Inslijting motorkabel door remschijf

ocra

Ik begreep van mijn dealer dat Stromer dus wel alle onderdelen hergebruikt. Mijn lagers waren versleten en daarvoor wordt ook hele wiel vervangen maar blijkbaar perst Stromer zelf de lagers er wel weer in en het word het een refurbished garantie artikel. Maar dit is dus wat ik begrepen heb, ik zou het wel leuk vinden als Stromer hier enigzins toelichting over geeft.
Laatst gewijzigd door ocra op 27 aug 2019, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Aangezien je nu toch geen garantie meer hebt zou ik ook Wiebe's oplossing kiezen. Uurtje werk en een paar Euro aan materiaal.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ocramarco schreef: 27 aug 2019, 13:39 maar blijkbaar perst Stromer zelf de lagers er wel weer in en het word het een refurbished garantie artikel.
Kan zeker. Ik heb weleens eerder gehoord dan een Stromer eigenaar een refurb motor aangeboden heeft gekregen. Is dat voor jou niet ook mogelijk? Scheelt weer in prijs.
ocramarco schreef: 27 aug 2019, 13:39 ik zou het wel leuk vinden als Stromer hier enigzins toelichting over geeft.
Stromer is niet actief op het forum (al lezen ze wel regelmatig mee) en juridisch gezien is jouw contactpersoon de dealer, want daar heb jij een overeenkomst mee. Je dealer vertelt volgens mij tot nu toe niks raars of onwaars. (Al snap ik dat de boodschap voor jou alles behalve leuk is.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

In dit geval kwam ik er beter af dan de OP want mijn motor is op 22 maanden vervangen.

Maar als je het over duurzaamheid hebt (dat is voor veel mensen toch een overweging, voor mij zeker in ieder geval) dan is het wellicht aardig van Stromer als ze uitleggen hoe dit proces te werk gaat maar goed my 2 cents. En ik kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld een andere prijsstelling voor reparaties gehanteerd gaat worden.

Anyway terug ontopic. Zover ik weet is de motor ook nog eens met een persklemming in elkaar gezet en daarbij zal de magneet ook wel wat onvoorspelbare krachten veroorzaken dus ik zou hem lekker dicht houden. Mocht je geen nieuwe motor willen kopen (want ik me prima kan voorstellen) zou ik de reparatie doen die Wiebe voorstelt. let er wel op dat je dit weer goed water dicht maakt.
Bangalore
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:35

Ligt het aan het zelf vervangen van de band? Misschien ook niet.
Ik heb m'n ST3 sinds afgelopen vrijdag.
Zaterdag heb ik samen met de vrouw een fietstochtje gedaan, om en bij de 26km.
Zondag heb ik de fiets op z'n kop gezet, om Doc Blue in de banden te spuiten. Wat zag ik tot m'n grote verbazing: de motorkabel raakt de remschijf, en de isolatie van de kabel is al een stukje ingesleten.
Heb de kabel voorlopig vastgemaakt met een tie-rap, maar dit is nog een item op het lijstje dat de fietsenmaker mag oplossen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij de OP gebeurde dit na 1,5 jaar, dus die is niet zo afgeleverd.

De loop/connectoren van de motorkabel is bij elk model trouwens anders, en wat er evt fout kan gaan ook. Geen idee welk model Stromer de OP heeft, maar de ST3 was er 1,5 jaar geleden nog niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Daniel1975 schreef: 27 aug 2019, 09:17Dat het geen garantie is na zelf knutselen kan ik snappen....
Zelf knutselen kan goedkoper zijn, maar soms valt het duurder uit. Een dure les deze keer. Voor iedereen die zelf knutselt, iets om rekening mee te houden.
Witte ST3 van maart 2019
Thorhalsson
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2019, 06:15

Het enige wat ik deed was zelf mijn binnenband vervangen na lek rijden.
Heb dit paar keer gedaan in afgelopen jaar en half.
Ander onderhoud liet ik aan FM over maar omdat ik de binnenband had vervangen, is er geen garantie.
Maar ik was niet op de hoogte dat dit kon voorkomen.
Het hoort niet dat je bij een fiets van 6000 euro een tie-wrap moet gebruiken voor je kabel niet te laten doorslijten door je remschijf!

Alleszins, een collega stelde inderdaad hetzelfde voor als Wiebe maar ik vraag me af, verlies ik dan niet de gehele garantie op de fiets?
Heb nu nl nog garantie op de andere zaken.
Laatst gewijzigd door Thorhalsson op 27 aug 2019, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bekabeling wordt in allerhande voertuigen op zijn plek gehouden met tiep wraps. Dat is echt niet zo raar en geldt ook voor je auto, zelfs al kost-ie een ton. Maar: dan moeten die tie wraps er wel al bij levering op zitten. (En die plaats jij dus ook weer terug als je ze om welke reden ook verwijdert.)

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben: welk type Stromer heb jij? Reden van de vraag: bij de ST1 X en de ST2/ST2 S staat in de gebruikershandleiding omschreven hoe het achterwiel moet worden uitgenomen en teruggeplaatst. Dit betekent dat Stromer ermee akkoord is dat wij dit als eindgebruiker zelf doen. Dan houdt het argument dat je niet bij de erkende dealer bent geweest om je band te laten repareren geen stand.

Bij de oude ST1, de ST3 en de ST5 staat niet in de gebuikershandleiding hoe het achterwiel moet worden uitgenomen. Stromer wil dus niet meer hebben dat eindgebruikers dit zelf doen. Reden: het gaat weleens mis, getuige helaas ook jouw topic. (Persoonlijk vind ik dat Stromer het ontwerp monkey proof moet maken en ik ga voor een lekke band echt niet langs de dealer, maar dit is helaas wel waar we het nu mee moeten doen.)

Welk model Stromer heb je en heb je ook foto's van hoe de kabel liep en waar die is ingesleten? Het is niks persoonlijks: maar zonder de bike te hebben gezien is het lastig om te bepalen of je per ongeluk zelf een fout hebt gemaakt, of dat je dit echt niet had kunnen voorzien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Thorhalsson schreef: 27 aug 2019, 19:01 Alleszins, een collega stelde inderdaad hetzelfde voor als Wiebe maar ik vraag me af, verlies ik dan niet de gehele garantie op de fiets?
Ja. Want je rijdt door met een onderdeel dat officieel gediagnosticeerd is als defect. Garantie op een mechanisch iets zoals je stuur zal echt niet komen te vervallen, maar als je Stromer onverhoopt allerlei vage klachten krijgt dan wordt het een ander verhaal.

Je rijdt er nu anderhalf jaar mee, dus ik neem aan dat je nog 6mnd garantie hebt? Op een nieuwe motor krijg je opnieuw twee jaar garantie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie