Kalibreren?

Plaats reactie
sahertian
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2019, 13:20

Beste Fietsers,

Wat gebeurd er technisch door kalibratie en waarom gaat dit niet automatisch?
Een collega van mij heeft een Klever pedelec en kalibreren is hier niet nodig.

Overigens geeft kalibreren niet altijd de gewenste ondersteuning en moet dit een paar keer herhaald worden binnen een ritje. (ja pedalen verlichten etc..)


Thanks,
Ron

ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kalibreren is een noodoplossing die je in bepaalde gevallen weer op weg kan helpen. (Een noodoplossing waartoe Klever gebruikers kennelijk geen toegang hebben.) Ik heb mijn Stromer nog nooit meer dan een paar keer per jaar hoeven kalibreren.

Als je meerdere keren onderweg moet kalibreren, dan is er iets niet goed met je Stromer en moet je ermee naar je dealer gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

In deze post ontrafelt Georgio de geheimen van de TMM sensor.
Witte ST3 van maart 2019
OldSkoolBMX
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2019, 13:28

Ook de krachtsensor van een Klever kun je kalibreren. Op het Klever-forum staat een lijst met foutmeldingen waarop de procedure staat beschreven.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik had het verschil in "moeten kalibreren" tussen Stromer en Klever ook al eens aangehaald. De Kleveristen hebben er beduidend minder nood aan. Ze kunnen dit ook maar hoeven het op een enkele uitzondering na (bepaalde foutmeldingen) niet te doen, zelfs niet als het wiel eruit geweest is. Ofwel gebeurd het kalibreren/offset automatisch (opstart?) ofwel hebben ze een andere oplossing (geen idee wat).
Plaats reactie