Riemaandrijving Stromer

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zie een "comfort" serie (rechter op, voor vering, snaar met Pinion, ...) en een "sportieve" serie (denk ST3) naast elkaar bestaan :D
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
tterbeek
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2017, 12:00

Aangezien Pinion aanpassingen in het frame vergt kan het misschien lastig (duur) zijn om beide soort fietsen aan te bieden.

Eigenlijk zou je wellicht het makkelijkste kunnen beginnen met een complete fiets met pinion (white label) en dan vervolgens aanpassen met batterij (alla speedped), tdcm achterwiel motor, controller, display en torque sensor.

Iemand een idee hoe het proces voor het homologeren in Belgie en Nederland werkt?
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Waarom geen cardan ipv elastiek, eh riemaandrijving. Je verliest vermogen, maar een cardan is nagenoeg onderhoudsvrij. :oops:

Het is immers de vervanger vd auto, niet vd racefiets?
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

IMG-20190412-WA0000.jpeg
IMG-20190412-WA0000.jpeg (1.65 MiB) 3146 keer bekeken
Sparta td5 oid.. Met riem, sturmy archer 5speed versnelling en motor in achterwiel
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
tterbeek
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2017, 12:00

Ah das dan wellicht het probleem met die motor + versnelling in het wiel, dat het geen speed pedelec wiel is.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Beseft iedereen wel hoe complex het wordt: een naafversnelling én een sterke motor a la Stromer?
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik krijg meer en meer het idee dat je beter een project kunt starten om een dichte kettingkast om het derailleur drijfwerk te ontwikkelen. Geen gedoe met 11 speed maar bv 9 of 7 en vooraan weer een groot en klein blad. Met slimme verhoudingen hoeft de ketting niet vaak dwarsover te lopen en blijft het langer heel. Een Scottoiler smeersysteem erop en rijden maar.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

In 2017 maakte het Duitse Grace toch enige furore met de 500W of 1000W gates + pinion Urbanic.

http://www.grace-bikes.com/bikes/urbanic/

Wel maar, een naar huidige maataven, kleine accu van 560Wh heb je zo leeg met zo'n vermogen.

Daarna weinig meer van gehoord.

Hier ook nog wat prijzen van destijds: http://www.ecomobielshop.be/pedelecs/Grace/urbanic/
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

RikC schreef: 28 mei 2019, 11:54 In 2017 maakte het Duitse Grace toch enige furore met de 500W of 1000W gates + pinion Urbanic.

http://www.grace-bikes.com/bikes/urbanic/

Wel maar, een naar huidige maataven, kleine accu van 560Wh heb je zo leeg met zo'n vermogen.

Daarna weinig meer van gehoord.

Hier ook nog wat prijzen van destijds: http://www.ecomobielshop.be/pedelecs/Grace/urbanic/
Het is niet omdat een motor 1kW kan leveren dat het verbruik 1kW/h is. Eenmaal op snelheid is dat verbruik (ongeveer) gelijk aan al de anderen die 45 km/h rijden, je hebt daar voor geen 1000W nodig. Het voordeel van meer vermogen is, buiten snellere acceleratie, dat de motor veel beter zijn snelheid kan aanhouden bij wind tegen of helling op. Het verbruik stijgt dan logisch ook. Mijn DIY levert 2kW en het verbruik is gemiddeld 15 à 16Wh/km tijdens WW rit, gemiddelde snelheid altijd 40+.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jins schreef: 28 mei 2019, 12:46 Het is niet omdat een motor 1kW kan leveren dat het verbruik 1kW/h is. Eenmaal op snelheid is dat verbruik (ongeveer) gelijk aan al de anderen die 45 km/h rijden, je hebt daar voor geen 1000W nodig. Het voordeel van meer vermogen is, buiten snellere acceleratie, dat de motor veel beter zijn snelheid kan aanhouden bij wind tegen of helling op. Het verbruik stijgt dan logisch ook. Mijn DIY levert 2kW en het verbruik is gemiddeld 15 à 16Wh/km tijdens WW rit, gemiddelde snelheid altijd 40+.
Ligt heel veel aan je route en het weer. Als je veel moet stoppen of als je windkracht 5 tegen hebt dan gaat het best hard. Ik heb mijn oude 735Wh accu wel eens binnen 1 uur leeg getrokken, ik had toen 30 km afgelegd. Met een sterkere motor had ik een hogere snelheid gehad en dus nog extremer verbruik.

Maar het is inderdaad niet zo dat je met een 2kW motor 2x zoveel verbruik hebt als met een 1kW motor.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie