Mijn eerste Pirelli is gesneuveld

Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Vanavond op de weg naar huis voelde ik opeens een slag in mijn achterwiel.
Even aan kant om te kijken wat er scheelde en kreeg dit te zien.

Afbeelding

Pechverhelping dan maar gebeld en mij bij de FM laten afzetten.
Die wou gelukkig de band nog direct vervangen, ondanks dat we juist op sluitingsuur aankwamen :cool2:
De eerste achterband heeft het dus zo'n 4700 km volgehouden, de voorband stelt het voorlopig nog goed.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
KDS
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2019, 21:12

:ai :ai :ai :ai

Ik neem aan dat dit onder garantie vervangen word??


iig wel fijn dat de FM je nog netjes geholpen hebt en dat je weer verder kon :cool2:
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Banden vallen jammer genoeg niet onder garantie, zeker met 4700 km er op had ik dat ook niet verwacht.

Wel heel blij met de service van mijn FM, nu kan ik morgenvroeg toch weer zonder probleem de baan op :bp:
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ook al gehad (wel ander banden merk) maar niet zo fel. Je mag blij zijn dat je geen klapband kreeg en al zeker niet in een bocht. Ik heb toen de bandenspanning verlaagt tot een absoluut minimum (de "tet" wordt veel kleiner) om op het gemak de resterende afstand (enkele km) nog te overbruggen wat ook gelukt is.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Keurige service van de fietsenmaker, top ! :ay

Heeft hij (of jij zelf) enig idee wat hier de oorzaak zou kunnen zijn ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ik denk dat de oorzaak bij het treffen lag....Trapje op trapje af.... :mrgreen: Dit betekent dat het karkas van de band toch te zwak is uitgevoerd. Ik denk dat deze banden super zijn wat wegligging betreft maar toch iets te flauw zijn. Zie ook lekke banden overzicht.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Jeroen, en dat was jij toch die per ongeluk af fabriek al st5 banden had op je st3?

Ik ben uiteindelijk tijdens het treffen met fiets aan de hand de trapjes afgegaan. Jij hebt ze wellicht allemaal gepakt?
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Jins schreef: 09 mei 2019, 23:21 Ook al gehad (wel ander banden merk) maar niet zo fel. Je mag blij zijn dat je geen klapband kreeg en al zeker niet in een bocht.
Daarom heb ik dan ook onmiddellijk de pechverhelping gebeld. Als ik er toch al voor betaald heb kan ik ze evengoed gebruiken ipv het risico te nemen ;p
Golvas schreef: 09 mei 2019, 23:22 Keurige service van de fietsenmaker, top ! :ay

Heeft hij (of jij zelf) enig idee wat hier de oorzaak zou kunnen zijn ?
Ja, ik heb geen klagen van de service die ik ontvangen heb :ay

FM vroeg enkel of ik de band niet te hard op pomp, maar ik rijd steeds op 2.2 bar dus daar ligt het niet aan.
Het enige wat ik mij kan bedenken zijn idd, zoals anderen al aangehaald hebben, de trapjes op het treffen.
jovdt schreef: 09 mei 2019, 23:29 Ik denk dat de oorzaak bij het treffen lag....Trapje op trapje af.... :mrgreen:
Dat is zeker een mogelijkheid. Maar vind het wel jammer als dit effectief de oorzaak is, het is nu niet dat ik die trappen ben afgevlogen ook.
Rustig trap per trap en gewicht uit het zadel zouden de banden toch mogen aankunnen vind ik ...
allesstroomt schreef: 09 mei 2019, 23:36 Jeroen, en dat was jij toch die per ongeluk af fabriek al st5 banden had op je st3?

Ik ben uiteindelijk tijdens het treffen met fiets aan de hand de trapjes afgegaan. Jij hebt ze wellicht allemaal gepakt?
Klopt, dat was ik.
Nu is het nog een ST5 band vooraan en ST3 achteraan :lol:
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

We zullen zien. Hopelijk binnen de komende dagen niet nog meer treffen trapjes slachtoffers :)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Waarom de overstap naar een ST3 band?
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie