Is mijn actieradius nu al in een vrije val terecht gekomen?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

peter g schreef: 05 okt 2019, 15:24 Het eenmalig leegrijden van een Li-ion batterij om een soort reset te bekomen is toch een handeling die door vele fm gehanteerd wordt.
Die "kennis" is gebaseerd op het geheugen-effect van oudere oplaadbare batterij-types en heeft niks met Li-Ion accu's te maken. Helaas heeft het gros van de fietsenmakers nog steeds meer kennis van fietstechniek dan van elektrotechniek.

Het is hetzelfde als een wortel in je oor stoppen en zeggen dat dit helpt tegen krokodillen. Het werkt. Ik doe het al jaren en ben nog geen krokodil tegengekomen.
peter g schreef: 05 okt 2019, 15:24 Ik merk wel dat als je onder de 10% komt ondersteuning ook precies wat minder geeft.
Dat heeft Stromer zo ingesteld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 okt 2019, 15:31 Het is hetzelfde als een wortel in je oor stoppen en zeggen dat dit helpt tegen krokodillen. Het werkt. Ik doe het al jaren en ben nog geen krokodil tegengekomen.
Goede tip, ga ik ook eens proberen. Maakt de kleur van de wortel nog iets uit?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Neen, maar als je grote oren hebt dan stop je best het loof er ook in ... :bj
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Henry schreef: 05 okt 2019, 09:06 Omdat ik weer veel te vroeg wakker werd en het zo vroeg lekker rustig is bij de benzinepomp, mijn beide banden opgepompt tot 3,5 bar. Op de 400m terug van de benzinepomp voelde de wegligging (door die hogere druk) anders aan: uiteraard iets minder comfort, maar het lijkt er ook op dat de Conti's beter rollen. Vanmiddag als de temperatuur een paar graden gestegen is, zal ik even een duurtest doen. Kijken of we het energielek boven hebben. Word vervolgd...
Mijn banden ook eens opgepompt en ik merk ook al een verbetering van 10%-15% op 55km :cool2:
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Mijn bandenspanning staat tussen de 2.8 en 3 bar, ik ben wel een pluimgewicht van 65 kg en rijd zo goed als altijd in stand 2. Ik haal elke keer vlot de 130 km en dan hou ik ongeveer 5% batterij over. Ik zit met het blauwtje... Mijn snelheid ligt wel maar rond de 34 km/u. Eigenlijk fiets ik zelden 45...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromer9000 schreef: 08 okt 2019, 11:45 Mijn bandenspanning staat tussen de 2.8 en 3 bar, ik ben wel een pluimgewicht van 65 kg en rijd zo goed als altijd in stand 2. Ik haal elke keer vlot de 130 km en dan hou ik ongeveer 5% batterij over. Ik zit met het blauwtje... Mijn snelheid ligt wel maar rond de 34 km/u. Eigenlijk fiets ik zelden 45...
Snelheid is dan ook allesbepalend voor wat betreft de autonomie.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Samen met wind. Die heeft ook nogal wat invloed...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
kraner042
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2019, 12:20

Helaas kan ik me ook bij de strömer rijders voegen die al wat problemen krijgen met hun accu nu het weer enigszins omslaat. Echter heb ik al een paar keer mogen ervaren dat ik mijn ST3 parkeer met 73% accu lading en als ik een aantal uren later weer wil vertrekken de accu plotseling nog maar 51% accu lading aangeeft. Ik start vanuit een 20 graden celsius omgeving en parkeer in een omgeving zonder verwarming. Nu heb ik onlangs de accu maar eens tot 0% leeg gereden. Ben benieuwd of dit helpt. Moet het nog gaan ervaren. Hebben andere strömer rijders ook al eens dezelfde ervaring gehad?
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Geen ervaring mee, want ik moet mijn batterij altijd naar binnen nemen op op te laden.
Maar de batterij uithalen en mee naar binnen nemen kan wel helpen. Is ook wel hier en daar al is aangehaald in verschillende topics. :ay
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Plaats reactie