Welk merk binnenband kopen jullie?

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

A-merk is dus ook geen garantie voor een goede binnenband. Welke garantie zit er op een binnenband?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heeft je bike gisteren in de zon gestaan?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mboelis schreef: 27 jun 2019, 19:25 Welke garantie zit er op een binnenband?
Je hebt gewoon garantie op productiefouten, dit lijkt op een productiefout. Volgens de NL wet heb je recht op een deugdelijk product, hetgeen dit duidelijk niet is.

A merk geeft natuurlijk nooit garantie op probleemloze spullen, maar vaak is de kans wel groter. Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat Stromer een A merk is... I rest my case.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Nee, fiets heeft niet langdurig in de zon gestaan; of dat het wiel/de banden erg warm werden; ook een normale bandenspanning. De lasnaad met het lek loopt aan de binnenzijde, dus tegen het velglint en het lek ontstond tijdens het fietsen, na ca. 17 km.

V.w.b. garantie geen idee; fabricage fouten zouden mogelijk binnen een standaard EU garantie vallen; 1 of 2 jaar? :rtfm:
Ik wacht even af wat de leverancier antwoord.
Ieder geval heb ik nu voor de zekerheid een Schwalbe binnenband op het achterwiel geplaatst en was deze ene Continental hopelijk exemplarisch; want die zit er vóór ook nog om + had ook nog een reserve liggen.

De Schwalbe binnenband ziet/voelt er kwalitatief wel beter uit en een doorzichtig ventieldopje als finishing touch :mrgreen:
De buitenband van Continental bevalt me tot heden dus wel prima.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

J3R schreef: 27 jun 2019, 16:17 Had in principe ook weinig voorkeur voor het merk binnenband, alleen een autoventiel vind ik wel degelijk en prettig.

Helaas gister een lekke band, dus naarstig op zoek naar de oorzaak en deze bleek toch wel anders als verwacht; geen scherpe voorwerpen in de buitenband, of bij het velglint en de binnenband heeft ook de juiste maat.
De lasnaad aan de binnenzijde van de Continental binnenband (aankoop nov. 2018) liet los, dus ook maar een mailtje naar de leverancier. Dit lijkt mij een fabricage-fout:
Binnenband Continental.jpg
Oude badge? jaar van aankoop zegt mij niets. Collega van mij vindt alles altijd te duur en heeft voor zijn auto in Duitsland "goedkope" Bridgestones gekocht. Toen ik ze zag zat er al een blauwe waas over de compound Ok dit kan "lossing" residu zijn van de mal. Bestudering van de productie datum leverde op dat de banden al 8 jaar geleden geproduceerd waren. Als je veel km's maakt rij je ze snel op; na een jaar zaten de schouders al vol flinke droogtescheuren :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Overigens gebruik ik het liefst presta ventielen de lichte banden lopen ook veel lichter dan de zwaardere banden vooral op lage druk en ik gebruik er geen meuk in.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

J3R schreef: 27 jun 2019, 20:02 Nee, fiets heeft niet langdurig in de zon gestaan; of dat het wiel/de banden erg warm werden; ook een normale bandenspanning. De lasnaad met het lek loopt aan de binnenzijde, dus tegen het velglint en het lek ontstond tijdens het fietsen, na ca. 17 km.

V.w.b. garantie geen idee; fabricage fouten zouden mogelijk binnen een standaard EU garantie vallen; 1 of 2 jaar? :rtfm:
Ik wacht even af wat de leverancier antwoord.
Ieder geval heb ik nu voor de zekerheid een Schwalbe binnenband op het achterwiel geplaatst en was deze ene Continental hopelijk exemplarisch; want die zit er vóór ook nog om + had ook nog een reserve liggen.

De Schwalbe binnenband ziet/voelt er kwalitatief wel beter uit en een doorzichtig ventieldopje als finishing touch :mrgreen:
De buitenband van Continental bevalt me tot heden dus wel prima.
Bij mijn leverancier wordt nooit moeilijk gedaan over "garantie" zowel Buba's als Biba's ik koop er banden voor twee auto's ligfiets en al mijn andere speeltjes.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Geen idee of het een oude partij is. Van autobanden ben ik bekend met de DOT-code: eerste twee cijfers staan voor de productieweek en de volgende twee cijfers voor het jaar; daar let ik altijd op bij aanschaf.

Voor fiets binnen- of buitenbanden zou ik echt niet weten of er ergens een productie datum te herleiden valt; ik kan me zo voorstellen dat de kwaliteit afneemt na verloop van tijd.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Brabo
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 aug 2019, 18:32
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer

J3R schreef: 27 jun 2019, 16:17 De lasnaad aan de binnenzijde van de Continental binnenband (aankoop nov. 2018) liet los, dus ook maar een mailtje naar de leverancier. Dit lijkt mij een fabricage-fout:
Binnenband Continental.jpg
En, heb je nog iets gehoord van de leverancier/fabrikant?
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

De online shop heeft -1- Continental binnenband vergoed (paar euro), ik had er echter -3- gekocht. Mijn voorkeur is dus wel een Continental buitenband, maar een Schwalbe binnenband.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie