Accu verbruik ST1 X en ST2?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Accu-capaciteit is ook nog wel een leuke, aangezien in de ST1 en de ST2 niet dezelfde accu's gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
- Locatie: Den Haag
-
- Pro
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
- Locatie: Den Haag
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ooooooh een ST1 X? Dat is een hele andere bike dan de ST1. Mijn vraag klopte wel, maar jouw info niet ;-)
Uit welk jaar zijn de bikes?
Topictitel aangepast.
Uit welk jaar zijn de bikes?
Topictitel aangepast.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
- Locatie: Den Haag
Dank voor het aanpassen. Ben moet zo geïnformeerd over alle verschillende types en verschillen. Het is idd de ST1x.
Bikes zijn net aangeschaft, ST2 4 weken geleden en de ST1x 1 week geleden. Dus allebei 2019
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Oké.
Naast alle factoren die Henry noemde (en die spelen een hele grote rol) is de motor van de ST2 wat krachtiger dan die van de ST1 X. In 2017 was het verschil tussen beide modellen fors, sinds 2018 is het dichter naar elkaar toe gekropen, maar het verschil is nog steeds voelbaar en niet alleen softwarematig tot stand gebracht; ze hebben twee verschillende motoren.
De topsnelheid zal vergelijkbaar zijn, want die wordt bepaald door de wet (45km/u max). Kan een km per uur of wat schelen, afhankelijk van de softwarematige instelling vanuit Stromer, maar veel zal het niet zijn.
Wat je vooral gaat merken, als je van bike ruilt, is dat je met de ST2 sneller aan de topsnelheid zit (acceleratie) en dat het ook makkelijker is om de topsnelheid aan te houden.
Kijk ook even of jullie de gevoeligheid van de trapsensor hetzelfde hebben ingesteld. Scheelt ook nogal in verbruik en als je écht het verschil wil voelen, dan moet je die wel gelijk zetten.
Naast alle factoren die Henry noemde (en die spelen een hele grote rol) is de motor van de ST2 wat krachtiger dan die van de ST1 X. In 2017 was het verschil tussen beide modellen fors, sinds 2018 is het dichter naar elkaar toe gekropen, maar het verschil is nog steeds voelbaar en niet alleen softwarematig tot stand gebracht; ze hebben twee verschillende motoren.
De topsnelheid zal vergelijkbaar zijn, want die wordt bepaald door de wet (45km/u max). Kan een km per uur of wat schelen, afhankelijk van de softwarematige instelling vanuit Stromer, maar veel zal het niet zijn.
Wat je vooral gaat merken, als je van bike ruilt, is dat je met de ST2 sneller aan de topsnelheid zit (acceleratie) en dat het ook makkelijker is om de topsnelheid aan te houden.
Kijk ook even of jullie de gevoeligheid van de trapsensor hetzelfde hebben ingesteld. Scheelt ook nogal in verbruik en als je écht het verschil wil voelen, dan moet je die wel gelijk zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
- Locatie: Den Haag
Dank je voor de uitleg. Duidelijk verhaal. We hebben beide op stand 3 gefietst, ik neem dus aan dat de instellingen voor beide hetzelfde zijn.Stromeur schreef: ↑30 jul 2019, 22:01 Oké.
Naast alle factoren die Henry noemde (en die spelen een hele grote rol) is de motor van de ST2 wat krachtiger dan die van de ST1 X. In 2017 was het verschil tussen beide modellen fors, sinds 2018 is het dichter naar elkaar toe gekropen, maar het verschil is nog steeds voelbaar en niet alleen softwarematig tot stand gebracht; ze hebben twee verschillende motoren.
De topsnelheid zal vergelijkbaar zijn, want die wordt bepaald door de wet (45km/u max). Kan een km per uur of wat schelen, afhankelijk van de softwarematige instelling vanuit Stromer, maar veel zal het niet zijn.
Wat je vooral gaat merken, als je van bike ruilt, is dat je met de ST2 sneller aan de topsnelheid zit (acceleratie) en dat het ook makkelijker is om de topsnelheid aan te houden.
Kijk ook even of jullie de gevoeligheid van de trapsensor hetzelfde hebben ingesteld. Scheelt ook nogal in verbruik en als je écht het verschil wil voelen, dan moet je die wel gelijk zetten.
-
- Pro
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
- Locatie: Den Haag
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stand 2 is volledig te tweaken via de OMNI app. Die instellingen zijn (inderdaad) alleen van toepassing op stand 2.
Daarnaast kun je de gevoeligheid van de trapsensor instellen. Die instelling is van toepassing op alle drie de ondersteuningsstanden, en uiteraard op het accu-verbruik.
Ik kan me voorstellen dat je de Stromer handleiding niet mee hebt genomen op vakantie. De handleiding staat gelukkig ook in je OMNI app. Leuke materie
Daarnaast kun je de gevoeligheid van de trapsensor instellen. Die instelling is van toepassing op alle drie de ondersteuningsstanden, en uiteraard op het accu-verbruik.
Ik kan me voorstellen dat je de Stromer handleiding niet mee hebt genomen op vakantie. De handleiding staat gelukkig ook in je OMNI app. Leuke materie
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023