Riemaandrijving Stromer

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

tterbeek schreef: 04 mei 2019, 20:00 Die speedped is op zich qua duurzaamheid wel interessant maar heeft geen torque sensor maar alleen een pas sensor dus gaat denk ik qua rijervaring niet echt geweldig zijn.
Je hebt niet perse een externe kracht sensor nodig. De rijervaring op mijn fiets is héél erg vergelijkbaar met die van Stromer (ik heb de 500W versie van de motor die ook in de Kettler zit)... Naar mijn mening levert die TMM sensor meer ellende dan vreugde.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

tterbeek schreef: 04 mei 2019, 20:00 Ja die kettler is mooi, op zich moeten ze toch wel een andere achterwiel motor kunnen vinden, doet bafang geen direct drive? Of anders een tdcm motor zonder internal gear hub.
Enkele fietsproducenten proberen een doorstart van GO SWISS te verzekeren. Zoniet zal Kettler een alternatief moeten zoeken inderdaad.
Die speedped is op zich qua duurzaamheid wel interessant maar heeft geen torque sensor maar alleen een pas sensor dus gaat denk ik qua rijervaring niet echt geweldig zijn.
Je kan perfect het weggetrapte vermogen in de crank meten. Dat is 'proven technology'. Iedere profrenner rijdt ermee rond (en heel wat amateurs )
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 05 mei 2019, 09:41 Naar mijn mening levert die TMM sensor meer ellende dan vreugde.
Ik neem aan dat je doelt op de storingen die ermee kunnen zijn. Die zijn er inderdaad, maar ik vind het in aantallen nog aardig meevallen.

Als de TMM sensor doet wat-ie moet doen, vind ik het "gevoel" van de ondersteuning juist fenomenaal. Dat is te danken aan die sensor, en aan de tuning door Stromer. Geen enkele andere SP waarop ik gereden heb ondersteunt zo heerlijk natuurlijk als een Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 05 mei 2019, 11:16 Ik neem aan dat je doelt op de storingen die ermee kunnen zijn. Die zijn er inderdaad, maar ik vind het in aantallen nog aardig meevallen.

Als de TMM sensor doet wat-ie moet doen, vind ik het "gevoel" van de ondersteuning juist fenomenaal. Dat is te danken aan die sensor, en aan de tuning door Stromer. Geen enkele andere SP waarop ik gereden heb ondersteunt zo heerlijk natuurlijk als een Stromer.
Ik vind het Bosch systeem natuurlijker rijden (zeker wanneer je ergens een klimmetje doet). Het system mist wel wat vermogen, maar het reageert veel sneller, waardoor het dus minder fijn aanvoelt.
Het heeft nog één nadeel: je hebt geen vrijloop.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 mei 2019, 11:16 Geen enkele andere SP waarop ik gereden heb ondersteunt zo heerlijk natuurlijk als een Stromer.
Ik nodig je uit om eens op mijn fiets te fietsen. Die ondersteuning is even natuurlijk, alleen wat minder krachtig dan bij Stromer (iets lager koppel en iets grotere wielen).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lijkt me leuk! Moeten we wel even blokjes op de pedalen zetten. :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Blokjes is makkelijk te regelen, paar stukken hout met daaronder een Spd-sl voetje. Ik weet alleen niet of dat volgens de type goedkeuring mag :lol:

Andere optie is stelten aan je benen zetten met Gorilla tape. Hoef je daarna ook niet meer te harsen :ai
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tomasj schreef: 05 mei 2019, 09:55 Je kan perfect het weggetrapte vermogen in de crank meten. Dat is 'proven technology'. Iedere profrenner rijdt ermee rond (en heel wat amateurs )
Ik heb een Quarq crankstel op mijn Colnagp en die is behoorlijk nauwkeurig. Geeft ook netje krachtverdeling links/rechts aan en trapfrequentie.
Alleen hoe breng je dat over naar de achternaaf? Wireless?
tterbeek
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2017, 12:00

Ik denk dat we genoeg kennis hebben om de beste auto vervangende (opensource) speed pedelec te bouwen. Kickstarter iemand? :bp:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 05 mei 2019, 13:09 Ik heb een Quarq crankstel op mijn Colnagp en die is behoorlijk nauwkeurig. Geeft ook netje krachtverdeling links/rechts aan en trapfrequentie.
Alleen hoe breng je dat over naar de achternaaf? Wireless?
Via de al aanwezige CAN bus (die al tussen motor, controller, display en accu communiceert - in geval van M99 Pro kletst die ook vrolijk over de CAN bus mee).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie