Garantie fiets bij herstel accu door niet-erkend bedrijf

den_Hans
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2019, 07:39

Zijn er erkende reparatiebedrijven (door stromer) die stromer batterijen repareren.
Als de verzekering uw batterij repareert... ben je dan de garantie op je fiets kwijt als je die batterij gebruikt?

Kent iemand de reputatie /het bedrijf accucheckpoint.nl die blijkbaar mijn batterij gaat repareren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een verzekering herstelt geen accu's. Een verzekering doet in verzekeringen.

Stromer heeft geen erkende herstelbedrijven voor accu's waar de consument of de dealer rechtstreeks terecht kunnen. Als een accu defect is, dan wordt hij door de dealer vervangen door een nieuwe, of de accu wordt door de dealer naar Stromer opgestuurd voor onderzoek. (Wat bij constatering van defect ook altijd uitdraait op vervanging aangezien Stromer zelf geen accu's herstelt).

Welk traject gevolgd moet worden hangt ook af van of het defect onder garantie valt.

Als je de accu laat herstellen door een niet-erkend bedrijf en de accu gaat defect en dientengevolge ook iets anders aan je Stromer, dan valt dat - uiteraard - allemaal niet onder garantie.

Onder de forumleden heeft trouwens nog niemand een bedrijf gevonden dat Stromer accu's kan herstellen of reviseren. En we zoeken al een tijdje. Ik ben reuze benieuwd of accucheckpoint dit daadwerkelijk gaat lukken, of dat een tussenpersoon van de verzekering zonder verstand van zaken hier wat te makkelijk over gedacht heeft. Laat het ons vooral weten.

Wat is de aanleiding voor je vraag? Begrijp ik het goed dat jouw verzekering een herstelbedrijf voor jouw defecte accu heeft aangewezen en dit volledig buiten het door Stromer aangewezen traject via de erkende dealer doet? Dat zou ik niet accepteren, tenzij Stromer hiervoor expliciet toestemming heeft gegeven aan jouw verzekeraar en jij zwart op wit krijgt dat niks hiervan consequenties heeft voor je garantie op je bike.

Waarom heb je het probleem met je accu eigenlijk via de verzekering aangelopen en niet via jouw Stromer dealer? (Je vorige accu-probleem was sowieso toch opgelost?)

Topictitel aangepast zodat deze de lading van de vraag dekt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als ik jouw vraag juist interpreteer dan is er iets voorgevallen wat onder de dekking van de verzekering valt waarbij jouw accu beschadigd is.

Als dat zo is dan zou ik *nooit* een reparatie accepteren! Je kunt daarna immers maar je garantie fluiten.

Het enige wat in dat geval acceptabel is, is een nieuwe accu waarbij je waarschijnlijk een beetje niet bijbetalen omdat jouw kapotte accu geen nieuw-waarde meer had.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

den_Hans schreef: 02 aug 2019, 13:13...Kent iemand de reputatie /het bedrijf accucheckpoint.nl die blijkbaar mijn batterij gaat repareren.
Stromeur schreef: 02 aug 2019, 13:20...Stromer heeft geen erkende herstelbedrijven voor accu's waar de consument of de dealer rechtstreeks terecht kunnen....
Onder de forumleden heeft trouwens nog niemand een bedrijf gevonden dat Stromer accu's kan herstellen of reviseren. En we zoeken al een tijdje. ...
Binnenkort hebben we dus een eerste ervaring de revisie van een Stromer accu.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

den_Hans schreef: 02 aug 2019, 13:13 mijn batterij
Ik heb begrepen dat die batterij < 1 maand oud is ? :open_mouth:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kan maar één reden bedenken om geen garantie te claimen: de accu is defect gegaan door een gebruikersfout (van de eigenaar of iemand anders). Vandaar mijn eerdere vraag hierover.

Als de verzekering de claim toekent, maar vervolgens met een meh-oplossing komt (herstel door een niet-erkend accuhersteller), dan zou ik dat niet zonder meer accepteren. In ieder geval niet als de consequenties voor de garantie op zowel de accu als de hele Stromer niet op schrift zijn vastgelegd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
den_Hans
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2019, 07:39

De fiets is geen lease fiets en is omnium verzekerd. Ik heb de batterij laten vallen. De verzekering/accu checkpoint zegt dat enkel de behuizing van de batterij geraakt het plastic klepje is en gerepareerd. De batterij is getest en werkt. Intern hebben ze niets gedaan of geopend. De batterij heeft wel een paar dagen in het zand gelegen bij mij thuis in een plastic zak op vraag van fm moest hij in brand vliegen. Volgens mij zit er geen zand in maar dat weet ik niet zeker.
De batterij zegt men is dus niet gereviseerd enkel de behuizing is gerepareerd...
Op de foto van voor het herstel leek het voor mij dat de bedrading intern ook er vreemd it zag of is dat normaal?
Laatst gewijzigd door den_Hans op 03 aug 2019, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
den_Hans
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2019, 07:39

Vorig 'defect' is met nieuwe batterij. De dealer heeft me een nieuwe verkocht met melding dat defecte niet gerepareerd worden. Verzekering betaalt die niet terug omdat ze de kapotte gerepareerd hebben.

Ik zoek een uitweg.

Als de dealer bij een defecte batterij stromer moet contacteren.. is dat dan hun contactpersoon. Kan ik stromer contacteren om te horen of Fietsendealer of verzekering hen heeft ingelicht en dit zaakje wel of niet in orde is voor hen?
Bedankt voor alle hulp alvast
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

den_Hans schreef: 03 aug 2019, 08:32 De batterij heeft wel een paar dagen in het zand gelegen bij mij thuis in een plastic zak op vraag van fm moest hij in brand vliegen.
Heel goed, zo'n oplettende dealer! Een accu die gevallen is, is potentieel gevaarlijk.
den_Hans schreef: 03 aug 2019, 08:32 De batterij zegt men is dus niet gereviseerd enkel de behuizing is gerepareerd...
Op de foto van voor het herstel leek het voor mij dat de bedrading intern ook er vreemd it zag of is dat normaal?
We zien maar zelden tot nooit foto's van de binnenkant van een Stromer-accu, dus dat is lastig te zeggen. Kun je de foto hier plaatsen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

den_Hans schreef: 03 aug 2019, 08:40 Als de dealer bij een defecte batterij stromer moet contacteren.. is dat dan hun contactpersoon. Kan ik stromer contacteren om te horen of Fietsendealer of verzekering hen heeft ingelicht en dit zaakje wel of niet in orde is voor hen?
In principe heeft Stromer geen contact met eindgebruikers. Dat hoeven ze ook niet, omdat jij een juridische overeenkomst hebt met de dealer, niet met Stromer. De dealer heeft contact met Stromer Zwitserland en/of mensen van de Stromer Benelux-organisatie.

Maar in dit geval zou ik hopen dat Stromer een uitzondering maakt. Ik zou ze mailen en deze situatie voorleggen. Het e-mailadres van Stromer staat niet meer op de site, maar het is gewoon info @ de url van de Stromer website. Ik denk dat je de meeste kans van slagen hebt als je je mail in het Engels opstelt.

Krijg je geen reactie van Stromer, dan zou ik van de verzekering eisen dat ze op schrift zetten dat zij aansprakelijk zijn voor consequenties voor de garantie op je Stromer en de accu, in het geval dat er iets met de gerepareerde accu gebeurt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie