Nauwkeurigheid gps signaal

Plaats reactie
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Als ik in de app kijk waar mijn Stromer staat, is dit altijd een aardig eind van de werkelijke positie vandaan.
Eigenlijk zit hij er altijd 350 tot 500 meter naast. Dat is in de praktijk al een paar straten verderop.
Ik vind dat persoonlijk best veel. Want met zo'n grote marge wordt het knap lastig zoeken als hij is meegenomen door een onverlaat.

Nou staat mijn fiets altijd binnen gestald. Dat kan en zal zeker een negatief effect hebben op de nauwkeurigheid van de gps. Maar 350 tot 500 meter is wel erg veel afwijking.

Herkennen meer mensen dit?
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De positie van je Stromer wordt niet real-time bepaald, maar met intervals. (Ik meen eens gelezen te hebben om de 10 minuten, maar weet dat niet meer zeker.)

Kan dus heel goed zijn dat de positie van jouw Stromer de laatste plek was waar hij bereik had en aan stond. Op mijn vorige werk stond mijn Stromer volgens de app altijd ergens t.h.v. de Jumbo een km terug op de route. Mijn werk had een fietsenkelder zonder bereik en daar schakelde ik mijn Stromer altijd uit. Daar kwam het bij mij door.

Als ik mijn Stromer hier buiten in de achtertuin aan laat staan, dan wordt de positie wel nauwkeurig doorgegeven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Dat zou een heel logische verklaring zijn, maar......
De laatst bekende positie is altijd op een plek waar ik niet geweest ben. Ik kom bijvoorbeeld vanuit het noorden aan bij mijn werk, maar de gps locatie is ver zuidelijk van de stalling.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is vreemd ja.

Ik zou controleren of je de laatste FW hebt en zo ja, de vraag aan de dealer voorleggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Laatste FW: Afgevinkt
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie