Een lekke band, en dan...?
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Uitzetten begrijp ik wel, verwijderen van de akku niet. Stel dat het regent of geregend heeft. De akku van € 2000 in het natte gras of op de natte straat leggen? Dezelfde akku mag je in het frame 45 km/uur mee rijden door de gaten in fietspaden
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Tip 2a: gebruik een oude bankpas o.i.d. tussen de metalen bandenlichter en de velg. Dat doe ik al jaren als ik tubeless motorbanden wissel. Dat zal het bij de Stromervelgen ook wel werken.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
+1
Wat is het risico van de accu in de bike die uit staat als je een bandje plakt?
Nadat ik een 4-tal lekke banden gehad heb met de BB's was ik het beu. Je kan toch niet elke keer naar de FM dacht ik. En zoals Henry aanraadt heb ik het eerst thuis geprobeerd. Fiets op zijn kop (batterij eruit -5kg ) maar eerst de spiegel verwijderd. Ik hoop nog steeds dat ik niet lek rij, maar gebeurt het toch, weet ik dat ik me kan behelpen. Ik heb me óók een multitool aangeschaft zodat ik in geval van nood verder kan. Deze bevat de nodige accessoires, kruisschroevendraaier (spiegel) inbus voor eventueel het wiel te verwijderen. Ik gebruik de fiets toch alleen voor WW. Hierdoor heb ik altijd een handdoek bij waar ik eventueel de batterij kan wikkelen.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Goede tip, maar... zitten jullie banden zo strak vast dat je metalen bandenlichters nodig hebt? Ik gebruik al jaren een setje kunststof bandenlichters op mijn fiets, heb daarmee nog nooit zoveel kracht hoeven zetten dat het kritisch werd
Zelfs de vrij stugge Schwalbe Energizer Plus draadband ging er bij mij zonder veel problemen op en af...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Als je niet alle regels der bandenwisselkunst toepast is het gewoon niet te doen en breek je inderdaad serieus goede plastic lichters.
Heel herkenbare situatie.
Gisteren was het bij mij ook van dat. Iets vroeger gestopt op het werk om dat laatste zonnetje mee te pakken en nog eens voluit op een lang recht stuk te vliegen, merk je ineens dat de achterkant gaat wiebelen
Bij mij zat er een afgebroken staaldraad van een borstelmachine in de band.
Het lukte me maar net om dit stukje uit de band te krijgen met m’n handen.
TIP: neem een kleine tang en/of pincet mee om kleine stukjes uit de band te verwijderen
Gisteren was het bij mij ook van dat. Iets vroeger gestopt op het werk om dat laatste zonnetje mee te pakken en nog eens voluit op een lang recht stuk te vliegen, merk je ineens dat de achterkant gaat wiebelen
Bij mij zat er een afgebroken staaldraad van een borstelmachine in de band.
Het lukte me maar net om dit stukje uit de band te krijgen met m’n handen.
TIP: neem een kleine tang en/of pincet mee om kleine stukjes uit de band te verwijderen
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
Er zijn meerdere redenen om de batterij wél te verwijderen : Stromer schrijft het voor, je fiets wordt meteen 5 kg lichter en is daardoor beter handelbaar, de kwetsbare veer die zich bovenaan in het batterijvak bevindt (en die niet apart verkrijgbaar is) is niet berekend op deze belasting ...
In mijn fietstas zitten sowieso een paar plastieken boodschappenzakjes, die nemen geen plaats in, wegen niets en zijn perfect bruikbaar om de batterij te beschermen ... maar als jullie het niet nodig vinden om de batterij te verwijderen, dan laten jullie ze toch gewoon zitten ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
+1Golvas schreef: ↑09 nov 2019, 10:32Er zijn meerdere redenen om de batterij wél te verwijderen : Stromer schrijft het voor, je fiets wordt meteen 5 kg lichter en is daardoor beter handelbaar, de kwetsbare veer die zich bovenaan in het batterijvak bevindt (en die niet apart verkrijgbaar is) is niet berekend op deze belasting ...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Golvas schreef: ↑09 nov 2019, 10:32Er zijn meerdere redenen om de batterij wél te verwijderen : Stromer schrijft het voor, je fiets wordt meteen 5 kg lichter en is daardoor beter handelbaar, de kwetsbare veer die zich bovenaan in het batterijvak bevindt (en die niet apart verkrijgbaar is) is niet berekend op deze belasting ...
In mijn fietstas zitten sowieso een paar plastieken boodschappenzakjes, die nemen geen plaats in, wegen niets en zijn perfect bruikbaar om de batterij te beschermen ... maar als jullie het niet nodig vinden om de batterij te verwijderen, dan laten jullie ze toch gewoon zitten ?
Plus 2
Batterij eruit!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)