FW 4.2.1.8

(Elektro)techniek, fietsonderhoud en -onderdelen.
Belgium
norw
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

FW 4.2.1.8

Bericht door norw »

Ik merk net dat deze op mijn ST3 wordt binnengehaald.
https://www.stromerbike.com/nl/service/software
Ditmaal wordt die in alle geval quasi direkt aangeboden.
Laatst gewijzigd door norw op 21 okt 2019, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar Netherlands
Henry
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2110
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Re: FW 4.2.1.8

Bericht door Henry »

O jee... ook brandgevaar dus bij mijn ST3. :shock:
Witte ST3 van maart 2019

ErikN
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2019, 13:56

Re: FW 4.2.1.8

Bericht door ErikN »

Ik heb hem ook net binnengekregen op mijn ST2LTD
Stromer ST2 LTD. Di2 ultegra. woon-werk 24km.

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2366
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: FW 4.2.1.8

Bericht door Daniel1975 »

Henry schreef:
21 okt 2019, 17:38
O jee... ook brandgevaar dus bij mijn ST3. :shock:
Waar lees jij dat het ook om de 3 gaat?

Gebruikersavatar Netherlands
Henry
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2110
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Re: FW 4.2.1.8

Bericht door Henry »

Met deze software update wordt volgens mij dit probleem opgelost. Norw heeft dit draadje gestart en die heeft dus deze software update ontvangen. Norw heeft een ST3.
Laatst gewijzigd door Henry op 21 okt 2019, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 13138
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Re: FW 4.2.1.8

Bericht door Stromeur »

De nieuwe FW is bedoeld voor alle Stromers met een OMNI C of OMNI B module. Of er ook daadwerkelijk gevaar was voor alle Stromers met OMNI C en OMNI B module dat kun je hiermee niet vaststellen, aangezien de FW volgens de Stromer website meerdere updates omvat, niet enkel het wegnemen van een opstart-risico.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar Netherlands
Henry
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2110
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Re: FW 4.2.1.8

Bericht door Henry »

Thanks! Ik kan weer rustig slapen. :cool2:
Ik had niet gelezen wat er in de update zat. Ik nam aan dat met deze update dus alleen het brandgevaar-probleem werd opgelost.
Laatst gewijzigd door Henry op 21 okt 2019, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 13138
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Re: FW 4.2.1.8

Bericht door Stromeur »

Het vetgedrukte deel zal over het issue gaan dat fw.nl heeft gemeld:

OMNI Interface C
Kleurendisplay
SUI FW 4.2.1.8
21. October 2019

Security:

Error code 0x21000D "Battery current too high". Restart the vehicle, if the error persists: Remove the battery and contact your Stromer dealer!

If a component connected to the 48V output fails, unexpected current and heat may be generated on that component. If this unexpected current is less than the battery cut-off limits, the 48V output of the battery is switched off by the OMNI for safety reasons and the charger is disconnected. The error code 0x21000D is also displayed.

Connectivity:

The UMTS band 2100MHz is now displayed as 3G connection.

Recuperation:

For recuperation via the [-] button, a linear ramp was introduced for speeds from 2 to 10 km/h, so that this type of recuperation behaves similarly to the recuperation via the brake(s).

The right/rear brake now also has a stronger effect on recuperation, in case that both brakes are applied simultaneously.

Theft protection:

Adjusted parameters in theft mode, to block the motor even when the battery is fully charged.

Horn as alarm system (switch on/off in the Menu -> Settings -> Alarm)

Various optimizations:

Error management has been enhanced

An error, which delayed the shutdown of the Stromer, has been fixed

The calibration of the TMM sensor has been adjusted. Slight fluctuations should now have less effect on the driving behavior

Software License Information in the “About”screen

The Bluetooth menu has been redesigned to make it easier to use

An error that prevented the bike to go into “lock mode” during charging has been fixed.

An error where the headlight did not work in ST1X theft mode, has been fixed.

Added support for new components
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

stromer82
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:15

Re: FW 4.2.1.8

Bericht door stromer82 »

Ik heb de optie 'Tethering' erbij gekregen met deze update. Maar wat kan ik hier nu mee? Ik kan het aanzetten en dan krijg ik de melding 'geen apparaten gevonden' (of iets in die richting).

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 13138
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Re: FW 4.2.1.8

Bericht door Stromeur »

OMNI Interface B
ST1 vanaf bouwjaar juli 2019
SUI FW 4.2.1.8
21.October 2019

Security

Error code 0x21000D "Battery current too high". Restart the vehicle, if the error persists: Remove the battery and contact your Stromer dealer!

If a component connected to the 48V output fails, unexpected current and heat may be generated on that component. If this unexpected current is less than the battery cut-off limits, the 48V output of the battery is switched off by the OMNI for safety reasons and the charger is disconnected. The error code 0x21000D is also displayed.

Recuperation

For recuperation via the [-] button, a linear ramp was introduced for speeds from 2 to 10 km/h, so that this type of recuperation behaves similarly to the recuperation via the brake(s).

The right/rear brake now also has a stronger effect on recuperation, in case that both brakes are applied simultaneously.
Theft protection

Adjusted parameters in theft mode, to block the motor even when the battery is fully charged.

Horn as alarm system (switch on/off in the Menu -> Settings -> Alarm)

Various optimizations:

Error management has been enhanced

An error, which delayed the shutdown of the Stromer, has been fixed

The calibration of the TMM sensor has been adjusted. Slight fluctuations should now have less effect on the driving behavior

Software License Information in the “About”screen

The Bluetooth menu has been redesigned to make it easier to use

An error that prevented the bike to go into “lock mode” during charging has been fixed.

Added support for new components

Due to the missing mobile connection, the OMNI-B (only ST1 2019) cannot automatically adjust the time. There is a new setting in the Menu -> Settings -> Time -> Adjust.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie