Geen contact met app als fiets in slaapstand is

zoeffffff
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 mei 2019, 21:04

Ik heb een aantal vragen over de Stromer, waarop ik het antwoord in het forum of de handleiding of elders niet tegenkom. Dus vanavond verschillende vragen van mij, in een nieuw topic..
Als ik mijn fiets in de garage parkeer zet ik hem dmv het knopje onder de stang uit. Na 5 minuten springt ook de automatische blokkade aan. (heb ik iig ingesteld)
Als ik later via de app vanuit binnen contact zoek met de Stromer, krijg ik de melding geen verbinding met Stromer.
Als ik op het knopje op m'n fiets druk (fiets uit slaapstand) en dan in de App kijk is er wel weer contact mogelijk.
Hoe werkt dit nu als m'n fiets door iemand wordt meegenomen? Betekend dit dat, zolang de display niet geactiveerd wordt ik nooit kan zien waar m'n fiets is?
ST1 x sport
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

zoeffffff schreef: 21 mei 2019, 22:44 Als ik mijn fiets in de garage parkeer zet ik hem dmv het knopje onder de stang uit. Na 5 minuten springt ook de automatische blokkade aan. (heb ik iig ingesteld)
Als ik later via de app vanuit binnen contact zoek met de Stromer, krijg ik de melding geen verbinding met Stromer.
Als ik op het knopje op m'n fiets druk (fiets uit slaapstand) en dan in de App kijk is er wel weer contact mogelijk.
Als je Stromer gelocked staat, moet je nog gewoon verbinding kunnen maken met je Stromer via de OMNI app. Heeft jouw Stromer wel mobiel bereik in de garage?
zoeffffff schreef: 21 mei 2019, 22:44 Hoe werkt dit nu als m'n fiets door iemand wordt meegenomen? Betekend dit dat, zolang de display niet geactiveerd wordt ik nooit kan zien waar m'n fiets is?
Zolang de OMNI display aan staat (aan, gelocked) kun jij je Stromer traceren, mits deze op een locatie staat waar hij bereik heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Als je hem met het knopje uit zet, staat je fiets uit. Hij is dan niet gelocked en niet stand-by. Je kan dan ook geen connectie maken.
Voor connectie moet je je fiets via display op lock zetten (display gaat na enige tijd uit) of niks doen en dan gaat hij in standby na een poosje (al dan niet in lock afhankelijk of je daarvoor de timer hebt ingesteld.
De fiets springt ook niet lock als jij hem uitzet met de knop aan onderzijde. Als ik jou volgorde lees verwacht ik ook eigenlijk dat je geen pincode hoeft in te toetsen bij het aanzetten.


Zo gaat het iig bij mijn St1X 2017. Of het met de OMNI-C anders is weet ik niet.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
zoeffffff
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 mei 2019, 21:04

Waar is de “uit” optie in het menu dan voor? Wanneer wordt dat gebruikt?
ST1 x sport
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ehmmmm, ik check net even en ik kan hem helemaal niet uitzetten met die knop onder de stang. Die is alleen voor menu openen en aanzetten :oops:

Dus mijn keuzes zijn:
via menu op slot (je houdt connectie)
Via menu uit (geen connectie)
Niets doen: fiets in standby (met of zonder lock afhankelijk van timer instelling, je houdt connectie)

In garages en binnen kan connectie soms erg lastig zijn vanwege slecht signaal.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
mrstrom

Om in het menu te komen moet je toch eerst op de knop onder de stang drukken?

Dan kan je kiezen wat je wilt doen.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

zoeffffff schreef: 21 mei 2019, 23:12Waar is de “uit” optie in het menu dan voor? Wanneer wordt dat gebruikt?
Als je de fiets helemaal "uit" wilt zetten. :cool2:

Vergelijk het maar met een TV. Een hoop mensen zetten de TV niet meer uit, maar in de standby stand. Ze pakken, wannneer ze weer een TV programma willen kijken, de afstandsbediening en halen de TV vervolgens uit de standby stand.

Een hoop ouderen, die bijvoorbeeld de oorlog nog hebben meegemaakt (...) hebben niks met die standby stand, want dan staat de TV nog steeds niet uit en verbruikt de TV nog steeds energie. Zij lopen op het eind van de avond naar de TV en zetten hem uit.

Een Stromer verbruikt in de standby stand ook nog energie. Pas in de uit stand, staat die helemaal uit en verbruikt die geen energie meer.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 22 mei 2019, 17:30 Een hoop ouderen, die bijvoorbeeld de oorlog nog hebben meegemaakt (...) hebben niks met die standby stand, want dan staat de TV nog steeds niet uit en verbruikt de TV nog steeds energie. Zij lopen op het eind van de avond naar de TV en zetten hem uit.
Die hebben ook de tv's meegemaakt die in standby soms gloeiend heet werden en vervolgens in brand gingen... Gelukkig houdt het vergelijk daar op :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 22 mei 2019, 17:30 Een Stromer verbruikt in de standby stand ook nog energie. Pas in de uit stand, staat die helemaal uit en verbruikt die geen energie meer.
Best veel energie ook. Gelocked ca. 10% van de 983Wh accu per dag. Ik heb eens van een dealer gehoord dat bijna alles van de Stromer in gelockte stand nog aan staat, behalve het scherm. Bijna nog erger dan die gouwe ouwe beeldbuis-tv's.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als je meer dan 10 dagen op vakantie gaat, je de Stromer op standby hebt staan en de oplader niet aan de accu hebt gekoppeld, dan heb je dus na 10 dagen een probleem!
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie