Experiment met voltage en manipulatie bij resetten TMM sensor

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Dat ziet er zo uit :
https://www.google.com/search?rlz=1C1GC ... 1&dpr=1.75
En ja dat ziet er ff anders uit...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Pedelectron schreef: 31 aug 2019, 19:38 Kun je me ook ff uitleggen hoe die torque sensor(misleidende naam :aq ) dan werkt wanneer die geïntegreerd is in een middenmotor? Meet hij dan ook de verwaarloosbare kracht die zijdelings op de trapas komt en niet het cruciale draaimoment?
Het is geen misleidende naam, het doet wat het moet doen = kracht meten.
Pedelectron
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2019, 19:33

Ik geef het op. Ik verdoe mijn energie aan een verloren zaak!

Verhaal constant aanpassen, Veranderen van onderwerp. Ontwijkende antwoorden. Mist en gebrabbel spuwen.

Iemand had me wel eens mogen waarschuwen!

:bu:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Als je deze bekijkt zie je , hopelijk, het verschil waar het ontwerp naar toe wil :
torque sensor.jpg
torque sensor.jpg (17.01 KiB) 3013 keer bekeken
Vergelijk het met het A4 tje.
Rotatie is niet aan de orde maar wordt wel gemeten.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ga er weer een bakje popcorn bij pakken.
@Stromeur: is er een mogelijkheid om dit hanengevecht live te streamen?

:ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Pedelectron schreef: 31 aug 2019, 19:55 Ik geef het op. Ik verdoe mijn energie aan een verloren zaak!

Verhaal constant aanpassen, Veranderen van onderwerp. Ontwijkende antwoorden. Mist en gebrabbel spuwen.

Iemand had me wel eens mogen waarschuwen!

:bu:
Ik geef feiten, als je ze kan weerleggen doe het dan (en niet met halve waarheden), misschien kan ik nog wat leren. Daar ben ik niet beschaamd voor (heel blij zelfs).
Voor jou is het misschien mist en gebrabbel maar dat zegt meer over jou dan over mij.
De A4 was voor mij het allerlaatste redmiddel om iets duidelijk te maken, heeft niet geholpen ondanks de test van andere forumleden en mijn verduidelijking ervan. Maar het is ok, rust in vrede dat je gelijk hebt, je hebt mijn zegen.
Succes met de SP en vele veilige km' ters gewenst.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FreddyH schreef: 31 aug 2019, 20:21 Ik ga er weer een bakje popcorn bij pakken.
@Stromeur: is er een mogelijkheid om dit hanengevecht live te streamen?

:ck:
Wie zegt dat ik een haan ben? :mrgreen:
Pedelectron
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2019, 19:33

Misschien je eerste reactie eens herlezen, ik heb alles al weerlegd met documentatie, links en tekeningen.
Maar je houdt niet op.

Hetgeen ik weerlegd heb, daar zwijg je snel over, zonder te erkennen dat je fout was of enige vorm van excuses voor het feit dat je mijn post ONZIN vond en zo dus ook indirect mijn intelligentie in twijfel trekt.

En dan antwoord je naast de kwestie of begint wat in de lucht te fietsen.

Ik begin door te krijgen dat je ego het niet aan kan om fouten toe te geven. Anders had je dat al gedaan voor de punten die duidelijk weerlegd zijn. Dus we kunnen hier nog 5 dagen doorgaan, het is zinloos!

Je blijft brabbelen tot ik het opgeef of we zover van je oorspronkelijke post zijn afgeweken dat niemand nog weet wat je oorspronkelijk allemaal voor onzin uitkraamde over o.a. de kadanssensor. Je weet het zelfs beter als de fabrikanten zelf! :d3:

Ik ben een geduldig persoon, maar nu ga ik toch eerst ff afwachten tot Batavus en de andere fabrikanten hun bedrog over de werking van hun systemen openlijk toegeven. :D

Proverbs 18:2
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Heren...

Laten we eerst 'ns kijken of jullie het eens zijn met het volgende:
stromer.001.jpeg
stromer.001.jpeg (349.17 KiB) 2988 keer bekeken
De TMM sensor meet de kracht F (rood) die recht evenredig is met koppel/torque T (blauw).
Eens?

Stapje voor stapje...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

pvg schreef: 31 aug 2019, 20:54 Heren...

Laten we eerst 'ns kijken of jullie het eens zijn met het volgende:
stromer.001.jpeg

De TMM sensor meet de kracht F (rood) die recht evenredig is met koppel/torque T (blauw).
Eens?

Stapje voor stapje...
Eens.
Hou er wel rekening mee dat de kracht die je levert niet ronddraait maar neerwaarts is, ronddraaiend volgt de kracht een sinus en niet constant de kracht/gewicht/koppel op de trapper. Maw is het doorgegeven koppel nul op O° en 180° (als 0° boven is) en is het doorgegeven koppel max bij 90° en 180°.
Laatst gewijzigd door Jins op 31 aug 2019, 21:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie