Hallo,
heb concrete interesse in een ST2.
Graag zou ik willen weten welk bedrag er jaarlijks dient voorzien te worden aan onderhouds/servicekosten bij de dealer ?
Ik doel op een 5000-6000 km per jaar te rijden, hoofdzakelijk woon-werk verkeer.
Wat is jullie ervaring hiermee ?
Jurgen.
Gemiddelde onderhoudskosten ST1X / ST2
Onderhoud is zo 2016... gewoon gas op die lollie
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla...
Voor mij ook een interessante kwestie, hoop over een week ook de st2 voor mn werk te gebruiken.
Ik verwacht nieuwe remblokjes, nieuwe banden, nieuwe ketting en cassette, icm een goede onderhoudsbeurt. Dit tussen de 6 en 10d km.
Ik heb nu gerekend op 70€/mnd apart leggen voor onderhoud en daarbij eens per 5jaar nieuwe accu.
Hoop dat dat afdoende is....
Ik verwacht nieuwe remblokjes, nieuwe banden, nieuwe ketting en cassette, icm een goede onderhoudsbeurt. Dit tussen de 6 en 10d km.
Ik heb nu gerekend op 70€/mnd apart leggen voor onderhoud en daarbij eens per 5jaar nieuwe accu.
Hoop dat dat afdoende is....
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Forumlid Henry heeft eens een mooi staatje gemaakt voor o.a. de onderhoudkosten. Zie hier.
Dit is natuurlijk een schatting. Wat het onderhoud je werkelijk kost hangt sterk af van wat je zelf aan onderhoud kunt/wilt doen en wat je uitbesteedt aan de dealer, en hoe je met de Stromer omgaat. De levensduur van ketting en cassette bijvoorbeeld wordt enorm verlengd wanneer je deze regelmatig reinigt en invet: vuil is een kettingvreter. Plak je je eigen banden of niet? Hoe ga je met je accu om? etc.
Er zijn ook dealers (waaronder Qicq in Amsterdam), die onderhoudscontracten aanbieden. Hierin zit als ik het goed heb onthouden alles, behalve de nieuwe banden. Zo weet je altijd wat je kwijt bent.
Dit is natuurlijk een schatting. Wat het onderhoud je werkelijk kost hangt sterk af van wat je zelf aan onderhoud kunt/wilt doen en wat je uitbesteedt aan de dealer, en hoe je met de Stromer omgaat. De levensduur van ketting en cassette bijvoorbeeld wordt enorm verlengd wanneer je deze regelmatig reinigt en invet: vuil is een kettingvreter. Plak je je eigen banden of niet? Hoe ga je met je accu om? etc.
Er zijn ook dealers (waaronder Qicq in Amsterdam), die onderhoudscontracten aanbieden. Hierin zit als ik het goed heb onthouden alles, behalve de nieuwe banden. Zo weet je altijd wat je kwijt bent.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023