trapper eraf!

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

mark-st3 schreef: 16 sep 2019, 20:50...Morgenochtend even alles nalopen, zo’n momentje als vandaag heb ik liever niet nog een keer.
Ik wissel mijn fietsketting om de twee weken. Ik fiets afwisselend met 3 fietskettingen.
Tijdens de wisseling van ketting maak ik de fiets schoon en controleer ik even de belangrijkste schroeven/bouten/moeren.
Bij mijn ST3 zaten, naast de crank, de volgende boutjes in het begin wel eens wat losser: bout van de fietsstandaard, boutjes van de bagagedrager. Ik heb deze vastgezet met Loctite 248. Daarna heb ik er geen last meer van gehad.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb afgelopen weekeind voor het eerst in bijna 5 jaar eens wat bouten nagelopen. Er was niks los. Tijdens die 5 jaren is er nog nooit iets losgetrilt of van de fiets af gevallen. Gewoon dus, zoals het hoort.

Ik vind het een beetje raar dat je elke 2 weken bouten zou moeten aantrekken, buiten dan na de eerste 500-1000 km van een nieuwe fiets (dat is precies waar die eerste onderhoudsbeurt voor is). Hoe dan ook: zoals Stromeur al schreef: een crank hoort niet los te komen, op geen enkele fiets.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Tot op heden valt er voor mij elke twee weken “niks aan te trekken”. Het blijft vooralsnog alleen nog maar bij controleren.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 16 sep 2019, 23:26 buiten dan na de eerste 500-1000 km van een nieuwe fiets (dat is precies waar die eerste onderhoudsbeurt voor is).
Die is inderdaad de aller-belangrijkste. Daarna gewoon aan de dealer overlaten tijdens periodiek onderhoud. Veel meer dan controleren en eventueel spaken bijspannen hoort het dan ook niet te zijn.

Wat Stromer in de handleiding zet lijkt me meer een soort disclaimer. (Al zou ik de dealer bij een crank die er binnen de eerste 600km af valt echt wel aansprakelijk gesteld hebben als er brokken van waren gekomen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik ben benieuwd op welke manier ze de crank weer in originele staat gaan brengen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Meestal met de woorden 'tja dat kan gebeuren.... :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

Bij mij was de reactie (zoals verwacht) ‘nog nooit tegengekomen!?’ :bu:
Crank verloren aan volle snelheid en op de rijweg gevlogen. Gelukkig reedt er op dat moment geen auto naast mij.
2de geluk, crank verloren thv een autogarage dus heb ik een inbus kunnen lenen in het atelier :ay
‘s Avonds heeft de FM de crank dan opnieuw gemonteerd met wat Loctite ertussen.
Ik moet zeggen dat het toch een tijdje geduurd heeft voor ik weer 100% vertrouwen kreeg in de betrouwbaarheid vd fiets. Ondertussen al een maand of 6 geleden en sindsdien geen probleem meer gehad.
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou een markering aanbrengen (bv. twee verfstippen of een streepje m.b.v. een lakstift) om dit op te volgen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie