Foutcodes

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik verwacht zeker dat jouw FM meer kennis heeft van Stromers en diens sensoren dan ik, niet alleen omdat hij een FM is maar ook omdat ik geen Stromer heb.

Maar daarnaast verwacht ik dat de fabrikant van de sensor nog VEEL beter weet hoe die sensor in elkaar steekt dan jouw FM: viewtopic.php?p=66737#p66737
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joost1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 nov 2019, 00:18

Kleine opvolging: De FM heeft in plaats van de verwachte week binnen een dag een nieuwe sensor geplaatst en de fiets rijdt weer als een zonnetje!
St3 L Black '+JSF-' (vanwege de snelheid en stealth lak, maar eigenlijk staat het gewoon voor Joost's Snelle Fiets :mrgreen:)
Gebruikersavatar
Veronikkie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2020, 11:48

Iemand ervaring met systeem-foutmelding E210002 (dacht ik) ? Deze ochtend wou ik vertrekken maar ik ondervond geen ondersteuning en onmiddellijk sprong deze foutmelding op. Ik heb mijn ST3 dan maar terug opgestald. Bij heropstarten was deze melding verdwenen. Maar ik had geen tijd meer om opnieuw te testen.. Gisteren reed hij nochtans perfect.. ? Iemand advies ? :?:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Veronikkie schreef: 04 nov 2020, 08:49 Iemand ervaring met systeem-foutmelding E210002 (dacht ik)
Op voorwaarde dat de foutmelding die je aanhaalt de juiste is : je vindt een paar meldingen van deze foutcode terug via de zoekfunctie, dat wordt er sowieso eentje voor de dealer (garantie, vermoedelijk controller te vervangen).

Foutcodes kan je terugvinden in het servicemenu van je fiets.

Om in het servicemenu te geraken :

- zet je je fiets aan
- knijp je de rechtse remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechtse remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij de nieuwere modellen (o.a. de ST3) lijkt het er vooralsnog op dat accu uitnemen en terugplaatsen het probleem doet verdwijnen. Komt het terug, dan voorleggen aan de dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Veronikkie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2020, 11:48

Stromeur schreef: 04 nov 2020, 19:04 Bij de nieuwere modellen (o.a. de ST3) lijkt het er vooralsnog op dat accu uitnemen en terugplaatsen het probleem doet verdwijnen. Komt het terug, dan voorleggen aan de dealer.
Dat had mijn FM inderdaad als telefonisch advies meegegeven. Ik heb dit gisterenavond uitgeprobeerd maar kreeg dan volgende melding : E210020 incl melding via sms en mail dat mijn ST3 zou ontvreemd zijn (diefstal waarschuwing) ???? Deze ochtend opnieuw opgestart en 100m gereden en er leek niks meer aan de hand te zijn ? Ik vraag mij af dit iets met koude en condensatie kan te maken hebben ? Gisteren stond mijn fiets buiten klaar om te vertrekken en kreeg ik de melding... binnen (in de warmte) verdwijnt deze melding en blijkt hij te rijden ?? De dealer maar contacteren zeker ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Foutmelding E210020 hebben we nog niet eerder gezien op het forum, dus die zou ik inderdaad even aan de dealer voorleggen. Ik ben benieuwd dat die erover zegt!

Condensatie zou geen probleem moeten/mogen zijn. Het is wel aan te raden nu de buitentemperatuur zakt om je accu binnen (bij "kamertemperatuur") te bewaren en pas als je gaat rijden in je Stromer doen. Is ook bevorderlijk voor je actieradius.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Veronikkie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2020, 11:48

Morgen afspraak bij de FM... gaat hem aan de computer leggen. Anderzijds, mijn fiets wordt als een 'koning' behandeld, staat netjes binnen, wordt zorgvuldig proper gehouden, en niet afgebeuld.... ik versta niet waarom hij mij om de 2500km fouten geeft. Ik heb al een nieuwe consolle en motor onder garantie gekregen op 2500km in juni 2020 - en nu 2500 km verder dit weer :ai ...
wordt vervolgd zeker ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zou kunnen dat het fouten zijn gerelateerd aan één root-cause, maar dat zal de dealer moeten bepalen.

Veronikkie schreef: 05 nov 2020, 14:03 Morgen afspraak bij de FM... gaat hem aan de computer leggen.
Dat is bijzonder, want de laatste Stromer die op een computer moest worden aangesloten om uit te lezen was de "oude" ST1 en die is EOL sinds 2017. Een Stromer ST3 kan op afstand door de dealer worden uitgelezen via de Stromer Portal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 nov 2020, 23:34
Veronikkie schreef: 05 nov 2020, 14:03 Morgen afspraak bij de FM... gaat hem aan de computer leggen.
Dat is bijzonder, want de laatste Stromer die op een computer moest worden aangesloten om uit te lezen was de "oude" ST1 en die is EOL sinds 2017. Een Stromer ST3 kan op afstand door de dealer worden uitgelezen via de Stromer Portal.
Jouw computer is toch ook verbonden met internet, ook al gebruik je WiFi (ja, is aanname)? Dan is hij toch ook op het internet aangesloten?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie