijkt nu na die 2e ingreep wel opgelost te zijn; fietst weer prima.
Volgens FM lag het aan feit dat de update niet matchte met Stromerfietsen die in een bepaalde fabriek zijn geproduceerd, waardoor de accu in soort veiligheidsmodus geblokkeerd raakt.
Fiets heeft nu versie 4.2.2.2
ST3 Anniversary Edition, Kinekt 2.1 zadelpen, 105 cassette, 983 Wh accu
NiveK
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2019, 07:53
Locatie: Amsterdam

Niet direct na een update, maar ik heb wel foutcode E210102 3en E210109 gekregen op mijn ST5. Dat was vorige week al, maar ik had gisteren pas de tijd om ernaar te kijken. FM gebeld, die hebben er nog een laatste update overheen gegooid, maar dat mocht niet baten.

Net alleen mijn accu bij de FM achter gelaten. Ze hadden zogenaamd niets te leen, dus nu afwachten hoe snel stromer de mijne heeft gerepareerd oid. Zijn er nog meer mensen met dit probleem toevallig? Ik ben heel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen..........
rentedi
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2020, 14:08

Ik heb een ST1X sinds vorige week met een 983Wh batterij. FW versie : 4.2.2.2 - 1cfba6de en FW batterij : 2.54
Batterij weigert op te laden extern en intern. Lader geeft mij rood knipperlicht ipv oranje.
Dus toch nog kortsluiting op de 48V-uitgang, die dus het opladen blokkeert...? Morgen ga ik naar de dealer...
Bij het opstarten van de fiets krijg ik nog telkens na elkaar de systeemfoutmeldingen E210102 en E210109....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die foutmeldingen zijn in ieder geval gerelateerd aan de accu ja. Bewaar je accu voor de zekerheid even uit je Stromer, en liefst in een schuur of ruimte met brandmelder.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rentedi
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2020, 14:08

St1x is sinds deze morgen bij de dealer. Met de info vd release notes en de info vd systeemcodes heeft hij via mail Stromer gecontacteerd via mail daar zij moeilijk telefonisch te bereiken zijn. I keep my fingers crossed en hoop op een snelle en goeie oplossing. Dealer wacht op antwoord van Stromer.
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

NiveK schreef: 10 mar 2020, 15:39 Niet direct na een update, maar ik heb wel foutcode E210102 3en E210109 gekregen op mijn ST5. Dat was vorige week al, maar ik had gisteren pas de tijd om ernaar te kijken. FM gebeld, die hebben er nog een laatste update overheen gegooid, maar dat mocht niet baten.

Net alleen mijn accu bij de FM achter gelaten. Ze hadden zogenaamd niets te leen, dus nu afwachten hoe snel stromer de mijne heeft gerepareerd oid. Zijn er nog meer mensen met dit probleem toevallig? Ik ben heel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen..........
En? Wat was de oplossing ?
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Plaats reactie