Gemiddelde onderhoudskosten ST1X / ST2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jvanbouchaute
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2017, 10:39

Hallo,

heb concrete interesse in een ST2.
Graag zou ik willen weten welk bedrag er jaarlijks dient voorzien te worden aan onderhouds/servicekosten bij de dealer ?
Ik doel op een 5000-6000 km per jaar te rijden, hoofdzakelijk woon-werk verkeer.

Wat is jullie ervaring hiermee ?
Jurgen.
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Onderhoud is zo 2016... gewoon gas op die lollie 😜😜
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Voor mij ook een interessante kwestie, hoop over een week ook de st2 voor mn werk te gebruiken.

Ik verwacht nieuwe remblokjes, nieuwe banden, nieuwe ketting en cassette, icm een goede onderhoudsbeurt. Dit tussen de 6 en 10d km.

Ik heb nu gerekend op 70€/mnd apart leggen voor onderhoud en daarbij eens per 5jaar nieuwe accu.
Hoop dat dat afdoende is....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Forumlid Henry heeft eens een mooi staatje gemaakt voor o.a. de onderhoudkosten. Zie hier.

Dit is natuurlijk een schatting. Wat het onderhoud je werkelijk kost hangt sterk af van wat je zelf aan onderhoud kunt/wilt doen en wat je uitbesteedt aan de dealer, en hoe je met de Stromer omgaat. De levensduur van ketting en cassette bijvoorbeeld wordt enorm verlengd wanneer je deze regelmatig reinigt en invet: vuil is een kettingvreter. Plak je je eigen banden of niet? Hoe ga je met je accu om? etc.

Er zijn ook dealers (waaronder Qicq in Amsterdam), die onderhoudscontracten aanbieden. Hierin zit als ik het goed heb onthouden alles, behalve de nieuwe banden. Zo weet je altijd wat je kwijt bent.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie