Gemiddelde van 76 km/h

stanman23
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2019, 13:16
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 850

Zijn er personen die deze info ook op hun omni app krijgen??

Screenshot_20190625-065828_Stromer OMNI.jpg
Screenshot_20190625-065828_Stromer OMNI.jpg (192.03 KiB) 4461 keer bekeken
Screenshot_20190616-085718_Stromer OMNI.jpg
Screenshot_20190616-085718_Stromer OMNI.jpg (192.35 KiB) 4461 keer bekeken
Screenshot_20190614-072022_Stromer OMNI.jpg
Screenshot_20190614-072022_Stromer OMNI.jpg (454.74 KiB) 4461 keer bekeken


Als ik de app mag geloven heb ik een super snelle fiets! Helaas stopt ook mijn ondersteuning rond de 42 km/h. Pas na vele malen verversen en soms 20 minuten lager geeft de app de juiste waarde aan.

En vraag 2, is er bij jullie weten een fietsenmaker bekent die wel een andere software op de fiets wil zetten dat deze pas bij 48 km/h stopt met ondersteunen (GPS 45 km/h)?

Vandaag ook weer begint de fiets netjes met ondersteunen tussen de 42 en 44 km/h. Maar op het einde van de rit (zonder wind) stopte deze bij 37 km/h. Je zag aan de ondersteuningsbalk dat deze terug zakte en bij flink trappen gewoon weg was. De accu had nog 52% (1000kw) op mijn ST1X (model 2017)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

stanman23 schreef: 13 jul 2019, 14:26 Als ik de app mag geloven heb ik een super snelle fiets! Helaas stopt ook mijn ondersteuning rond de 42 km/h. Pas na vele malen verversen en soms 20 minuten lager geeft de app de juiste waarde aan.
Gaf de OMNI display op dat moment wel de juiste waarden aan? Dan was er sprake van een synchronisatieprobleemje, dat zichzelf na verloop van tijd wel herstelt.
stanman23 schreef: 13 jul 2019, 14:26 En vraag 2, is er bij jullie weten een fietsenmaker bekent die wel een andere software op de fiets wil zetten dat deze pas bij 48 km/h stopt met ondersteunen (GPS 45 km/h)?
De FM heeft hier geen zeg in, dit wordt allemaal door Stromer bepaald.

Waar je recht op hebt, is 45km/u op de OMNI display. Stopt-ie eerder met ondersteunen dan bij 45km/u op de OMNI, dan kun je je FM vragen om dit met Stromer op te nemen zodat ze dit kunnen corrigeren. Anders niet.
stanman23 schreef: 13 jul 2019, 14:26 Maar op het einde van de rit (zonder wind) stopte deze bij 37 km/h. Je zag aan de ondersteuningsbalk dat deze terug zakte en bij flink trappen gewoon weg was. De accu had nog 52% (1000kw) op mijn ST1X (model 2017)
Het is normaal dat de bike wat minder ondersteunt naarmate de accu leeg loopt. Dit is helaas een (betuttelende) instelling waar Stromer zelf voor gekozen heeft. Maar dat de ondersteuning er bij 37km/u mee ophoudt, dat is echt te snel. Houdt de ondersteuning dan echt óp (dus volledig op-op) of wordt het trappen wat zwaarder dan dat je leuk vindt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stanman23
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2019, 13:16
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 850

Bij die 37 km/h van vandaag was het echt op, op. Maakte niet uit hoe veel ik op mijn pedalen ging staan 37 was het hoogste. als ik naar 35 zakte dan zag ik dat de ondersteuning (in het display) weer aan ging. Helaas heb ik dit wel vaker. (Niet elke keer gelukkig). Dan heeft de fiets er ineens geen zin meer in en dan ben je lekker de hele rit op 40 a 43 aan het fietsen zonder veel moeite en ineens kom ik niet hoger dan 37, zelfs niet bij flink op de pedalen staan.

De ene keer helpt het om de sensor te kalibreren, maar de andere keer heeft ook dit geen nut .
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Duidelijk verhaal. Hoort niet zo. Ik heb ook een ST1 X 2017 gehad en dit gedrag komt me niet bekend voor. (Wel dat het zo rond de 37km/u wat zwaarder trappen wordt, maar niet dat de ondersteuning er helemaal mee ophoudt.)

Als kalibreren niet werkt, dan zou ik bijna gaan denken dat je TMM sensor wat in de war is. Zou je in het servicemenu de waarden eens willen bekijken? Deze optie is officieel voor dealers, dus je kunt het ook aan je FM vragen, maar als je zelf wil kijken:

- Zet je fiets aan
- knijp de rechter remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechter remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken

Nu kun je ook de waarde van de TMM sensor uitlezen. Voor jouw ST1 X moet de waarde tussen 1 en 2 liggen (ideaal is rond de 1,5). Ook hier kun je de TMM nog eens resetten en zien of het helpt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stanman23
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2019, 13:16
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 850

Bedankt voor de reactie, ik heb in het service menu gekeken en de TMM = 1.804V en de Ofset = 1.835 V. In de foutcode lijst stonden als laatste 720:00:00:00 ERR:210400. De sensor heb ik gereset in het menu. Ga het proberen als deze is opgeladen.

Vandaag terug gefietst en de accu stond op 50% (hoe ik hem aan de lader had gelegd). Wel aan de lader gehangen maar helaas niet opgeladen. Misschien zat deze niet helemaal lekker op het contact (het oplaad symbool was wel in beeld). De fiets begon netjes met 42 km/h en al snel 37, hierna 30 en op het laatste stopte de ondersteuning al op 10 km/h. (10 km onderweg) Ik kon wel gewoon fietsen en haalde dan 20 a 25 km/h maar het verschil tussen ondersteuning op 0 of op 3 was bijna niet te voelen... :bh: De accu was op dat moment 41%.

Omdat ik nog 20 km moest me maar thuis laten brengen door de pechhulp. Thuis aangekomen legde ik de fiets aan de oplader. Deze gaf ineens aan dat er 0% in zat.. Dus onderweg op de takelwagen is hij 41 % verloren, terwijl hij uit stond. :ck:

De fiets heb ik pas gekocht en ik denk nu 5x mee naar mn werk gereden. Geeft dus een goed gevoel van vertrouwen. Ik houd jullie op de hoogte. Anders toch maar naar de FM.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

stanman23 schreef: 13 jul 2019, 20:08 De fiets heb ik pas gekocht en ik denk nu 5x mee naar mn werk gereden. Geeft dus een goed gevoel van vertrouwen. Ik houd jullie op de hoogte. Anders toch maar naar de FM.
Heb je 'm nieuw gekocht? Dus als overjarig model, doch ongebruikt?

Dan vrees ik dat je geplaagd wordt door wat opstartproblemen. Knap waardeloos, maar zeker bij de ST1 X 2017 modellen kwamen kinderziektes helaas best regelmatig voor.

Dat-ie niet lekker wil opladen kan verschillende oorzaken hebben. Mijn ST1 X 2017 bijvoorbeeld wilde nooit opladen als ik hem uit had staan en wilde laden met de accu in de Stromer (ongedacht in welke volgorde ik de stekkers aansloot).

Wat de foutcode betekent weet ik niet, we zijn hem nog niet heel vaak tegen gekomen, en alleen in combinatie met andere foutcodes.

Misschien heb je nog wat aan onderstaand topic als je de foutcodelijst van jouw bike erbij pakt:

viewtopic.php?f=8&t=425

Waarschijnlijk werkt één onderdeel van je bike niet lekker. Misschien de controller, misschien wat anders. Als de boosdoener wordt vervangen dan ben je van dit gedoe af en rijdt-ie als een zonnetje, zeker weten.

Ik zou er niet meer mee doormodderen, maar mee terug naar de dealer gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stanman23
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2019, 13:16
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 850

Heb hem 2e hands gekocht bij een fietsenmaker. Model 2017, in gebruik 2018, dus als het goed is heb ik nog garantie tot ergens juni 2020. Op de teller stond 750 km, nieuwe 1000 accu erbij ipv de gebruikte 600. Ik ga lekker langs de dealer. Moet ik nog even kijken wanneer want zo veel tijd heb ik helaas niet.

Blijft mij een raadsel waarom die 40% in een klap verdwenen was. Want met 50% kan ik die 33km die ik moet, wel halen. Vaak gebruik ik 40 a 45%.

Net even gefietst (na de sensor reset). Hij gaat weer als een jekko (17% accu makkelijk naar de 41km/h). Denk toch maar dat ik wel even de FM bel, denk niet dat mn pechhulp zo blij is als ik morgen weer bel voor een lift.
stanman23
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2019, 13:16
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 850

Nog even een kleine update mbt het inhouden en/of volledig stoppen met ondersteunen.

Terug gegaan naar de FM, die heeft met Stromer overleg gehad en eerst de kabels gecontroleerd, hierna de controller en trapsensor onder garantie vervangen. Helaas was dit niet de oplossing. Dus de motor en de accu waren nog over. De accu opgestuurd naar de FM (die richting Stromer). Deze is nagemeten en bleek niet te voldoen (accu van nog geen 6 maanden oud). Deze onder garantie een nieuwe gekregen. Afgelopen week de 1e rit gemaakt en hij ging als een malle :d3: . Hopen dat het nu is opgelost.

Over de rare snelheden die blijven in de app staan. Het komt er ongeveer op neer dat ik de dubbele snelheid krijg te zien van wat ik heb gereden. Het display op de fiets klopt wel. Ook naar meerdere malen syncen blijft de snelheid raar. Dit kan enkele dagen zo blijven staan. Dus daar nog geen oplossing voor. :bu:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Over de dubbele snelheid: Een vreemde verklaring! Heb je soms een software versie die wij niet hebben?
Witte ST3 van maart 2019
Djacco
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2020, 11:04

Ik heb het zelfde probleem, en na meerdere keren verversen blijft dit.
Wat jammer is is dat ook de afstand niet klopt en dat deze ook in de totale afstand is meegenomen. De snelheid op de omni is juist dus het zit ergens in de synchronisatie oud...
Hoor graag als iemand een oplossing heeft.
ST2 sport 983W/u, bodyfloat, geveerde voorvork
Plaats reactie