Omni C FW 4.1.3.3 Al iemand op zijn fiets?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 28 jul 2019, 10:21
FreddyH schreef: 27 jul 2019, 16:18 een security fix, anders kon je namelijk altijd de fiets aanzetten en de accu meenemen...
Eigenlijk is dat een vals gevoel van veiligheid ... met een platte schroevendraaier open je elke batterijdeur én hoef je bovendien niet te wachten tot de fiets is opgestart. ;)
Als iemand die accu wil jatten, dan lukt dat inderdaad sowieso wel. Maar het oogt weer wel een stuk minder verdacht als je en plain public rustig een Stromer aanzet en de accu uitneemt i.p.v. dat je er met een schroevendraaier aan staat te morrelen. We hoeven dieven de opties nou ook weer niet cadeau te geven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hebben jullie intussen, zonder tussenkomst van de FM, de update erop zitten? Hier blijft het nog bij de vorige versie. Niet dat ik iets te klagen heb, alles marcheert nog als gewenst.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
LS6c
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2019, 23:32

Wo 31/7 stond de update 4.1.3.3 er spontaan op (ST2, 2018). Soort wieltje met uitroepteken op het scherm. Dacht eerst dat het een foutmelding van de motor was. Na de rit update met de hand gestart. Ging soepel, geen settings kwijt oid.

Eerste ritten gemaakt;

Nieuwe feature: Restbereik accu in km, fluctueert nogal. Begon met 60km (984Wh accu, stand 3), na 1-2 km terug naar 50 km, dat bleef het een tijd, etc. Na een paar ritten percentage er weer op. % is tenminste ‘echt’.

Communicatie is veel beter; je kan live volgen hoe snel het laden gaat en de temperatuur van de accu en motor zien. Bij de vorige versie zat daar nogal een vertraging in.

Woon werk verkeer rit ca 100x gemaakt, maar met de nieuwe software zowel heen als terug mijn PR wat verbeterd. Het is wat minder druk nu, dat kan het ook verklaren. Maar het lijkt makkelijker om net onder de 48 km/h te rijden. Daarboven valt de ondersteuning nog gewoon weg.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Dat laatste heb ik op mijn ST5 nog niet gemerkt. Wel betere/snellere communicatie richting app; de GPS locatie is nu steeds ‘spot on’! :cool2:

Ook merk ik dat de overgang tussen standen 1, 2en 3 geleidelijker gaat.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

ST3 moest deze week op onderhoud, direct ook aan FM gevraagd om de update te pushen.
Gisterenavond ben ik hem terug gaan ophalen met 4.1.3.3 :cool2:

Nieuwigheid die ik hier nog niet heb voorbij zien komen is dat je nu niet meer de pedalen hoeft te "verlichten" voor de kalibratie. Nu kan je dus ook gerust in het donker de sensor kalibreren :bj

Afbeelding

Ik zie hier ook een aantal mensen die aan het wachten zijn tot de update er automatisch door komt om dat dit gewoon zou moeten.
Maar de changelog van 4.1.3.3 vermeld "Improved installation of updates", dus denk ik dat de automatische updates pas (beter) zullen werken na deze update...
Laatst gewijzigd door JeroenDG op 08 aug 2019, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier nog steeds geen update te bespeuren..ST3.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

JeroenDG schreef: 08 aug 2019, 08:12 Nieuwigheid die ik hier nog niet heb voorbij zien komen is dat je nu niet meer de pedalen hoeft te "verlichten" voor de kalibratie. Nu kan je dus ook gerust in het donker de sensor kalibreren :bj
:lol: Was me nog niet opgevallen...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Free2be schreef: 08 aug 2019, 08:25 Hier nog steeds geen update te bespeuren..ST3.
Stromer vermeld in de changelog voor 4.1.3.3 dat ze met deze versie het installeren van de updates verbeterd hebben.
Persoonlijk leid ik daar dan uit af dat er in voorgaande versies, dus tot en met 4.1.2.7, het installeren van updates niet loopt zoals het zou moeten. Maar dat ze een oplossing hebben gevonden en deze beschikbaar is vanaf 4.1.3.3

Ik denk dus dat het voor deze update beter is om de fm te vragen om hem te pushen en bij de volgende update dan te wachten of 4.1.3.3 nu echt verbetering heeft gebracht...
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

LS6c schreef: 07 aug 2019, 23:02 Nieuwe feature: Restbereik accu in km, fluctueert nogal. Begon met 60km (984Wh accu, stand 3), na 1-2 km terug naar 50 km, dat bleef het een tijd, etc. Na een paar ritten percentage er weer op. % is tenminste ‘echt’.
Ik heb dat vanaf het begin aangegeven dat ik niet echt vragende partij was voor die 'km' aanduiding. We kennen het algorithme dat gebruikt wordt voor die autonomie bepaling niet, terwijl ik zelf wel weet wat voor terrein ik nog voor de boeg krijg, hoe ik mijn inspanning verdeel,...
Zeker voor mijn ww ken ik na verloop van tijd hoeveel % ik al verbruikt mag hebben om probleemloos op 't werk aan te komen.
Indien ze nu die km berekening hadden toegevoegd, zodat je % en km naast mekaar zou zien (waar meer dan voldoende plaats voor is op de Omni), zou het wel een leuke feature zijn. Ik denk dat die km aanduiding vooral gaat gebruikt worden door mensen die het helemaal niet nodig hebben (mensen die korte ritten rijden).

Wanneer die update ooit ook bij mijn fiets binnenkomt, ga ik het zeker eens proberen, maar daarna terugschakelen, met % aanduiding heb ik veel meer controle.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@JeroenDG, ik begin te geloven dat het contacten van de FM toch het verstandigst is, als je de update wilt ontvangen.

@Tomasj:: je ziet steeds meer dat de industrie overstapt op het presenteren van het aantal nog te rijden km’s. De toekomst zal leren of we iets aan dat getal hebben. Vooralsnog zie ik alleen een percentage op de OMNI.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie