Nieuwe banden Schwalbe Marathon E-Plus

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.18k

Ik heb mijn GT365 opnieuw gewisseld en in plaats van de gewone Marathon GT's (die volledig op waren), nu de Marathon E-plus geplaatst op mijn Qwic, maat 50-622. Volgens de statistieken ietsje meer rolweerstand dan de GT, maar veel meer grip (meer profiel in de band) en lekbestendiger.
Ik laat mijn ervaringen nog weten!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Bartolomeu
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2020, 17:34

Beste Jeroen,
Al enige feedback mbt de Shwalbe Marathon E-plus?
De testresultaten overtreffen alvast die van de Continental Top Contact II. (https://www.bicyclerollingresistance.co ... -plus-2015)
Ik ben vooral benieuwd naar de stabiliteit in de bochten, ik me erg onzeker voel met mijn originele banden van Stromer ST1 LE 2020 (Stromer Custom TA754 by Vee Tire).
Ik zoek een band met zeer goed wegcontact in de bochten en mijn dealer raad Continental Contact Plus aan, terwijl hun eigenste reparatiedienst de Shwalbes aanraden?!?
Dank alvast.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bartolomeu schreef: 25 mei 2020, 19:08 De testresultaten overtreffen alvast die van de Continental Top Contact II. (https://www.bicyclerollingresistance.co ... -plus-2015)
Dat is een totaal andere band ... als je stabiliteit zoekt, laat dan in eerste instantie naar je wielen kijken.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.18k

Door het vele thuiswerken sinds een maand geleden niet zoveel w/w kilometers gedaan, ook wat meer met de koersfiets gereden :D

Eerste indrukken zijn echt goed, een pak meer grip dan de gewone Marathon GT. Door de droogte nog niet op een nat wegdek kunnen rijden.

Maar voor een Stromer ST1: er is voorlopig maar 1 bandenmaat daarvoor voor handen en dat is een 50-584 (27.5 x 2.00, 650B), dat is wel een stukje minder breed dan de originele he.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Hallo,
Zijn er ondertussen nog kandidaten die deze banden liggen heeft en wat zijn de resultaten op nat wegdek?
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik denk dat je door de maatvoering - zie ook bijdrage van JeroenH - niet gauw een Stromer met deze banden gaat vinden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Zelf ben ik op zoek naar banden voor de ST3 die zogenaamde ‘lekvrijheid’ ambiëren en dit bovendien combineren met goede rij-eigenschappen.
Hel lijkt erop dat deze Schwalbes marathon e- plus hierbij veelbelovend zijn.

Mijn kennis hieromtrent is bij SP minimaal…

Zou er ondertussen (gezien dit ouder topic) een maat beschikbaar zijn dewelke toepasbaar is voor een ST3?
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dit lijstje is nog steeds actueel ... deze bedenking dus ook. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Golvas schreef: 17 apr 2022, 16:55 Dit lijstje is nog steeds actueel ... deze bedenking dus ook. ;)
Ok thx! 👍🏻
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
Plaats reactie