OMNI blokkeert

Plaats reactie
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

Toen ik deze ochtend vertrok met m'n ST3 begon na zo'n 15km de ondersteuning gedeeltelijk weg te vallen :bn: .
Het rare was dat de snelheid op de OMNI constant bleef en zelfs toen ik vertraagde tot stilstand, bleef de OMNI 43,3km/u aanwijzen.
Ik kon niet meer switchen van stand 3 naar 1 en zelfs uitzetten lukte niet meer. De OMNI stond volledig geblokkeerd, dus ik stond daar mooi op nog 15km van m'n bestemming.
Na zo'n 2 min ging de OMNI automatisch op slot zodat ik hem terug kon unlocken. Geen foutmeldingen te zien op het scherm.
Daarna alles een keer afgezet, opgestart, sensor gecalibreerd en daarna zonder problemen kunnen verder rijden.

Het is al de 2de keer in 2 maanden tijd dat ik dit voorheb.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Het leek ook op het moment dat de OMNI blokkeerde dat er een update werd uitgevoerd maar kan me moeilijk voorstellen dat een update het hele system laat crashen :roll:
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je het nog eens hebt, dan kun je ook proberen om de OMNI te resetten door de aan/uitknop onderop enkele seconden ingedrukt te houden.

Als de boel weer opstart, dan zou ik ook nog even de accu uitnemen, paar minuten wachten en dan weer terugplaatsen. Dat is een harde reset.

Verder: geen idee hoe die freeze tot stand is gekomen. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehad bij een update. Updaten gebeurt in twee stappen: download en installatie. Downloaden gebeurt als je bike bereik heeft, kan dus ook prima tijdens het fietsen zijn. Installeren gebeurt pas als je bike uit is geweest en weer aan wordt gezet (op dat moment vraagt de OMNI jou of je de update wil installeren), dus niet tijdens het fietsen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit de oorzaak is, maar je weet het nooit.

Ik zou het probleem aan de dealer voorleggen en vragen of zij, of Stromer, de bike op afstand willen uitlezen om te bekijken of er foutmeldingen in het servicemenu staan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie