Alleen versleten kransjes vervangen was daar geen optie, ze konden alleen de hele cassette bestellen luidde het verhaal. Ik ben niet te beroerd om het zelf te leren. Gaat een hoop schelen vergeleken met elk jaar de cassette vervangen, ook al kost het in het begin allemaal wat meer tijd en pogingen De dealer vraagt € 190 voor het vervangen van cassette, ketting en voorblad. Voorblad lijkt me nog wat voorbarig?Stromeur schreef: ↑28 jul 2019, 23:19 Dring er dan wel op aan bij de dealer dat-ie alleen de versleten kransjes vervangt en niet de complete cassette zoals Stromer die aanbiedt, want daarmee word je onnodig op kosten gejaagd.
Vind je het geen probleem om met vallen en opstaan te leren, kijk dan vooral eens naar de how-to youtubes van Park Tool. Die zijn erg goed en duidelijk.
Yep, hielp helaas (bijna) niks. Trapte nog steeds behoorlijk door.
Ik heb een kransje 11 en kransje 13 besteld ter vervanging. 11 is sowieso versleten en 13 is de volgende meest gebruikte, dus als ik de boel toch los heb wil ik die preventief vervangen. Een momentsleutel is ook besteld (tot 24nm, waarvan ik later pas zag dat dat te weinig is voor bijvoorbeeld de trapas, maar voor het wiel nu in ieder geval voldoende).