Omni C FW 4.1.3.3 Al iemand op zijn fiets?

Gebruikersavatar
Bulck
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2019, 00:11
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer St3
Km-stand: 6100

Ik heb hem sinds zaterdagmiddag ... maar had wel eerst via Stromer gevraagd hoe het kwam dat het zo lang duurde .... iets in de namiddag kwam update binnen ....
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas

Strava : https://www.strava.com/athletes/20207082
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Vorige week geïnstalleerd. De actieradius heb ik na 1 dag alweer gewisseld met akku percentage.
Er zit (nog steeds?) een handige feature in: als de OMNI in de slaapstand staat kan ik de ST3 vooruit verrijden zonder dat het achterwiel blokkeert. Pas wanneer ik een keer op het scherm klik en de omni ontwaakt gaat het achterwiel blokkeren bij vooruit rijden. Best handig!
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Stromeur schreef: 30 sep 2019, 20:53 Wat de FW update inhoudt vermeldt Stromer op de website bij Release Notes:

https://www.stromerbike.com/nl/service/software

Kleurendisplay
SUI FW 4.1.3.3
17 juni 2019

Diefstalbeveiliging

Minimale lengte van de pincode werd vastgelegd op 5 cijfers.
Na drie foute pincodes wordt het invoerveld voor de pincode 1 minuut lang vergrendeld.
In vergrendelde toestand blokkeert de motor zelfs al bij lage snelheden.

Nieuwe functies

U kunt kiezen of u in plaats van de accustatus een dynamische weergave van de resterende actieradius wil zien.
Mocht er geen GPS-verbinding zijn, dan wordt de bike via gsm-verbinding gelokaliseerd.

Diverse optimalisaties

Installeren van updates
Tijdens het laden van de accu wordt de laadstand op gezette tijden naar de app gestuurd.
Ik stond al met de laatste versie 4.1.3.3
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Beste mboelis,
als ik het goed begrijp, als je fiets op slot staat, kan je je fiets alsnog verplaatsen zonder dat de motor blokkeert?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee: "in slaapstand".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

mboelis schreef: 01 okt 2019, 00:24 De actieradius heb ik na 1 dag alweer gewisseld met akku percentage.
Mee eens. Actieradius loopt regelmatig na enkele honderden meters rijden met een grote sprong zomaar 4-5 km terug (zonder dat van ondersteuningsstand gewisseld is). Geeft dus een onrustig en onbetrouwbaar verwachtingspatroon t.a.v. restafstand.
Batterij op percentage restcapaciteit bevalt beter.
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

RHJ schreef: 01 okt 2019, 12:08
mboelis schreef: 01 okt 2019, 00:24 De actieradius heb ik na 1 dag alweer gewisseld met akku percentage.
Batterij op percentage restcapaciteit bevalt beter.
Mee eens.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Terwijl er dus voldoende plek ik op het Omnischerm om ze allebei te tonen (en niet langer het batterij-icoontje)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
RoofBurner
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2018, 08:59
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 37123

Ik heb de 4.1.3.3 ook sinds een week op m'n fiets. Ik merk dat er iets veranderd is op gebied van motorremmen (remmen zonder dat de remblokken raken).

Situatie vóór de update:

- op de motor remmen met de rechtse remhendel voelt krachtig aan, 'rembalk' wordt rood bij hoge snelheden
- op de motor remmen met de linkse remhendel voelt minder krachtig aan, 'rembalk' wordt nooit rood
- op de motor remmen met de twee hendels, werkt als remmen met de RECHTER remhendel

Situatie ná de update:

- op de motor remmen met de rechtse remhendel voelt krachtig aan, 'rembalk' wordt rood bij hoge snelheden
- op de motor remmen met de linkse remhendel voelt minder krachtig aan, 'rembalk' wordt nooit rood
Nu het verschil:
- op de motor remmen met de twee hendels, werkt als remmen met de LINKER remhendel

Ik zie het volgende: wanneer ik 'topsnelheid' rijd en rem met de rechter hendel, rem ik krachtig en wordt de rembalk rood. Wanneer ik de linkse aantrek, wordt de rembalk grijs en rem ik minder af. Links los laten => terug rode balk en krachtiger afremmen.
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Je hebt gelijk RoofBurner.
Ik merkte het pas op toen ik uw reactie gelezen had en er op ging letten.

Ik rem altijd met beide remmen gelijktijdig en had al gemerkt dat na de update het afremmen niet meer zo krachtig was.
Dit komt dus door die nieuwe update.
Met de rechtse remhendel alleen remmen geeft terug de vertraging van voor de update.

Hopelijk is dit een bug in de nieuwe update en wordt dit aangepast, want heel logisch is dit niet.

Nu rem ik dus met enkel mijn rechter rem (ipv beide), maar als het nipt wordt neem ik nu de linkse erbij om beide schijven te gebruiken.

In de overgang van rechtse rem naar beide remmen en dan doornijpen naar schijfremmen is er een fractie van een seconde dat je minder remkracht hebt.

Heel verwarrend allemaal.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Plaats reactie