FW 4.2.1.8

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Iedereen heeft de mond vol van 5G, ik pleur hier 95% van de tijd ook nog op 3G, blijkbaar is er zelfs na jaren nog geen fatsoenlijke 4G uitrol.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
ocra

Strobart schreef: 22 okt 2019, 22:34
stromer82 schreef: 21 okt 2019, 22:49 Ik heb de optie 'Tethering' erbij gekregen met deze update. Maar wat kan ik hier nu mee? Ik kan het aanzetten en dan krijg ik de melding 'geen apparaten gevonden' (of iets in die richting).
Hiermee kun je de Stromer verbinding met de mobiele internetverbinding van je telefoon laten maken, die dan gedeeld wordt. Lijkt mij alleen handig als de Stromer niet connected is. Voor de ST1 LE wellicht? Of als de verbinding van de Stromer slecht is? Het overbrengen van de update van de telefoon naar de Stromer is niet sneller dan rechtstreeks lijkt mij. Bluetooth is niet echt snel bij het overbrengen van grote bestanden. Of zijn het geen grote updates?
Is voor nu inderdaad voor de nieuwe ST1. Die heeft alleen bleutooth. Snelheid ligt erg aan de bluetooth type die ik zo even niet kan vinden. Maar er gaat ook helemaal niet veel data heen en weer dus meer is niet nodig.

Het kan ook verstandige keuze zijn de techniek en frequenties (dus verschillende antennes/posities) vooral gaan zo hard veranderen en verschillen land tot land. iedereen heeft een mobiel dus als je die data verbinding kan gebruiken van de telefoon van de gebruiker heb je al dat gezeik niet. Alle data die ze willen hebben heeft men op zijn mobiel.
Laatst gewijzigd door ocra op 23 okt 2019, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
ocra

stromer82 schreef: 22 okt 2019, 23:22
Strobart schreef: 22 okt 2019, 22:34
stromer82 schreef: 21 okt 2019, 22:49 Ik heb de optie 'Tethering' erbij gekregen met deze update. Maar wat kan ik hier nu mee? Ik kan het aanzetten en dan krijg ik de melding 'geen apparaten gevonden' (of iets in die richting).
Hiermee kun je de Stromer verbinding met de mobiele internetverbinding van je telefoon laten maken, die dan gedeeld wordt. Lijkt mij alleen handig als de Stromer niet connected is. Voor de ST1 LE wellicht? Of als de verbinding van de Stromer slecht is? Het overbrengen van de update van de telefoon naar de Stromer is niet sneller dan rechtstreeks lijkt mij. Bluetooth is niet echt snel bij het overbrengen van grote bestanden. Of zijn het geen grote updates?
Je kan hem inderdaad verbinden via bluetooth met je telefoon. Ik gok dat Stromer zich aan het voorbereiden is op de toekomst. Het is een kwestie van tijd voordat het 2G en 3G netwerk uitgaan. Toch wel vreemd, je koopt een fiets van duizende euro's en ze zijn te beroerd om er een 4G chip in te stoppen. Lijkt Tesla wel, die werken ook allemaal op 3G.

Ik had het eigenlijk andersom gehoopt. Dus de data van Stromer door zetten naar me telefoon :p
KPN 2G zal nog wel even in de lucht blijven (garantie 2025) omdat er veel M2M (machine to machine, zoals de stromer) verbindingen zijn en die kunnen ze niet zo uit zetten. T-mobile en andere providers zijn het inderdaad al aan het uitfaseren. KPN 3G (2022) zal waarschijnlijk eerder uit de lucht zijn.

Keuze voor 3G is niet gek, chips zijn stukken goedkoper en vooral de dekking is uniformer door europa heen. Stromer op 4G zetten is echt hele grote onzin.
Laatst gewijzigd door ocra op 23 okt 2019, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
ocra

Free2be schreef: 23 okt 2019, 09:36 Iedereen heeft de mond vol van 5G, ik pleur hier 95% van de tijd ook nog op 3G, blijkbaar is er zelfs na jaren nog geen fatsoenlijke 4G uitrol.
Dit is helaas marketing inderdaad. Mooie van 5G is dat het niet zomaar snelheids vergroting is (zoals de andere overgangen) maar compleet andere techniek die met name op industrieel gebied wel echt tot een revolutie gaan leiden.
Tesla zal vooral op 5G wachten die voor hun zeker hele grote voordelen gaat bieden. 4G bied simpelweg geen voordeel.
stromer82
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:15

ocramarco schreef: 23 okt 2019, 10:30
stromer82 schreef: 22 okt 2019, 23:22
Strobart schreef: 22 okt 2019, 22:34
Hiermee kun je de Stromer verbinding met de mobiele internetverbinding van je telefoon laten maken, die dan gedeeld wordt. Lijkt mij alleen handig als de Stromer niet connected is. Voor de ST1 LE wellicht? Of als de verbinding van de Stromer slecht is? Het overbrengen van de update van de telefoon naar de Stromer is niet sneller dan rechtstreeks lijkt mij. Bluetooth is niet echt snel bij het overbrengen van grote bestanden. Of zijn het geen grote updates?
Je kan hem inderdaad verbinden via bluetooth met je telefoon. Ik gok dat Stromer zich aan het voorbereiden is op de toekomst. Het is een kwestie van tijd voordat het 2G en 3G netwerk uitgaan. Toch wel vreemd, je koopt een fiets van duizende euro's en ze zijn te beroerd om er een 4G chip in te stoppen. Lijkt Tesla wel, die werken ook allemaal op 3G.

Ik had het eigenlijk andersom gehoopt. Dus de data van Stromer door zetten naar me telefoon :p
KPN 2G zal nog wel even in de lucht blijven (garantie 2025) omdat er veel M2M (machine to machine, zoals de stromer) verbindingen zijn en die kunnen ze niet zo uit zetten. T-mobile en andere providers zijn het inderdaad al aan het uitfaseren. KPN 3G (2022) zal waarschijnlijk eerder uit de lucht zijn.

Keuze voor 3G is niet gek, chips zijn stukken goedkoper en vooral de dekking is uniformer door europa heen. Stromer op 4G zetten is echt hele grote onzin.
Je weet dat je Stomer roamt op het T-Mobile netwerk en niet op KPN. Ik wil je niet bang maken.... maar bij deze :)
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

stromer82 schreef: 23 okt 2019, 13:12 [spoiler]
ocramarco schreef: 23 okt 2019, 10:30
stromer82 schreef: 22 okt 2019, 23:22

Je kan hem inderdaad verbinden via bluetooth met je telefoon. Ik gok dat Stromer zich aan het voorbereiden is op de toekomst. Het is een kwestie van tijd voordat het 2G en 3G netwerk uitgaan. Toch wel vreemd, je koopt een fiets van duizende euro's en ze zijn te beroerd om er een 4G chip in te stoppen. Lijkt Tesla wel, die werken ook allemaal op 3G.

Ik had het eigenlijk andersom gehoopt. Dus de data van Stromer door zetten naar me telefoon :p
KPN 2G zal nog wel even in de lucht blijven (garantie 2025) omdat er veel M2M (machine to machine, zoals de stromer) verbindingen zijn en die kunnen ze niet zo uit zetten. T-mobile en andere providers zijn het inderdaad al aan het uitfaseren. KPN 3G (2022) zal waarschijnlijk eerder uit de lucht zijn.

Keuze voor 3G is niet gek, chips zijn stukken goedkoper en vooral de dekking is uniformer door europa heen. Stromer op 4G zetten is echt hele grote onzin.
[/spoiler]

Je weet dat je Stomer roamt op het T-Mobile netwerk en niet op KPN. Ik wil je niet bang maken.... maar bij deze :)
Dat is te veranderen, want er moet een simkaart ergens in zitten die je kan vervangen (of ze moeten het klaargespeeld hebben om simless te werken, maar dan kan een firmware update de provider aanpassen).
stromer82
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:15

Robot Santa schreef: Dat is te veranderen, want er moet een simkaart ergens in zitten die je kan vervangen (of ze moeten het klaargespeeld hebben om simless te werken, maar dan kan een firmware update de provider aanpassen).
Ik weet niet of er een harde simkaart in zit. Wat ik wel weer is dat de simkaart (al dan niet virtueel) van Swisscom is. Dat vind je terug bij je IMSI, 22801 (228 is Zwitserland en 01 is Swisscom). Het is aan hun om je naar een netwerk te sturen al dan niet in overleg met Stromer (want die betalen tenslotte jou roaming kosten en T-Mobile is goedkoper dan KPN). Maar als jij de OMNI nou eens open schroeft. Dan weten we of er een simkaart in zit.
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

stromer82 schreef: 23 okt 2019, 13:44
Robot Santa schreef: Dat is te veranderen, want er moet een simkaart ergens in zitten die je kan vervangen (of ze moeten het klaargespeeld hebben om simless te werken, maar dan kan een firmware update de provider aanpassen).
Ik weet niet of er een harde simkaart in zit. Wat ik wel weer is dat de simkaart (al dan niet virtueel) van Swisscom is. Dat vind je terug bij je IMSI, 22801 (228 is Zwitserland en 01 is Swisscom). Het is aan hun om je naar een netwerk te sturen al dan niet in overleg met Stromer (want die betalen tenslotte jou roaming kosten en T-Mobile is goedkoper dan KPN). Maar als jij de OMNI nou eens open schroeft. Dan weten we of er een simkaart in zit.
Dat openschroeven word voor mij lastig, ik heb er geen, want ik ben me nog aan het oriënteren, op het moment gebruik ik nog een velomobiel voor mijn woon-werkverkeer
ocra

Oh shit had helemaal niet gekeken welke operator wordt gebruikt. gaat vanzelf naar KPN roamen als rest van de 2G weg is :D.
Overigens maak ik me geen zorgen want enige nuttige zijn de updates want de rest van de integratie vind ik behoorlijk naadje.
Plaats reactie