Riemaandrijving Stromer
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik zie een "comfort" serie (rechter op, voor vering, snaar met Pinion, ...) en een "sportieve" serie (denk ST3) naast elkaar bestaan
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Aangezien Pinion aanpassingen in het frame vergt kan het misschien lastig (duur) zijn om beide soort fietsen aan te bieden.
Eigenlijk zou je wellicht het makkelijkste kunnen beginnen met een complete fiets met pinion (white label) en dan vervolgens aanpassen met batterij (alla speedped), tdcm achterwiel motor, controller, display en torque sensor.
Iemand een idee hoe het proces voor het homologeren in Belgie en Nederland werkt?
Eigenlijk zou je wellicht het makkelijkste kunnen beginnen met een complete fiets met pinion (white label) en dan vervolgens aanpassen met batterij (alla speedped), tdcm achterwiel motor, controller, display en torque sensor.
Iemand een idee hoe het proces voor het homologeren in Belgie en Nederland werkt?
Sparta td5 oid.. Met riem, sturmy archer 5speed versnelling en motor in achterwiel
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Beseft iedereen wel hoe complex het wordt: een naafversnelling én een sterke motor a la Stromer?
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Ik krijg meer en meer het idee dat je beter een project kunt starten om een dichte kettingkast om het derailleur drijfwerk te ontwikkelen. Geen gedoe met 11 speed maar bv 9 of 7 en vooraan weer een groot en klein blad. Met slimme verhoudingen hoeft de ketting niet vaak dwarsover te lopen en blijft het langer heel. Een Scottoiler smeersysteem erop en rijden maar.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
In 2017 maakte het Duitse Grace toch enige furore met de 500W of 1000W gates + pinion Urbanic.
http://www.grace-bikes.com/bikes/urbanic/
Wel maar, een naar huidige maataven, kleine accu van 560Wh heb je zo leeg met zo'n vermogen.
Daarna weinig meer van gehoord.
Hier ook nog wat prijzen van destijds: http://www.ecomobielshop.be/pedelecs/Grace/urbanic/
http://www.grace-bikes.com/bikes/urbanic/
Wel maar, een naar huidige maataven, kleine accu van 560Wh heb je zo leeg met zo'n vermogen.
Daarna weinig meer van gehoord.
Hier ook nog wat prijzen van destijds: http://www.ecomobielshop.be/pedelecs/Grace/urbanic/
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren
Het is niet omdat een motor 1kW kan leveren dat het verbruik 1kW/h is. Eenmaal op snelheid is dat verbruik (ongeveer) gelijk aan al de anderen die 45 km/h rijden, je hebt daar voor geen 1000W nodig. Het voordeel van meer vermogen is, buiten snellere acceleratie, dat de motor veel beter zijn snelheid kan aanhouden bij wind tegen of helling op. Het verbruik stijgt dan logisch ook. Mijn DIY levert 2kW en het verbruik is gemiddeld 15 à 16Wh/km tijdens WW rit, gemiddelde snelheid altijd 40+.RikC schreef: ↑28 mei 2019, 11:54 In 2017 maakte het Duitse Grace toch enige furore met de 500W of 1000W gates + pinion Urbanic.
http://www.grace-bikes.com/bikes/urbanic/
Wel maar, een naar huidige maataven, kleine accu van 560Wh heb je zo leeg met zo'n vermogen.
Daarna weinig meer van gehoord.
Hier ook nog wat prijzen van destijds: http://www.ecomobielshop.be/pedelecs/Grace/urbanic/
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ligt heel veel aan je route en het weer. Als je veel moet stoppen of als je windkracht 5 tegen hebt dan gaat het best hard. Ik heb mijn oude 735Wh accu wel eens binnen 1 uur leeg getrokken, ik had toen 30 km afgelegd. Met een sterkere motor had ik een hogere snelheid gehad en dus nog extremer verbruik.Jins schreef: ↑28 mei 2019, 12:46 Het is niet omdat een motor 1kW kan leveren dat het verbruik 1kW/h is. Eenmaal op snelheid is dat verbruik (ongeveer) gelijk aan al de anderen die 45 km/h rijden, je hebt daar voor geen 1000W nodig. Het voordeel van meer vermogen is, buiten snellere acceleratie, dat de motor veel beter zijn snelheid kan aanhouden bij wind tegen of helling op. Het verbruik stijgt dan logisch ook. Mijn DIY levert 2kW en het verbruik is gemiddeld 15 à 16Wh/km tijdens WW rit, gemiddelde snelheid altijd 40+.
Maar het is inderdaad niet zo dat je met een 2kW motor 2x zoveel verbruik hebt als met een 1kW motor.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]