Hoe oud is je stromer en hoe houd je je beest levend
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Mmm, niet bij stilgestaan bij de aankoop van de nieuwe ST1.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Ach, misschien is Mr Stromer er na een nachtje slapen tot de conclusie gekomen dat dit toch niet zo'n goed voorstel was geweest en zorgt hij er voor dat onderdelen over een langere periode beschikbaar zijn. Ik hoop altijd maar dat het gezond verstand bij iedereen altijd een keer komt boven drijven.
Witte ST3 van maart 2019
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb dit vandaag eens nagevraagd, omdat ik toch wat dealers heb gesproken: onderdelen voor de ST2 (dus ook motor+wiel) zijn nog gewoon bestelbaar bij Stromer. Maar omdat de ST2 EOL is, worden reserve-onderdelen die specifiek voor de ST2/ST2 S zijn door Stromer in batches besteld.
En kennelijk raakt er dan weleens wat op.
Mag niet gebeuren natuurlijk, maar ik heb begrepen dat de inkoper die er eerder een zootje van heeft gemaakt (b.v. met de ST2 uitleveringen vorig jaar) eruit gewipt is. Er zit nu een nieuwe, en het schijnt al beter te gaan dan eerder.
Overigens heeft elke Stromer dealer de mogelijkheid om "starterspakketten" aan te schaffen met de meest courante reserve-onderdelen. Stromer heeft dit echter niet verplicht gesteld, dus met name de kleinere dealers kiezen ervoor om dit niet te doen. Zij kunnen losse onderdelen gewoon bij Stromer bestellen net als elke andere grote dealer. Als het onderdeel in het magazijn van Stromer in DE op voorraad is, dan hebben ze het ook binnen 2 dagen in huis. Is een onderdeel op, ja dan wordt het wachten...
De dealer die ik hierover sprak heeft standaard vier van die "starterspakketten" op de plank liggen. Met hun verkoop-aantallen (die zijn niet mals, het is één van de grote drie) kunnen ze daar rustig een maand of vier mee vooruit, mocht de voorraad bij Stromer opraken. En als het echt mis gaat, dan halen ze het onderdeel uit een nieuw voorraadmodel en plaatsen het terug zodra het onderdeel van Stromer binnen is. (Zo heeft mijn dealer me ook weleens uit de brand geholpen met een controller.)
Zo vangt een goeie dealer dit dus op. Ik snap dat mensen er begrip voor hebben dat kleine dealers geen duur onderdelenpakket op de plank willen leggen, maargoed dan zijn dit dus de consequenties als je er je Stromer koopt.
En kennelijk raakt er dan weleens wat op.
Mag niet gebeuren natuurlijk, maar ik heb begrepen dat de inkoper die er eerder een zootje van heeft gemaakt (b.v. met de ST2 uitleveringen vorig jaar) eruit gewipt is. Er zit nu een nieuwe, en het schijnt al beter te gaan dan eerder.
Overigens heeft elke Stromer dealer de mogelijkheid om "starterspakketten" aan te schaffen met de meest courante reserve-onderdelen. Stromer heeft dit echter niet verplicht gesteld, dus met name de kleinere dealers kiezen ervoor om dit niet te doen. Zij kunnen losse onderdelen gewoon bij Stromer bestellen net als elke andere grote dealer. Als het onderdeel in het magazijn van Stromer in DE op voorraad is, dan hebben ze het ook binnen 2 dagen in huis. Is een onderdeel op, ja dan wordt het wachten...
De dealer die ik hierover sprak heeft standaard vier van die "starterspakketten" op de plank liggen. Met hun verkoop-aantallen (die zijn niet mals, het is één van de grote drie) kunnen ze daar rustig een maand of vier mee vooruit, mocht de voorraad bij Stromer opraken. En als het echt mis gaat, dan halen ze het onderdeel uit een nieuw voorraadmodel en plaatsen het terug zodra het onderdeel van Stromer binnen is. (Zo heeft mijn dealer me ook weleens uit de brand geholpen met een controller.)
Zo vangt een goeie dealer dit dus op. Ik snap dat mensen er begrip voor hebben dat kleine dealers geen duur onderdelenpakket op de plank willen leggen, maargoed dan zijn dit dus de consequenties als je er je Stromer koopt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tja, dat is ondertussen al weer meer dan een jaar geleden, dan zouden we nu toch echt een verbetering moeten zien, die zal er wel zijn, de exponentiële groei van het merk zal daar ook wel voor een stuk mee te maken hebben.Stromeur schreef: ↑15 okt 2019, 14:40 Ik heb dit vandaag eens nagevraagd, omdat ik toch wat dealers heb gesproken: onderdelen voor de ST2 (dus ook motor+wiel) zijn nog gewoon bestelbaar bij Stromer. Maar omdat de ST2 EOL is, worden reserve-onderdelen die specifiek voor de ST2/ST2 S zijn door Stromer in batches besteld.
En kennelijk raakt er dan weleens wat op.
Mag niet gebeuren natuurlijk, maar ik heb begrepen dat de inkoper die er eerder een zootje van heeft gemaakt (b.v. met de ST2 uitleveringen vorig jaar) eruit gewipt is. Er zit nu een nieuwe, en het schijnt al beter te gaan dan eerder.
Het is aan Stromer om de randvoorwaarden op te leggen waaraan een fietsenmaker dient te voldoen, onder meer een minimale voorraad aanleggen. In de automobielhandel is dat niet anders. Dat gaat wat verder dan de gangbare praktijk om handelaars onmiddellijk 12 nieuwe Stromers te laten bestellen om een concessie te kunnen houden (dat was iig enkele jaren een voorwaarde).Overigens heeft elke Stromer dealer de mogelijkheid om "starterspakketten" aan te schaffen met de meest courante reserve-onderdelen. Stromer heeft dit echter niet verplicht gesteld, dus met name de kleinere dealers kiezen ervoor om dit niet te doen. Zij kunnen losse onderdelen gewoon bij Stromer bestellen net als elke andere grote dealer. Als het onderdeel in het magazijn van Stromer in DE op voorraad is, dan hebben ze het ook binnen 2 dagen in huis. Is een onderdeel op, ja dan wordt het wachten...
Dus is het aan Stromer om dat op te leggen aan die dealers. Klanten zouden zich die vraag niet moeten stellen (moet je ook niet doen bij een wagen van eender welk merk). Stromer moet kwaliteitseisen voor de dealers opzetten.De dealer die ik hierover sprak heeft standaard vier van die "starterspakketten" op de plank liggen. Met hun verkoop-aantallen (die zijn niet mals, het is één van de grote drie) kunnen ze daar rustig een maand of vier mee vooruit, mocht de voorraad bij Stromer opraken. En als het echt mis gaat, dan halen ze het onderdeel uit een nieuw voorraadmodel en plaatsen het terug zodra het onderdeel van Stromer binnen is. (Zo heeft mijn dealer me ook weleens uit de brand geholpen met een controller.)
Zo vangt een goeie dealer dit dus op. Ik snap dat mensen er begrip voor hebben dat kleine dealers geen duur onderdelenpakket op de plank willen leggen, maargoed dan zijn dit dus de consequenties als je er je Stromer koopt.
Stromer moet wat meer Lexus en wat minder Mercedes worden ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik zou eigenlijk willen dat er een RMA/onderdelenstroom komt zoals je in de Automotive hebt. Daar kan alles vaak dezelfde dag nog geleverd worden, of anders via Innight de eerstvolgende ochtend.
Maar daar is de SP sector veeeeeel te klein voor. Tot die tijd vind ik ook: starterspakket voor dealers verplicht stellen.
Overigens is Stromer het aantal dealers weer wat aan het krimpen. Er moet een goed, solide netwerk komen van dealers die serieus met Stromer aan de gang (willen) gaan. Geen dealers die maar één of twee Stromers per jaar verkopen waar ze vervolgens geen fatsoenlijke service op kunnen geven omdat ze de expertise en de onderdelen missen.
In NL waren er op enig moment zo'n 80 dealers. Momenteel zijn het er rond de 50. Volgens mij voldoende voor een goed netwerk en keuzevrijheid voor ons als consument, terwijl de kleintjes waar het nooit wat mee gaat worden omdat ze niet in Stromers kunnen of willen investeren eruit zijn.
Maar daar is de SP sector veeeeeel te klein voor. Tot die tijd vind ik ook: starterspakket voor dealers verplicht stellen.
Overigens is Stromer het aantal dealers weer wat aan het krimpen. Er moet een goed, solide netwerk komen van dealers die serieus met Stromer aan de gang (willen) gaan. Geen dealers die maar één of twee Stromers per jaar verkopen waar ze vervolgens geen fatsoenlijke service op kunnen geven omdat ze de expertise en de onderdelen missen.
In NL waren er op enig moment zo'n 80 dealers. Momenteel zijn het er rond de 50. Volgens mij voldoende voor een goed netwerk en keuzevrijheid voor ons als consument, terwijl de kleintjes waar het nooit wat mee gaat worden omdat ze niet in Stromers kunnen of willen investeren eruit zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Die verbetering is er ook. En die hebben we allemaal gezien.
Vorig jaar was er tot ver in oktober in heel Europa bijna geen ST2 te krijgen. Hele zomer naar de knoppen. Voor ons, de dealers en Stromer zelf. En dan hebben we het nog niet eens over de idiote schimmigheid m.b.t. levertijden, onjuiste levertijden, uitgelopen levertijden, verkeerde leveringen, onbekende levertijden en ga zo maar door. Het was logistiek één grote puinbak bij Stromer.
Dit jaar met de uitleveringen van de ST3 is het op rolletjes gelopen. (En dan vergeten we blijkbaar al snel hoe het vorig jaar was.)
Nu de onderdelen op de EOL modellen en dealer-opties (zoals de Urban Comfort stuurpen en geveerde voorvorken) nog op orde krijgen ja. Ik gun ze daar nog wel even de tijd voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Een ex-dealer gaf me ooit aan dat je 12 stromers per jaar moest verzetten om dealer te zijn. Kan een broodje aap verhaal zijn natuurlijk
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)